Battlefield: Bad Company 2 PC Beta Tråden

Permalänk
Medlem
Citat:

So QA found out a debug setting we used for logging errors was causing the CTD's after DICE left last night. As such the patch is good to be released and is going live within the hour.
Steam users will have to wait until this evening to update as we need Valve to wake up to make it live their end. If you want to run the latest version you can uninstall the Steam version and grab the client from any host here: Battlefield Blog and use the same login details as before.

You can update automatically when loading BFBC2 or you can manually run the updater from your install directory (run as Administrator if you experience update issues or errors)

As promised here is the Changelog for R3 as provided by Kalms.

Quote:
This update is about performance and stability again. We are not doing any changes to the game's datafiles.

[B] * Reduced input "lag"
On machines where the CPU would out-run the GPU, sometimes the GPU would queue up several frames' worth of rendering commands.
This could lead to the game having a high framerate, but input still feeling very sluggish.

Now there's a limiter on how many frames the CPU is allowed to be "ahead" of the GPU.
Control this setting via Settings.ini. Default setting: RenderAheadLimit=2

* Performance optimizations with biggest improvements on dual-core machines
* Fixed black "masks"
o The soot on buildings with holes in them had a bugged renderpath. We switched that over to a more well-tested renderpath.
* Improved hit-detection
o We've gone through the hit detection logic, and client+server will now give more consistent results.
* Fix for some "rubberbanding" issues
o C4 should stay attached to vehicles and not rubberband around
* Reduced spikes/dips in framerate
* Various fixes for alt+tab related CTD on Dx9
* More fixes for random CTD on Dx9
* Fix for crash when you're in a vehicle that gets destroyed

There was a race condition in the code;
System 1 thought "oh hey, you're leaving vehicle X"
System 2 thought "the vehicle got destroyed, let's remove it"

If system 2 ran before system 1, chaos would ensue.
This was actually fixed in the retail version since a month, but it was only when we got detailed crash reports from the community that we understood *why* the Beta was crashing.

Likely bugs in this build
I wouldn't be surprised if it (still) has trouble remembering your settings between rounds. It would be nice to have that fixed too, but it's better to get a patch out now, and look at the settings issues afterward.

-Mikael Kalms

[/B]
Ser ut som RC3 släpps typ nu.. eller snart..

Glad nyhet e ju bättre performance med dual-core..

Permalänk
Medlem

Kommer dem göra ändringen att olika sensitivity på Olika fordon, typ att när man är soldat så har man viss känslighet på musen och stridsvagn mycket högre eller ska dem ha det all känslighet omfattar alla trupper/fordon?

Visa signatur

Chassi: Fractal R6, Intel 8700K, SSD 2 x 256GB , Asus Z370-F, MSI RTX 3080 Trio X , 16GB Vengeance ,Corsair HX 750w, G900, G35 & G19 & Acer XB271Hu.
Inet.se fraktfritt

Permalänk
Medlem

Angående settings.ini. Jag har letat runt bland mapparna men jag kan inte hitta någon sådan fil. Kan någon tipsa om var den kan tänkas ligga?
Har svårt att tro att installationsfilen "glömde" generera den....

//Simon

Visa signatur

Man
2-barnsfar
Spelnörd

Permalänk
Medlem

Mina dokument-> bfbc2 beta sedan hittar du filen

Visa signatur

Chassi: Fractal R6, Intel 8700K, SSD 2 x 256GB , Asus Z370-F, MSI RTX 3080 Trio X , 16GB Vengeance ,Corsair HX 750w, G900, G35 & G19 & Acer XB271Hu.
Inet.se fraktfritt

Permalänk
Medlem

Är det inte typ C:\Documents and Settings\ditt namn\Mina dokument\BF2Beta.

Aktivera "visa dolda mappar" först bara.

Edit: Damir2D han före

Visa signatur

Intel Core i5-6600 Skylake, ASUS B150M-A Socket-1151, MSI GeForce GTX 960 2GB TIGER 2X, HyperX Fury DDR4 2133MHz 8GB kit, In Win 503 Midi Tower, Corsair CX 500W PSU, Samsung 850 EVO 500GB SSD , G402, Win10 64-bitHome, Creative T5900 5.1 , Logitech G15 , Sony DVD/RW , bredband , Netgear N300

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Chrester
Är det inte typ C:\Documents and Settings\ditt namn\Mina dokument\BF2Beta.

Aktivera "visa dolda mappar" först bara.

Edit: Damir2D han före

HEHEH, jag behövde dock inte aktivera dolda mappar utan såg allt utan problem

Visa signatur

Inet.se fraktfritt

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Musslan
Angående settings.ini. Jag har letat runt bland mapparna men jag kan inte hitta någon sådan fil. Kan någon tipsa om var den kan tänkas ligga?
Har svårt att tro att installationsfilen "glömde" generera den....

//Simon

Jag hittade den direkt, den ligger i "Mina Dokument" -> "BFBC2Beta"

Lätt att fastna i C:/Program Files

Edit: snabba svar det var här

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB

Permalänk
Medlem

Uppdaterar klienten just nu, får se om det blivit någon större skillnad.

Visa signatur

i7 4790k | Gigabyte GA-Z87X-UD4H | 16GB CL11 2400MHz | GTX 1060 | SSDx2 HDDx3
Kringutrustning: BenQ XL2411Z 144Hz, SteelSeries 6Gv2, Zowie FK, Qpad QH-90, Asus Xonar DX

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Damir2d
Kommer dem göra ändringen att olika sensitivity på Olika fordon, typ att när man är soldat så har man viss känslighet på musen och stridsvagn mycket högre eller ska dem ha det all känslighet omfattar alla trupper/fordon?

Om dom ändrar så du kan ha skithög sens i pansarvagnen, skulle folk kunna snurra runt med siktet på en sekund. Hur lätt som helst att sikta etc. Så det skulle nog bli lite imba. Dom är sega i verkligheten, du ska inte kunna vända 180 grader på tornet dirr om det kommer någon bakifrån, och oneshotta dom,

Permalänk
Medlem

Blev en liten increase i fps för mig. 50-60 typ låg jag på nu mot 20-40 förut
Alltid något

Visa signatur

Intel Core i5-6600 Skylake, ASUS B150M-A Socket-1151, MSI GeForce GTX 960 2GB TIGER 2X, HyperX Fury DDR4 2133MHz 8GB kit, In Win 503 Midi Tower, Corsair CX 500W PSU, Samsung 850 EVO 500GB SSD , G402, Win10 64-bitHome, Creative T5900 5.1 , Logitech G15 , Sony DVD/RW , bredband , Netgear N300

Permalänk
Medlem

Gjorde ett par benchmarks med Fraps, 60 sek vardera 5 gånger, 14 spelare, blandat low/medium/high, aa x1 / hbao av = 60fps avg! Ska in och göra benchs på medium och high nu. Använder en E5200 på 3,2Ghz.

Ni med E8400 får gärna göra lite tester också, är intresserad för att jag får förmodligen en sådan någon gång denna månad.

Visa signatur

i7 4790k | Gigabyte GA-Z87X-UD4H | 16GB CL11 2400MHz | GTX 1060 | SSDx2 HDDx3
Kringutrustning: BenQ XL2411Z 144Hz, SteelSeries 6Gv2, Zowie FK, Qpad QH-90, Asus Xonar DX

Permalänk

Uppdaterade spelet i detta nu och testade en runda. Rycken verkar vara borta skönt nog. Höll på att bli galen efter en stunds spelande tidigare.

Nu har jag dessutom ställt upp alla inst. på högsta utom AA som jag kör på 2x.

Visa signatur

DeepCool CH260 Svart | 9800X3D | ASUS TUF Gaming B850M-Plus WIFI | G.Skill 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL36 Trident | MSI GeForce RTX 5070 Ti 16GB Ventus 3X OC | Thermalright Peerless Assassin 120 SE | Seasonic Core GX V2 850W ATX 3.1 | 2x 4TB SN850X WD_BLACK | Dell Alienware AW3225QF 4K QD-OLED | Acer Predator XB271HU | Klipsch Reference R-51PM | Sennheiser HD 560S med V-MODA BoomPro Mikrofon |
Keychron K4 Pro QMK/VIA RGB Hot Swap K Pro Brown | Logitech Pro X Superlight | Platta: Ipad 9th Gen | Nätverk: Unifi Dream Router

Twitch: https://www.twitch.tv/revolt_III

Permalänk
Medlem

Någon som provat och kan bekräfta eller dementera hurvida det är någon märkbar prestandaförbättring efter RC3? Snubbarna på ea forumet verkar ju iaf lyriska (dem flesta iaf).

Permalänk
Medlem

Jag märkte en klar förbättring, som jag ju skrev här ovan.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Märkte ingen direkt skillnad, å andra sidan har jag inte haft några problem med prestandan. Däremot går det inte längre att tabba ur spelet. Det händer ingenting när man försöker. Engineer och sniper går inte heller längre att levla, den visar att det är över 100000000 poäng/xp kvar till nästa upplåsning.

Visa signatur

Q6600 - 4870 1GB - 4GB

Permalänk
Keeper of Traditions
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aesir
Någon som provat och kan bekräfta eller dementera hurvida det är någon märkbar prestandaförbättring efter RC3? Snubbarna på ea forumet verkar ju iaf lyriska (dem flesta iaf).

Du kan ju pröva att läsa vad som skrivits före du trycker på "skicka svar"......

Visa signatur

|| AMD Ryzen 9800X3D || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 990 PRO 4TB || Kingston Fury CL30 64GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 ||

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Newklear
Du kan ju pröva att läsa vad som skrivits före du trycker på "skicka svar"......

Ja det föll bort ett "mer" mellan "någon" och "som" vilket skulle ge = "Någon mer som" .. bättre så eller?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tofupunk
Märkte ingen direkt skillnad, å andra sidan har jag inte haft några problem med prestandan. Däremot går det inte längre att tabba ur spelet. Det händer ingenting när man försöker. Engineer och sniper går inte heller längre att levla, den visar att det är över 100000000 poäng/xp kvar till nästa upplåsning.

Att det inte går att levla dessa är för att du har cappat dom. Det finns ett cap inom varje roll för att man inte ska kunna låsa upp allt. Det går inte heller att bli mer än level 11 Sergeant, så det är inget nytt i releasen.

Att folk sedan får samma fps med olika grafikinställningar beror på att betan är låst på medium, så inget ändras oavsett vad som klickas i.

Permalänk

Har en beta key som ligger och skräpar om någon vill ha ? skicka PM i så fall.

Edit: Koden är skickad till korsnas11, Varsågod.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av n1nja
Att det inte går att levla dessa är för att du har cappat dom. Det finns ett cap inom varje roll för att man inte ska kunna låsa upp allt. Det går inte heller att bli mer än level 11 Sergeant, så det är inget nytt i releasen.

Att folk sedan får samma fps med olika grafikinställningar beror på att betan är låst på medium, så inget ändras oavsett vad som klickas i.

Jaha... det var ett konstigt. Så det är inte meningen att jag ska få X4 optics på engineer? Tyckte att jag såg att någon hade det.

Kommer det fler grejer att låsa upp i retail? Lite tråkigt att ha låst upp allt på två av fyra klasser på två dagar.

Visa signatur

Q6600 - 4870 1GB - 4GB

Permalänk
Medlem

Jag drog en benchmark med fraps nu och jag hade 41fps average och 78fps max på 60sec med alla inställningar på högsta 16xQ och 16x aa och vad mer det nu heter men allt maxat iaf.

Tkr det är ganska dåligt med tanke på att jag har 2st 8800gt i SLi eller drivrutinerna kanske inte stödjer sli i BC2 eller så är det spelet som inte stödjer sli ännu.

Visa signatur

Primärdator: C2Q Q9550 | 6GB OCZ Reaper | 1xGTX480 | Asus P5NT WS | 1x 750GB Spinpoint F1 + 1x 250GB Samsung | Chieftech Turbo 750W | Mionix Naos 7000 + Logitech G11 |
TV-dator: C2Q Q8400 | 4GB Crucial DDR2 | 1x HD4850 | Asus P5N73-AM |1x400GB + 1x500GB + 2x 1TB Spinpoint F1 | 500W budget-agg | Xbox 360-kontroll |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tofupunk
Jaha... det var ett konstigt. Så det är inte meningen att jag ska få X4 optics på engineer? Tyckte att jag såg att någon hade det.

Kommer det fler grejer att låsa upp i retail? Lite tråkigt att ha låst upp allt på två av fyra klasser på två dagar.

Allt är upplåst i retail skulle jag tro.

Permalänk
Medlem

Jag fick på något sätt lite stabilare fps i senaste patchen den håller sig på 60 oftare och droppar inte lika mycket. Men vilka situationer det är exakt har jag inte kunnat hitta än.

Visa signatur

|AMD Ryzen 7 9800X3D| |ASrock B850 Steel Legend| |Kingston Fury Beast 32GB CL30@6000MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |NZXT C1200 Gold ATX 3.1| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av simlar
Jag drog en benchmark med fraps nu och jag hade 41fps average och 78fps max på 60sec med alla inställningar på högsta 16xQ och 16x aa och vad mer det nu heter men allt maxat iaf.

Tkr det är ganska dåligt med tanke på att jag har 2st 8800gt i SLi eller drivrutinerna kanske inte stödjer sli i BC2 eller så är det spelet som inte stödjer sli ännu.

Du glömde skriva det viktigaste...vilken upplösning du kör i.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 5090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM1000x | Antec Flux Pro | MSI 321URX QD-OLED | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Inaktiv

Fint att dom inte har addat TOGGLE FUCKING CROUCH ännu

Tar ju veckors av programmering för att koda in det.
Jävla trolls

Permalänk
Keeper of Traditions
Citat:

Ursprungligen inskrivet av simlar

Läs vad n1nja skrev, bara ett par inlägg ovanför ditt............

Citat:

Visa signatur

|| AMD Ryzen 9800X3D || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 990 PRO 4TB || Kingston Fury CL30 64GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 ||

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Citat:

Så denna dåliga prestanda som mer eller mindre alla har är endast i medium inställningar? Snacka om att känna sig blåst som PC användare, sitta med flera tusen kronors dyrare hårdvara än konsol för att sedan spela ett spel på medium med misnt HD5870 för att inte droppa under 60fps. Och då menar jag med HBAO på och max AA och AF.

Visa signatur

|AMD Ryzen 7 9800X3D| |ASrock B850 Steel Legend| |Kingston Fury Beast 32GB CL30@6000MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |NZXT C1200 Gold ATX 3.1| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mocka
Du glömde skriva det viktigaste...vilken upplösning du kör i.

just det ja kör i 1280x1024 på min 19" Acer AL1931 ( skärmen ligger på 25ms )

Visa signatur

Primärdator: C2Q Q9550 | 6GB OCZ Reaper | 1xGTX480 | Asus P5NT WS | 1x 750GB Spinpoint F1 + 1x 250GB Samsung | Chieftech Turbo 750W | Mionix Naos 7000 + Logitech G11 |
TV-dator: C2Q Q8400 | 4GB Crucial DDR2 | 1x HD4850 | Asus P5N73-AM |1x400GB + 1x500GB + 2x 1TB Spinpoint F1 | 500W budget-agg | Xbox 360-kontroll |

Permalänk
Medlem

Jag fick högre FPS med denna patchen, hade runt 20-35 innan och nu 35-60. Allt på högsta, 1920x1080.

Visa signatur

MSI B650 Gaming Plus WIFI - Ryzen 7 7800X3D - XFX 7900 XT - Corsair 32GB DDR5 6000MHz CL36 - Fractal Design Meshify 2 Compact - Gigabyte Ultra Durable 850W

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Devil May Cry
Så denna dåliga prestanda som mer eller mindre alla har är endast i medium inställningar? Snacka om att känna sig blåst som PC användare, sitta med flera tusen kronors dyrare hårdvara än konsol för att sedan spela ett spel på medium med misnt HD5870 för att inte droppa under 60fps. Och då menar jag med HBAO på och max AA och AF.

Blåst? Det är ju B E T A N som är låst, inte hela spelet. Varför förväntar sig folk en helt färdig produkt från betan? Jag förstår inte.