Battlefield 3 - allmän diskussion

Permalänk
Medlem

Har det hänt nåt nytt här elr? Troligtvis får vi veta mer ett tag efter att bfbc2 har släppts

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av michael123
a det hoppas jag också, jag tror det är sannolikt också. Dessutom är det skitbra att de gör bad company 2 till pc då det är typ en enda stor testning och tweakning av frostbite på pc inför BF3

Ska dom ha frostbitemotorn till bf3? Hört att dom ska ha nån annan motor, men man läser så mycket lösa rykten, så jag vet inte
Hoppas på frostbite, så man slipper uppgradera datorn IGEN, som jag fick göra för BFBC2!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Swennis
Ska dom ha frostbitemotorn till bf3? Hört att dom ska ha nån annan motor, men man läser så mycket lösa rykten, så jag vet inte
Hoppas på frostbite, så man slipper uppgradera datorn IGEN, som jag fick göra för BFBC2!

Vad jag har hört ska det vara Frostbite 2 som är utvecklad helt för DX11 till skillnad mot Frostbite i BFBC2 och 1943 som enbart har stöd för DX11.

...och innan folk blir oroliga så ja, DX11 är fullt bakåtkompatibelt med DX9/10.x

Permalänk
Medlem

Detta kom precis upp på FZ:

Fredrik Liliegren har i en intervju med Gaming Union berättat att Battlefield 3 kommer slå alla med häpnad. Liliegren var CEO på Dice från 1988 till 2000, Studio Manager för Dice Canada 2001 till 2006 och när den stängde ner startade han upp den nya studion Antic Entertainment.

"
Ja, jag visste att de skulle gå konsolvägen eftersom försäljningssiffrorna på pc minskade. Jag vet vad det snackade om gällandes pc-sidan på nästa Battlefield, och de har inte tillkännagivit något av det ännu, efter tre år, så jag vet vad som är på gång, och jag kan fortfarande inte berätta om det eftersom jag fortfarande är under NDA.
"

Fredrik berättade hur han var med och arbetade på den ursprungliga prototypen för Battlefield Heroes, och han är säker på att nästa Battlefield kommer väcka uppståndelse när det väl kommer, trots att hans uppgifter är tre år gamla.

Det är därför det kommer slå folk med häpnad, eftersom det inte är pc-versionen av Modern Warfare 2, det är inte den upplevelsen.

Exakt vad det skulle innebära är alltså väldigt oklart, men han verkar onekligen stå fast vid sina åsikter i ämnet. Vad nu det betyder rent konkret.

Jadu..... vilken besvikelse.... Kommer inte byta till konsoll. Gör de bf3 till konsoll så kan jag inte ens föreställa mig vad som skulle "slå alla med häpnad" så mycket att bf2 fans skulle gå och köpa konsoll för att spela bf3. Nä säger bara FAIL

Blir BC2 för mig :)!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av 2infinity
Detta kom precis upp på FZ:

...
"
Ja, jag visste att de skulle gå konsolvägen eftersom försäljningssiffrorna på pc minskade. Jag vet vad det snackade om gällandes pc-sidan på nästa Battlefield, och de har inte tillkännagivit något av det ännu, efter tre år, så jag vet vad som är på gång, och jag kan fortfarande inte berätta om det eftersom jag fortfarande är under NDA.
"
...

Jadu..... vilken besvikelse.... Kommer inte byta till konsoll. Gör de bf3 till konsoll så kan jag inte ens föreställa mig vad som skulle "slå alla med häpnad" så mycket att bf2 fans skulle gå och köpa konsoll för att spela bf3. Nä säger bara FAIL

Blir BC2 för mig :)!

Du läste inte hela intervjun?
What the PC version is going to be, Battlefield 3, I think it's going to absolutely blow everyone away, but I can't tell you what it is, but it will blow people away.

Med "konsolvägen" syftar han på BC-serien. BF3 verkar, vad jag har sett hittills, vara för PC. Eventuellt till och med exklusivt för PC.

Permalänk

som tidigare sagt, PC exklusivt would r0xz0rs my b0x0rz ^^,

Visa signatur

| AMD Ryzen 9 7950X3D @ 5.6ghz | Asus STRIX RTX 3080 | Asus B650E-I | Toshiba 512GB NVME | Samsung 970 Pro 1TB NVME | Kingston 1TB Hybrid | PNY 2TB SSD | 32 GB G.Skill Trident 6400 CL32 DDR5 | EK Nucleus CR240 Lux AIO | ASUS Loki 1000W SFX-L | SSUPD Meshroom S |

Permalänk
Medlem

Konsoler är ren kinaskit.

Man får såååå mycket bättre spelkänsla med PC än o sitta i en soffa och dra i några spakar... Neeee fyfan.

Permalänk
Medlem

Hoppas att det är PC-only, fan va glad jag skulle bli. Men nuförtiden ska man ju vara glad om man får DS support... FUUFUFUUFUFUFUFU Konsoler.

Dice ligger iaf kvar på listan över bra utvecklare, Dice och Bioware...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Babianen
Hoppas att det är PC-only, fan va glad jag skulle bli. Men nuförtiden ska man ju vara glad om man får DS support... FUUFUFUUFUFUFUFU Konsoler.

Valve

Permalänk

DICE, BioWare (som jag har hållt på sedan Baldur's Gate 1 ), Valve (dock kan steam ta sig nånstans), id Software, THQ och CSG. Ungefär dom spelutvecklarna som släpper spel jag finner värda att betala för.

Visa signatur

| AMD Ryzen 9 7950X3D @ 5.6ghz | Asus STRIX RTX 3080 | Asus B650E-I | Toshiba 512GB NVME | Samsung 970 Pro 1TB NVME | Kingston 1TB Hybrid | PNY 2TB SSD | 32 GB G.Skill Trident 6400 CL32 DDR5 | EK Nucleus CR240 Lux AIO | ASUS Loki 1000W SFX-L | SSUPD Meshroom S |

Permalänk
Medlem

Hade inte varit helt fel om DICE hade BF:BC serien till konsoler och vanliga BF serien till pc där det utnyttjar tekniken till fullt.

Visa signatur

|AMD Ryzen 7 9800X3D| |ASrock B850 Steel Legend| |Kingston Fury Beast 32GB CL30@6000MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |NZXT C1200 Gold ATX 3.1| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Medlem

Verkar ju dock inte som det är pc only, men jag kanske missuppfattade intervjuen. Men vad som verkar just nu så är inget säkert att det inte kommer till konsoll. Så den som lever får se antar jag

Permalänk

Är dt någon som kan bekräfta release datumet?
För att säga våren 2010 verkar ju vara lite väl optimistiskt.
För med tanke på alla beta tester, bloggar och youtube videos som har kommit för BC2 så tycker man ju att man borde ha sett och hört lite mer om ett spel som kommer runt våren/sommaren...:confused:

Visa signatur

Gigabyte Z87P-D3 | i5 4670 @ 3.7Ghz | AMD Saphire 290X | Crucial 2x8GB @ 1600Mhz | OCZ Arc 100 240GB | Corsair CX600 |

Permalänk

Dom påstår ju att spelet har jobbats på i flera år redan, vintern 2010 känns faktiskt inte så oseriöst.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Finns det några bilder/filmer än ?

Allt är fake eller BC2 på youtube

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Babianen

Om vi pratar bra utvecklare i den mening att de sköter sig med pc versionerna av sina spel håller jag inte med, i alla fall inte just nu. Mass Effect 2 på pc kändes inte direkt som en välgjord "portning" de hade ju inte ens bundit tangenter till de olika menyerna.

Visa signatur

Dator 1 | Intel Core i7-4770K @ 4,6Ghz | Corsair H100i | Asus Z87-A | Crucial DDR3 BallistiX Sport 2x8GB 1600Mhz CL9 | KFA2 GTX 980TI HOF | Corsair TX650W | Intel 335 240GB | LG 24" + Philips 27" + Philips 27" | Fractal Design R3 |
Dator 2 | Intel Xeon W3520 | TRUE Spirit 120M | Asus Rampage II Extreme | Patriot Viper II Sector7 3x2GB 1600Mhz CL8 | PNY 8800 Ultra | Intel 330 120GB |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TheSweede
DICE, BioWare (som jag har hållt på sedan Baldur's Gate 1 ), Valve (dock kan steam ta sig nånstans), id Software, THQ och CSG. Ungefär dom spelutvecklarna som släpper spel jag finner värda att betala för.

Håller inte riktigt med.

Bioware's DA:O studio, dom i Dice som arbetade på BF1942 och BF2 (Lead producer Lars Gustavsson, Gordon van Dyke kan gräva ner sig), Valve. Steam tycker jag faktiskt om, även om man självklart inte köper fullpris spel där.

ID Software: http://www.fz.se/nyhetsarkiv/?id=35311

THQ har ju givit ut en massa trevliga RTS titlar, men också ett par riktiga sunk portar.
Se bara på Red Faction och Frontlines: Fuels of war.

CSG?

Permalänk

GSC menade jag ju givetvis.

Snillena bakom STALKER serien

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TheSweede
GSC menade jag ju givetvis.

Snillena bakom STALKER serien

Har faktiskt bara lirat ettan i en 10 minuter innan jag tröttna. Vapnen kändes ju som vattenpistoler mot fienderna...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HRN
Vad jag har hört ska det vara Frostbite 2 som är utvecklad helt för DX11 till skillnad mot Frostbite i BFBC2 och 1943 som enbart har stöd för DX11.

...och innan folk blir oroliga så ja, DX11 är fullt bakåtkompatibelt med DX9/10.x

Bad Company 2 använder Frostbite 2 engine. Nog om det.

Men jag tror ärligt på att BF3 körs på en modifierad version av Frostbite2 motorn. Förhoppningsvis för att passa till PC. Moddverktyg utvecklas nog oxå.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av I Kill

Men jag tror ärligt på att BF3 körs på en modifierad version av Frostbite2 motorn. Förhoppningsvis för att passa till PC. Moddverktyg utvecklas nog oxå.

Kördes inte BC2 på Frostbite 1.5 som bara skulle ha stöd för DX11. Forstbite 2 skulle väl vara helt utvecklad för DX11.

Permalänk
Avstängd

Det ska bli kul när bf3 kommer! hoppas endast till pc och med riktiga servrar!

Visa signatur

WS:/ASUS M4A78-E/Phenom 940BE/OCZ Reaper DDR2 PC8500 6Gb/CF Ati 4870 1GB//Server: AMD Phenom 9550/MSI K9A2 CF-F/OCZ Reaper PC8500 2Gb/XFX GTS 250 Nvidia
"En enskild människas död är en tragedi, en miljon döda är statistik" -Josef Stalin

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Agemman
Kördes inte BC2 på Frostbite 1.5 som bara skulle ha stöd för DX11. Forstbite 2 skulle väl vara helt utvecklad för DX11.

Okej, trodde det var 2an. Skit samma, det är inte 1an iaf.

Permalänk
Medlem

1600 timmar i battlefield 2. Ser fram emot bc2 och bf3

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av I Kill

Nope

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Agemman

Ja en hårt modifierad version av Frostbite 1 är det som används i BC2, iaf om man får tro Johan Andersson på DICE

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Draim
Har faktiskt bara lirat ettan i en 10 minuter innan jag tröttna. Vapnen kändes ju som vattenpistoler mot fienderna...

Fint att 3 år senare och två spel senare fattar visa människor fortfarande inte att STALKER inte är OMGFZZZZ KILL STRIKEZ 25 NUKE TEIMMMMMMM FYFAN VILKEN RIFLE SKA CAMPA OCH FUFUFUFUUFUFUFUFUFUFUUFUF HEADSHOTTTT YEEEEEEEEEEEEEEESSSS spel

Och nu fär lite tips:

Installera L.U.R.K eller Stalker complete 2009 och spela igen.
Sen ska du spela CoP, och igen:

Stalker är inget PANG PANG spel. Det finns hjärn döda MW skit spel för sånt.

STALKER är ett riktigt PC- 1/2RPG - ÖPPEN VÄRLD - FPS

Angående BF3: att det blir PC exklusivt har jag svårt att tro.
Men blir det utvecklat på PC, för PC med tanke på PC spelare och sen portas till konsol kan det nog bli bra.

Permalänk
Medlem

Tror inte heller att BF3 kommer använda frostbite, tycker inte att den passar till ett bf spel. Tror det blir en ny motor som de jobbat på men vi får se.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HRN
Nope

Ja en hårt modifierad version av Frostbite 1 är det som används i BC2, iaf om man får tro Johan Andersson på DICE

Motorn i BC2 är Frostbite 1 fast med Destruction 2.0
Motorn som troligen kommer användas i BF3 är Frostbite 2 - enligt rykten iaf.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av PsychedelicZ
Fint att 3 år senare och två spel senare fattar visa människor fortfarande inte att STALKER inte är OMGFZZZZ KILL STRIKEZ 25 NUKE TEIMMMMMMM FYFAN VILKEN RIFLE SKA CAMPA OCH FUFUFUFUUFUFUFUFUFUFUUFUF HEADSHOTTTT YEEEEEEEEEEEEEEESSSS spel

Och nu fär lite tips:

Installera L.U.R.K eller Stalker complete 2009 och spela igen.
Sen ska du spela CoP, och igen:

Stalker är inget PANG PANG spel. Det finns hjärn döda MW skit spel för sånt.

STALKER är ett riktigt PC- 1/2RPG - ÖPPEN VÄRLD - FPS

Angående BF3: att det blir PC exklusivt har jag svårt att tro.
Men blir det utvecklat på PC, för PC med tanke på PC spelare och sen portas till konsol kan det nog bli bra.

Att det är ett öppet PC 1/2 RPG spel ger det väll inte rätt att ha världens mest udda vapenkänsla? Eller?
Det kändes ju inte som att man sköt ett vapen, det kändes som om man blåste ärter.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Draim
Att det är ett öppet PC 1/2 RPG spel ger det väll inte rätt att ha världens mest udda vapenkänsla? Eller?
Det kändes ju inte som att man sköt ett vapen, det kändes som om man blåste ärter.

CoP har ju urskön kulfysik. Man ser ju hur kulorna faller och studsar. Kulorna är riktiga objekt som kommer farandes. Därför spelar vapnenas specifikationer som räckvidd, utgångshastighet och skada mycket större roll i CoP än i andra spel.

I början kan det kännas svårt. Många siktar på en fiendes huvud från hundra meters avstånd med sin makarov och fattar inte varför de missar. Med sniper rifles får man sikta ovanför och framför en fiende som rör sig etc, till skillnad från MW2 m.fl. där det bara är att peka och klicka. Finns ju inget så tillfredsställande som att skjuta en fiende med sin vintorez på distans och se hur kulan regnar ner i huvudet en sekund senare.

Fast visst kan jag hållar med dig om att det var lite löjligt svårt att pricka fienden i omoddade Stalker 1, åtmistone i början med skitpistolen. Trots det har jag kört igenom Stalker 1 omoddat på svåraste svårighetsgraden, vilket var väldigt utmanande!

Visa signatur

åhoj