Permalänk
Medlem

Installera XP via usb

Installerade idag två nya hårdiskar och tog således bort superdriven. Nu vill jag installera xp på en partition som jag gjort med bootcamp. Problemet är att få en usb sticka bootbar. Alltså jag har fått fram avbilden av xp (ISOn) men lyckas inte få den att bootas ifrån. jag har använt rEFIt för att kunna försöka boota ifrån den.

Hur får jag den enklast bootbar med andra ord?

Permalänk
Medlem

http://www.boot-land.net/forums/
Denna sida erbjuder dig alla möjliga förslag om startbara/installations bara OS via ex antal olika media.
Har själv följt en av guiderna å kan varmt rekommendera denna sida.

Visa signatur

Det du inte hinner idag hinner du inte imorgon med.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bloopy
http://www.boot-land.net/forums/
Denna sida erbjuder dig alla möjliga förslag om startbara/installations bara OS via ex antal olika media.
Har själv följt en av guiderna å kan varmt rekommendera denna sida.

Jag hittar inget program där som är kombatibelt med OS X?

Alternativt kan jag ju klona partitionen på den gamla disken, dock fungerade inte det när jag prövade med xxclone, någon som har ett tips på annat program där?

Permalänk
Medlem

Ursäkta dubbelposten, men Winclone löste det hela för mig. Kopplade in den gamla hårdisken via usb m.h.a. en slaktat gammal extern disk, klonade och återställde! Nu skall jag bara hitta varför det finns 2 windows att välja på när jag bootar

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Penguin_SWE
Ursäkta dubbelposten, men Winclone löste det hela för mig. Kopplade in den gamla hårdisken via usb m.h.a. en slaktat gammal extern disk, klonade och återställde! Nu skall jag bara hitta varför det finns 2 windows att välja på när jag bootar

Redigera boot.ini i din C:-root och ta bort det andra valet.

Visa signatur

iMac 27" | Mid 2010 | Core i7 2.93Ghz | 20 GB | HD5850 M | Samsung 840 500 GB | 4 TB WD
MacBook Air 11" | Mid 2012 | Core i7 2.0 Ghz | 8 GB | 256 GB SSD
Citera gärna om du svarar på mina inlägg, så hittar jag tillbaka igen! :)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av b0bzor!
Redigera boot.ini i din C:-root och ta bort det andra valet.

Inte det valet Alltså om jag bootar och håller inne alt så får jag 2 olika windows att välja på samt OS X... Den ena av windows partitionerna hittar jag inte någon stans.