Battlefield: Bad Company 2 PC Beta Tråden

Permalänk
Medlem

Sämsta jämförelsen någonsin, hahaha. Förövrigt tycker jag det är pinsamt att de inte lärt sig från hitboxarna från BF och BF2, det är det enda jag verkligen hatade i de spelen och som gjorde att jag bara spelade det på skoj ibland när jag verkligen inte hade något annat att spela. Är väl extremt mycket bättre nu men knappast i klass med något av de andra FPS'en förra året.

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Handa
Sämsta jämförelsen någonsin, hahaha. Förövrigt tycker jag det är pinsamt att de inte lärt sig från hitboxarna från BF och BF2, det är det enda jag verkligen hatade i de spelen och som gjorde att jag bara spelade det på skoj ibland när jag verkligen inte hade något annat att spela. Är väl extremt mycket bättre nu men knappast i klass med något av de andra FPS'en förra året.

Vad är det för skillnad på hitboxen mellan de olika spelen då.

Elaborera.

Permalänk
Keeper of Traditions
Citat:

Ursprungligen inskrivet av maxkill
Vad är det för skillnad på hitboxen mellan de olika spelen då.

Elaborera.

hitboxen i BF och BF2 var väl endast fyrkanter runt soldaterna, och sen spelade det ingen roll vart man prickade, har jag för mig.

Visa signatur

|| AMD Ryzen 9800X3D || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 990 PRO 4TB || Kingston Fury CL30 64GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 ||

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MarcusDazE
WASD och piltangenterna, Håll inne R för att åka uppåt:P

Hmm, varför ska det vara så krångligt? Varför inte samma styrning som med vanliga helin...?

Visa signatur

Elektrolux Kyl/Frys | 4-plattors AEG-spis med ugn | Philips brödrost | 1200W Philips vattenkokare | AFK elvisp | Allt kopplat till 230V 50Hz 10A.
Klaga inte på mina inlägg, jag kan ha varit full när jag skrev dem.

Permalänk
Medlem

nån som har 100% cpu usage på båda cores (eller fler) när ni spelar? min cpu får jobba arslet av sig:P

har en dual core 3.4ghz

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Oneone
nån som har 100% cpu usage på båda cores (eller fler) när ni spelar? min cpu får jobba arslet av sig:P

har en dual core 3.4ghz

Nä samma här, 100% konstant! Ok, har precis på mini-req. Men kör allt på low så borde klara mig men är för laggigt. Hoppas det fixas till fulla spelet, annars blir det köp till xbox bara

Visa signatur

Stationär: EVGA X299 Micro | Intel Core i7 7740X | GeForce GTX 1060 6GB | Kingston HyperX 16GB 2666 MHz | WD Blue 3D NAND SSD 500GB
Tillbehör: 3 x LG 21,5" | Corsair Vengeance K65 | Deathadder | Astro A40
Bärbart: MacBook Pro 13" -10 | iPad 2 16Gb

.: Citera för svar :.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av LillOgi
Nä samma här, 100% konstant! Ok, har precis på mini-req. Men kör allt på low så borde klara mig men är för laggigt. Hoppas det fixas till fulla spelet, annars blir det köp till xbox bara

Hade det varit bättre om den jobbat för 50%..?

Förstår inte argumentet, bättre den jobbar effektivt med 2 kärnor än inte alls. Det är ju ett CPU-krävande spel(helst 4-kärnigt) och jag klarar mig utmärkt med min lite halvgamla överklockade E6600

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB

Permalänk

Nånting jag inte riktigt fattar är poängen man behöver få för att få nya vapen... första ska man typ få 1000 poäng för att få nästa vapen sen typ 2000 och sen mitt i allt ska man ha 100000 poäng för att få ett till vapen ? varför inte typ dubbelt så mycket ?

Visa signatur

Intel i5 @ 2,66Ghz | Noctua NH-D14 | 4gb corsair 1600mhz | Asus P7P55D-E PRO | Antec p182 | Corsair 550w |Asus 6950 2gb upplåsta shaders, ASUS 5770 V2|Samsung SpinPoint F3 1 TB |Benq BL2400PT | LG 42PQ6500 | Steelseries Siberia v1 |Asus Xonar DX |Creative EP-630 | AKG K601 | Dynavoice F-6 EX 5.0 |Canton Reference 9.2 DC | Atacama Nexus 6| Onkyo 607

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jooelhoglund
Nånting jag inte riktigt fattar är poängen man behöver få för att få nya vapen... första ska man typ få 1000 poäng för att få nästa vapen sen typ 2000 och sen mitt i allt ska man ha 100000 poäng för att få ett till vapen ? varför inte typ dubbelt så mycket ?

För att man inte ska kunna låsa upp resten av vapnen i betan.

Permalänk
Medlem

Jag uppdaterade idag... Vad är detta+

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Makarov
För att man inte ska kunna låsa upp resten av vapnen i betan.

Så dom kommer sänkas sen när riktiga spelet kommer ? kommer det fler vapen ?

Visa signatur

Intel i5 @ 2,66Ghz | Noctua NH-D14 | 4gb corsair 1600mhz | Asus P7P55D-E PRO | Antec p182 | Corsair 550w |Asus 6950 2gb upplåsta shaders, ASUS 5770 V2|Samsung SpinPoint F3 1 TB |Benq BL2400PT | LG 42PQ6500 | Steelseries Siberia v1 |Asus Xonar DX |Creative EP-630 | AKG K601 | Dynavoice F-6 EX 5.0 |Canton Reference 9.2 DC | Atacama Nexus 6| Onkyo 607

Permalänk

finns ju till xbox nu, men när hittar pc ut? har inte riktigt bestämt om jag köpper elr inte

Visa signatur

Surf: FD S/\Msi Mpg Gaming Edge/\i9 9900k
(H150i pro)/\5700 xt (H90)/\32G 3200mhz/\970 pro/\860 evo

Htpc/spel: Ghost S1/\Msi Gaming Edge/\ 9600k
GTX 1660TI windforce 3x/\ 16G 3000mhz/\860 evo

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kalle@anka
finns ju till xbox nu, men när hittar pc ut? har inte riktigt bestämt om jag köpper elr inte

Släpps 4 mars, till alla format.

Permalänk
Medlem

Kul spel! Dock jävligt synd att 70% av alla spelare är totalt insnöade..
Menar när man kör som anfall så sitter en halva laget med snipers uppe på berget i början, resterande del av laget kastar ammo åt dom och återupplivar dom när dom dör... Vääääldigt drygt. Ska bli kul när spelet släpps så man kan börja köra i klan med folk som vet skillnad på att försvara och attackera och inte sitter på berget med sniper tills man förlorat..

EDIT: Och var är det för j*vla fån som är lvl 11 och fortfarande inte fattat hur viktigt det är att märka ut tanks och players?!?

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Newklear
hitboxen i BF och BF2 var väl endast fyrkanter runt soldaterna, och sen spelade det ingen roll vart man prickade, har jag för mig.

Kan du vara lite mer specifik.

Vad är skillnaden nu osv.

Permalänk
Medlem

Fan vad folk verkar ha fått spelet om bakfoten.. Sitter folk PÅ och I byggnaden där bomben aktiveras och istället för att springa och desarmera den så sitter dom och farmar kills i fönsterna och på taken.. Grymt frustrerande..

Permalänk
Medlem

Tjenare!

Har datorn i spec men just in case..

AMD 720 x3 @ 3.5Ghz
XFX 4770 512mb
2gb ram 800Mhz

Jag upplever ibland när det sprängs och är mycket action(mkt rök etc) att det blir eftersläppningar, inte att det hackar utan att musen inte hänger med. Är det för att jag har 2gb ram eller är det datorn som i sin helhet (cpu/gpu) som inte pallar? För jag har funderingar på att uppdatera till 4gb om nu så är fallet!

Hoppas på bra svar!

/Mvh André

Visa signatur

Himmabygge - AMD Phenom II 720 BE 2.8Ghz | ATI HD 4770 512Mb | 4096Mb 800Mhz DDR2

Permalänk
Medlem

Hatar noob medics som inte healar eller rivive:ar en. Grymt irriterande...

Visa signatur

Antec sixhundred, Corsair XMS3 4GB (2 x 2GB) 1600MHz DDR III 4gb pc12800, Asus DirectCU II GTX 570, Corsair TX 650w V2, Amd Phenom II 965 3,4 ghz, 1TB Samsung HDD + 250 gb hdd maxtor, Asus M4A87TD EVO, Samsung T220 22", Razer Deathadder, Razer Arctosa, Logitech Z-4

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Oskario
Hatar noob medics som inte healar eller rivive:ar en. Grymt irriterande...

Jo lika jobbigt som när man kör omkring med ett fordon som har mekaniker i men dom är för korkade för att kliva ut och laga fordonet när det börjar ta damage utan sitter hellre kvar i värmen och sprängs..

Fast värst är nog sådana som far omkring med tanks utan någon i kulsprutan och inte har vett att vänta tills någon hoppar i och kan skjuta ner anti tank snubbar.. DET är störande.

EDIT: Varför kan man förresten inte skriva när man är död? Eller är det bara jag?

Permalänk
Medlem

fy fan vilket bra spel.. Längtar tills full versionen kommer

Visa signatur

För er som är nyfikna på vad jag styr med när jag inte är vid datorn och är med min sambo: https://www.youtube.com/watch?v=T5JfkDbtBTA&t=916s

Permalänk
Inaktiv

Drömer jag?

YEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEES

Äntligen ett riktigt PC FPS.

FYFAN DUN DUN DU - DUDUDU

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av PsychedelicZ
Drömer jag?

YEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEES

Äntligen ett riktigt PC FPS.

FYFAN DUN DUN DU - DUDUDU

Retail ser faktiskt ut att ha mycket bättre hitboxar. Eller så är det att servern har 1 i ping.

Föresten, hur lång tid tar det för er att komma in i spelet efter att ha joinat en server? Jag och min flickvän sitter på identiska hårddiskar och hon laddar spelet på sekunder, för mig handlar det om en halv minut eller så.

Visa signatur

Q6600 - 4870 1GB - 4GB

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tofupunk
Retail ser faktiskt ut att ha mycket bättre hitboxar. Eller så är det att servern har 1 i ping.

Föresten, hur lång tid tar det för er att komma in i spelet efter att ha joinat en server? Jag och min flickvän sitter på identiska hårddiskar och hon laddar spelet på sekunder, för mig handlar det om en halv minut eller så.

Efter jag trycker på JOIN är jag i class menyn på under 1 sekund.

Permalänk

Hej

jag har en fråga. Funderar på att skaffa detta spel, jag undrar ifall någon med liknande dator som mig har spelat betan och kan berätta hur bra spelupplevelsen var, vilka inställningar du kör på för att spela laggfritt.

Min dator
core 2 duo 3 ghz
2 gb ram
Ati 4870 512 mb
vista home premium

tack på förhand

Visa signatur

Intel Core i5 8400 2.8 GHz 9MB | Corsair Vengeance LPX Red DDR4 3200MHz 2x8GB | MSI GeForce RTX 2070 GAMING Z | ASUS ROG STRIX Z370-H GAMING | Crucial MX300 750GB | Cooler Master Hyper 212 LED | Cooler Master V700 | NZXT H440W Silent Ultra New Edition Black/Red Window

Permalänk
Inaktiv

Dog betan precis? :/

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av steamuser
Hej

jag har en fråga. Funderar på att skaffa detta spel, jag undrar ifall någon med liknande dator som mig har spelat betan och kan berätta hur bra spelupplevelsen var, vilka inställningar du kör på för att spela laggfritt.

Min dator
core 2 duo 3 ghz
2 gb ram
Ati 4870 512 mb
vista home premium

tack på förhand

Jag kör likadan CPU och ett aningen sämre (?) grafikkort än dig (8800GTS 640mb), dock med 4 gb ram och Windows 7 men det fungerar helt okej, runt 40 fps med 1280x720 upplösning, gick ner på runt 30 med 1920x1080...

Permalänk
Medlem

För mig tappa jag connection i alla fall

Visa signatur

För er som är nyfikna på vad jag styr med när jag inte är vid datorn och är med min sambo: https://www.youtube.com/watch?v=T5JfkDbtBTA&t=916s

Permalänk

Tack för svaret. Får testa och se om det fungerar bra, annars blir det uppgradering till 4 gb och win 7.

Handa, hade du på högsta inställningarna i övrigt?

Visa signatur

Intel Core i5 8400 2.8 GHz 9MB | Corsair Vengeance LPX Red DDR4 3200MHz 2x8GB | MSI GeForce RTX 2070 GAMING Z | ASUS ROG STRIX Z370-H GAMING | Crucial MX300 750GB | Cooler Master Hyper 212 LED | Cooler Master V700 | NZXT H440W Silent Ultra New Edition Black/Red Window

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ac3R
För mig tappa jag connection i alla fall

Citat:

Ursprungligen inskrivet av PsychedelicZ
Dog betan precis? :/

Betan är ju slut, vad förväntade ni er? 25:e Februari var sista dagen

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SeF.Typh00n
Betan är ju slut, vad förväntade ni er? 25:e Februari var sista dagen

Jo men då kunde de väl hålla på dagen ut o inte bryta mitt på ljusa förmiddagen -.-'