Permalänk
Hedersmedlem

HL episode 3

Jag undrar bara om det är någon som hört något under sista tiden angående Half Life Episode 3 eller möjligen Half Life 3. Om man ska lita på nyheterna så lär det inte komma förens 2011 http://www.gamespot.com/pc/action/halflife2episode3/news.html?sid=6246873&om_act=convert&om_clk=newsfeatures&tag=newsfeatures;title;1. Är väldigt sugen på att spela mer Half Life Och har varit med sedan Half Life och spelat alla expansions.

Visa signatur

Nya Projektet!
Kontakta moderatorkåren via Kontaktformuläret om ni vill något.

Permalänk
Medlem

Senast jag hörde nått om half Life 2 Episode 3 så var det att det troligtvia aldrig kommer ut, chansen är sörre att man ger ut en trea istället för en ny episode!

Visa signatur

Fujitsu Esprimo Q510

Permalänk
Medlem

jaha får hoppas det kommer något iallafall. tycker man borde få höra någonting iallafall. kanske ligger det på is eller är uppskjutet av någon annan anledning?

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aka_The_Barf
jaha får hoppas det kommer något iallafall. tycker man borde få höra någonting iallafall. kanske ligger det på is eller är uppskjutet av någon annan anledning?

Stod ju på sidan jag länkade att de hade flyttat mer fokus på Left 4 Dead istället.

Visa signatur

Nya Projektet!
Kontakta moderatorkåren via Kontaktformuläret om ni vill något.

Permalänk

Rackarns... men å andra sidan, sprillans nytt HL3 vore ju inte alls fel! Bara det inte tar sju år och åtta evigheter.

Visa signatur

Workstation: i7 6800k, nVidia GTX 1070 8GB, 32 GB Ram.
Bärbar: Dell XPS13, i7@2600Mhz, 8 GB, QHD+.
Filserver: Gammal U36SD i5. Inbyggd UPS :-P
Pad: Asus Vivotab Smart.
Battlefield 3

Permalänk
Medlem

Hoppas att dom skaffar en ny grafikmotor typ som cryengine det hade varit sjukt.

Visa signatur

I5 2500K 6870 windforce 915/1024 Coolit Eco
Asus P8P67 EVO Fractal design r2 XFX XXX 650w
Razer Lycosa/ Razer DA Benq G2420HD Logitech X-530

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dskjono
Hoppas att dom skaffar en ny grafikmotor typ som cryengine det hade varit sjukt.

Fet chans att de överger source... Snarare gör de en ny egen motor till nästa spel. Tycker faktiskt att sourcemotorn är snyggare än cryengine. Dessutom flyter den på bra till skillnad från cryengine

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Elmoth
Senast jag hörde nått om half Life 2 Episode 3 så var det att det troligtvia aldrig kommer ut, chansen är sörre att man ger ut en trea istället för en ny episode!

Var har du hört det? Nog för att man inte hört ett piss om den sista episoden, men att överge en av världens bästa spelserier känns lite konstigt.

Men varför det dröjer så aplänge som det redan gjort är ofattbart.

Permalänk
Avstängd

Får hoppas på en fortsättning så det blir slut på denna invasion! hoppas dom gör nåt helt nytt spel! med ny handling! inte för Hl är dåligt då!

Visa signatur

WS:/ASUS M4A78-E/Phenom 940BE/OCZ Reaper DDR2 PC8500 6Gb/CF Ati 4870 1GB//Server: AMD Phenom 9550/MSI K9A2 CF-F/OCZ Reaper PC8500 2Gb/XFX GTS 250 Nvidia
"En enskild människas död är en tragedi, en miljon döda är statistik" -Josef Stalin

Permalänk

Ett nytt Half Life vore så sjukt grymt!

det är utan tvekan den bästa spel-serien genom tiderna.

Visa signatur

"- rostat bröd är rostat bröd. Det är inte därför jag köpte brödrosten." - Quenya

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av darkmoon
Fet chans att de överger source... Snarare gör de en ny egen motor till nästa spel. Tycker faktiskt att sourcemotorn är snyggare än cryengine. Dessutom flyter den på bra till skillnad från cryengine

Var har du hört det? Nog för att man inte hört ett piss om den sista episoden, men att överge en av världens bästa spelserier känns lite konstigt.

Men varför det dröjer så aplänge som det redan gjort är ofattbart.

Läste det på både gamereactors och FZ hemsidor.

hittade nått på Gamereactor...
http://www.gamereactor.se/nyheter/15599/Half-Life+2%3A+Episod...

http://www.gamereactor.se/nyheter/20829/Inget+nytt+Half-Life+...

Amerikanska speltidningen Game Informer rapporterar att det inte blir något nytt Half-Life-spel i år, trots att det var 2½ år sedan Orange Box med Half-Life 2: Episode Two släpptes. Dessutom, skriver Game Informer, är det inte alls säkert att det ens kommer ett Half-Life 2: Episode Three, utan nästa del kan mycket väl bli ett fullödigt Half-Life 3.

Visa signatur

Fujitsu Esprimo Q510

Permalänk
Medlem

Men vafan, dom kan ju inte bara avbryta serien och börja på HL3!?

Vore bättre om dom fortsätter med E3 och sen gör HL3 med en sprillans ny motor!

Visa signatur

Antingen ska du hålla dig lugn, eller slå så det känns.

Permalänk
Avstängd

Black mesa:Source kommer väl innan, så har man något half life att panga iaf

Visa signatur

All datorprestanda kan jämföras i kronor och ören (kr/poäng). Exempel: Prestanda/krona på grafikkort | www.intrnet.se

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BorN
Men vafan, dom kan ju inte bara avbryta serien och börja på HL3!?

Vore bättre om dom fortsätter med E3 och sen gör HL3 med en sprillans ny motor!

3an kanske blir vad e3 hade vart fast med ny motor?

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jOnÄTÄn
3an kanske blir vad e3 hade vart fast med ny motor?

Tog hellre en E3 som ser ut som dom andra och sen ett helt nytt Half Life med nya karaktärer osv.

Visa signatur

Antingen ska du hålla dig lugn, eller slå så det känns.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dskjono
Hoppas att dom skaffar en ny grafikmotor typ som cryengine det hade varit sjukt.

Finns anledning till att det heter cryengine, man gråter över hur dåligt skit det är

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Medlem

Gärna HL3. Så vi får ett nytt Counter-strike. Kan tänka mig det kommer vara alldeles helt underbart.

Visa signatur

AMD Ryzen 5900x - MSI GEFORCE RTX 4080 16GB - Corsair 32GB ram (3200mhz) - Crucial M2 1TB - ASUS ROG Strix B550-F Gaming - Corsair 850w Gold Corsair v2

Permalänk
Medlem

Jag har slutat bry mig hl2, episodes var inte ens bra

Visa signatur

Intel Core i5 13600K | RTX 4070 Ti | Kingston FURY Beast 32GB DDR5 6000MHz | Samsung 990 PRO M.2 NVMe SSD 2TB | Kingston A2000 SSD 1TB | Gigabyte Z790 Gaming X AX | Samsung 65" 4k 120Hz | LG 27" 27GP850 | 24" XL2411T | Be Quiet! Dark Power 12 1000W | Ducky One 3 SF | Logitech G Pro X Superlight

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mo0rbid
Jag har slutat bry mig hl2, episodes var inte ens bra

Du har fel

Jag gillade den kompakta storyn i episoderna... hl2 hade lite... vad ska man säga? En del grejer kändes mer som att "just det, vi ska få med den här banan på nåt vis också" även om det är långt ifrån ett dåligt spel. Men det blev lite mer driv i episoderna. Lite mer enhetligt. För visst, jag tycker fortfarande Ravenholm är rätt läskigt, men rent storymässigt kunde de lika gärna låtit bli. Och avsnitten där man kör svävare och bil kunde ju varit bra mycket bättre. Där har de lyckats mycket bättre i ep2.

Ser nog hellre att ep3 avslutar "sagan" och att hl3 blir mer av ett storskaligt uppror än att de hoppar direkt till hl3 och försöker väva in den där båten på nåt halvklumpigt vis.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mo0rbid
Jag har slutat bry mig hl2, episodes var inte ens bra

Avskyr episoder med, se på Sin Episodes eller vad den nu heter, resten kommer inte.. Stackars jävlar som köpte spelet och väntar sig fortsättningen.

Hoppas inte Starcraft 2 gör en fulare och skiter i att göra resten av spelet när dom släppt en tredjedel av den.

Men en fördel med uppdelningar är att det kanske kommer något nytt i nästa, så som det gjort i HL2.

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bomber3
Finns anledning till att det heter cryengine, man gråter över hur dåligt skit det är

Läst lite här och där att valve kommer göra en HL2:EP3 med sourcemotorn och sen HL3 med ny grafikmotor obviously, men allt är ju spekulationer hitills, men man ser verkligen framemot båda delarna såklart, vare sig det är en ny episod eller ett tredje spel i serien:).

Edit: hm trailern tycks visa en del gammalt från från HL2 men nåt som jag inte sett tidigare.. får se vad som händer.

Permalänk

Jag läste någonstans att Valve hade lagt HL3 på is. Kommer inte ihåg vart det var och har förgäves sökt efter skiten.

Men det återstår att se hur bra HL2: Ep3 blir!

Visa signatur

MSI P67A-GD55 | Core i7 2600k @4.0 Noctua NH-D14| Corsair HX 650W | Corsair Dominato r8 GB | XFX Radeon 6950 2 GB | Samsung 500 GB + 2x 160 GB | Corsair Force 120 GB || NAD C326BEE | Cerwin Vega VS-10 | LG LH4000| Samsung SyncMaster EX2220

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av oscaralexiusson
Jag läste någonstans att Valve hade lagt HL3 på is. Kommer inte ihåg vart det var och har förgäves sökt efter skiten.

Men det återstår att se hur bra HL2: Ep3 blir!

Och vad jag har hört, så kommer de att lägga ner Half-Life-serien helt o hållet efter episode three Men precis som vad du säger - upp till bevis.

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me /device:desktop. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Frantz3n
Gärna HL3. Så vi får ett nytt Counter-strike. Kan tänka mig det kommer vara alldeles helt underbart.

Det vore skitkewl! Hoppas det blir lite mer åt hardcore cs 1.6 hållet dock.

Visa signatur

All datorprestanda kan jämföras i kronor och ören (kr/poäng). Exempel: Prestanda/krona på grafikkort | www.intrnet.se

Permalänk

I senaste PCG så nämner man ju att HL:EP3 inte alls skall vara så långt bort...

Jag tvivlar starkt på att man skulle sköta det på något annat sätt än att släppa EP3 på source motorn för att sedan (säkert redan igång) skapa HL3 på en sprillans motor.

Jag menar, G-man och hans mysko planer för Freeman kommer nog aldrig att få ett definitivt slut, för mkt mysteri för att faktiskt få en upplösning...

Visa signatur

| AMD Ryzen 9 7950X3D @ 5.6ghz | Asus STRIX RTX 3080 | Asus B650E-I | Toshiba 512GB NVME | Samsung 970 Pro 1TB NVME | Kingston 1TB Hybrid | PNY 2TB SSD | 32 GB G.Skill Trident 6400 CL32 DDR5 | EK Nucleus CR240 Lux AIO | ASUS Loki 1000W SFX-L | SSUPD Meshroom S |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av michael123
Det vore skitkewl! Hoppas det blir lite mer åt hardcore cs 1.6 hållet dock.

Inte hardcore men gärna lika populärt och turneringar världen över. CS:S blev inte lika lyckat som CS 1.6. Tragiskt för jag tycker den förtjänade det.

Visa signatur

AMD Ryzen 5900x - MSI GEFORCE RTX 4080 16GB - Corsair 32GB ram (3200mhz) - Crucial M2 1TB - ASUS ROG Strix B550-F Gaming - Corsair 850w Gold Corsair v2

Permalänk

Inte konstigt att dom har lagt episode 3 på is. Att hålla igång TF2 och left 4 dead 2 tar mycket arbete.

Men det kommer, tf2 har bara ingenjören kvar och sen har vi left for dead 2 som jag inte har följt alls. Så jag tror inte ep 3 är så värst långt borta.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nollad
Ett nytt Half Life vore så sjukt grymt!

det är utan tvekan den bästa spel-serien genom tiderna.

Kan bara hålla med.. har börjat spela om det igen nu inte för att överdriva men finns knappt ord att beskriva känslan när man spelar HL

Visa signatur

Lian li gör världens snyggast chassi!
_____________________________
http://listen.grooveshark.com/ som spotify fast utan nerladdning :)

Permalänk
Medlem

Har faktist gillat Mass effect serien mkt bättre än half life, dock är ju Half life ett utav de bästa jag lirat. Hoppas verkligen episode 3 kommer snart då jag längtar till döds efter det

Måste ju veta vad som kommer att hände efter slutet av 2an, blev ju så otroligt spännande.

Har hört både att det skall komma i år, och även hört att det skall komma 2011, så vet inte vad man ska tro på.

Visa signatur

Gaming: MSI X570 MPG Gaming Plus -- AMD Ryzen 9 5900X -- Sapphire Radeon RX 6800 XT NITRO+ -- G.Skill 32GB 3600MHz CL14 -- Samsung 960 EVO 1TB -- 2x ASUS MG278Q -- Arch-based EndeavourOS
VR: ASRock B550M-ITX/ac -- AMD Ryzen 5 5600G -- ASUS RTX 3070 -- Corsair 16GB 3600MHz CL18 -- Kingston A2000 250GB -- Windows 10

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nollad
Ett nytt Half Life vore så sjukt grymt!

det är utan tvekan den bästa spel-serien genom tiderna.

Helt klart !

Och det är otroligt underbart när folk gjort co-op version av HL2 + episoderna. Finns inget bättre spel och varva med några man känner.

Så man får hoppas att dom inte tar bort dom stora mod-möjligheterna ifall dom gör ett helt nytt Half Life.

Visa signatur

i5 2500k @ 4.6ghz. PNY GTX 970. 16gb DDR3. Samsung 840 PRO 256gb SSD + toshiba 3tb mekanisk.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av PettZon91
Helt klart !

Och det är otroligt underbart när folk gjort co-op version av HL2 + episoderna. Finns inget bättre spel och varva med några man känner.

Så man får hoppas att dom inte tar bort dom stora mod-möjligheterna ifall dom gör ett helt nytt Half Life.

Tror jag knappast eftersom det var just det som höll Half-Life vid liv (och 2an?)

Visa signatur

breathe, smile and be happy