Muskampen 2025: Segraren korad!

AMD lagar uppblåsta muspekare

Permalänk
Melding Plague

AMD lagar uppblåsta muspekare

Radeon-tillverkaren AMD släpper en ny hotfix för drivrutinerna Catalyst 10.2. Ett av problemen som nu får en lösning är den omtalade uppblåsta muspekaren i Windows 7.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk

nice, hoppas det funkar nu då, för dom som har dx11... och för dom som har lite dåligt humor..

Visa signatur

Ryzen m-atx:
|| Windows 10 || MSI B350M || Ryzen 1700X OC@ 3.8GHz || Nvidia 1060 6GB || 32GB RAM || EVGA P2 750W ||
HTPC:
|| Windows 10 || Asrock Z77m-itx || I7 3770k || 8GB RAM || Corsair 620W ||
________________________________________________________________________________________________

Permalänk

Var inte det redan fixat? Eller buggen kanske kom fram igen

Slött av AMD i alla fall.

Visa signatur

Balle

Permalänk
Medlem

WEEEEE ÄNTLIGEN!

Visa signatur

| CPU: Intel Core i5 3570K | Mobo: MSI Z77A-GD65 ATX | Ram: Corsair 16GB (4x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE | GFX: Gigabyte HD7970 OC 3GB | SSD: Corsair Force 3 120GB | HDD: Diverse Mekaniska 4TB | Chassi: Corsair 800D | PSU: Corsair AX 850W 80+ Gold Modulär | CPU Cooler: Corsair H50 |
Citera mig så hittar jag tillbaka hit :)

Permalänk
Medlem

Ser inte varför folk klagar, ser ju skit kul ut

Permalänk

Attans! Nu kommer farmor bli besviken. Hon som såg pekaren så bra.

Permalänk
Inaktiv

Trodde också detta redan var fixat. Nåja, hoppas de som nu drabbats av det blir av med problemet helt.

Permalänk
Medlem

Är bilden " for real " ? Är det sån stor pekare folk har haft ?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Doctor Pepper
Attans! Nu kommer farmor bli besviken. Hon som såg pekaren så bra.

Goda nyheter för henne, hon behöver inte uppdatera drivrutinerna

Visa signatur

Antec p183 | i5 750 @ 3.9 GHz | Asus P7P55D | ATI HD5850 775/1125 | Corsair DDR3 PC12800/1600MHz 2x2GB | OCZ 600W | SpinPoint F3 1TB | Intel X25 40GBx2 RAID0 | DELL 2209WA x3

Permalänk
Relik 📜
Citat:

Ursprungligen inskrivet av FrooK
Är bilden " for real " ? Är det sån stor pekare folk har haft ?

Nej, den är fake.

Har inte problemet själv så fick improvisera.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje -> R7 5700X3D - Prime B450-Plus - RX 7900 XTX - 32 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Xbox Series S

Permalänk
Medlem

Stolta grabbar har stor mus(pekare).. Menförvisso kan bli obekvämt ibland.

Permalänk
Avstängd

Detta måste vara ett epic Fail på AMD xD men bra att dom fixade detta

Visa signatur

>AMD Phenom™ 1055T@3,8Ghz + NH-D14|Gigabyte GTX460 1GB@ 850/2200mhz|Gigabyte 870A|A-Data 4GB Ram|CM HaF 912+|Creative X-Fi Titanium+Z-5500|Kingston SSD| Och lite till.<

Permalänk
Medlem

Vill hem nu ifrån jobbet... Vill pröva detta, sitter liksom fortf på 9.12 hotfixen, ser fram emot en performance boost nu!

Visa signatur

| CPU: Intel Core i5 3570K | Mobo: MSI Z77A-GD65 ATX | Ram: Corsair 16GB (4x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE | GFX: Gigabyte HD7970 OC 3GB | SSD: Corsair Force 3 120GB | HDD: Diverse Mekaniska 4TB | Chassi: Corsair 800D | PSU: Corsair AX 850W 80+ Gold Modulär | CPU Cooler: Corsair H50 |

Permalänk

dom där konstiga linjerna, finns dom kvar,eller försvann dom förra hotfixen? hänger ionte med :/

Visa signatur

Det va bättre förr, ju förr desto bättre.

Permalänk
Medlem

Haha tänk om den hade vatt så stor, jäkla va kul, iaf en minut Har själv aldrig varit med om den..

Visa signatur

Jag har en fin men gammal dator som ej är värd att skriva om

Permalänk
Medlem

Tja, om där ska vara buggar så kan dom iallafall vara lite roliga som denna
Hade först trott det var någon av programmerarna hos ATI som haft lite roligt och missat ta bort det från den skarpa versionen

Visa signatur

//Gelantious
I heard life sucks, that''s why I''m glad I don''t have one.

Permalänk
Medlem

säger det igen: ibland räcker det med att uppdatera bios så slipper man en >100 mb stor hotfix

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av VicRattlehead
dom där konstiga linjerna, finns dom kvar,eller försvann dom förra hotfixen? hänger ionte med :/

Jag hoppas det, skall testa och se, det är inte kul med grå linjer=reboot allt som oftast.

Visa signatur

~Pelle~

Permalänk

bra, säg om du får resultat.

Visa signatur

Det va bättre förr, ju förr desto bättre.

Permalänk
Medlem

Bra, för dom som hade det problemet.

Visa signatur

E-penis:
i9 9900k @ 5hz | Aorus Master Z390 | 2x16GB Corsair 3200 LPX | ASUS ROG STRIX GeForce RTX 3080 10GB | Phateks Evolv X | EVGA SuperNOVA G2 750W | Corsair H115i PRO | 6TB HDD | Asus MG279Q 27" | Asus Claymore Core | Logitech G403/G35 | Windows 10 Pro x64

Permalänk
Medlem

Kopplad produkt: Musses Klubbhus: En Överraskning Åt Mimmi

Haha, wtf?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ri
säger det igen: ibland räcker det med att uppdatera bios så slipper man en >100 mb stor hotfix

Oftast hjälpte inte detta.. Har installerat hotfixen nu, förbannat glad

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av WrongTarget
Jag hoppas det, skall testa och se, det är inte kul med grå linjer=reboot allt som oftast.

när jag får mina gråa linjer, antligen försvinner dom efter någon sekund när ja klickar runt på skärmen, eller så försvinner det när jag trycker ner ctrl+alt+del. (iofs spelar jag inga helskärmspel när jag fått det, om det gör någon skillnad)

Permalänk

Jag har inte problemet med stor muspekare, men har en massa annat som t.ex. gråskärm. Problemet för mig är att gråskärm får jag väldigt sällan, så jag märker ju inte om dessa drivisar gör skillnad dirket eller inte. De problem som händer oftast är dock att skärmen inte får någon bild vid uppstart, som händer ganska ofta (funkar igen på andra försöket, alltid) Samt att datorn inte stänger av sig, vilket brukar hända när datorn har stått på länge och utfört krävande uppgifter..

VAD GÖRA?

Visa signatur

Corsair Obsidian 650D | Corsair AX850W | Asus Sabertooth Z77 | Intel core i7 3770k | Corsair H100i | Asus Geforce GTX 680 DirectCU II | Corsair Vengeance 16GB 1600Mhz | Samsung 840 evo 240gb | Samsung 830 128GB 2st | Seagate Barracuda Green 2TB

Permalänk
Avstängd

vad menar dem med uppblåst mus pekare

jag har aldrig haft det problemet eftersom jag är en "nvidia fanboi"

Permalänk
Avstängd

Är det bara Intel användare som får problemen? Jag har ett AMD system och ett Sapphire 5870 och har aldrig märkt av det där

Visa signatur

AMD Phenom II 955BE x4 @3.61GHz|SamSung 2 x 500GB 7200 RPM|Asus M4A79T Deluxe|4GB OCZ Black Edition 12800@1600MHz|Sapphire HD5870 1GB RAM|OS varierar, men mest Win XP x64

Permalänk
Medlem

Ska man avinstallera drivrutinerna och installera hotfixen eller ska man installera den ovanpå dom gamla?

Permalänk
Medlem

Jag började precis uppleva den "uppblåsta" muspekaren, jävligt flummig grej.
Inte storleken som är störande, för mig hoppar däremot muspekaren mellan två lägen som ligger 100-150px ifrån varann på den horisontella längden.
Ser lite ut som ett fryslagg, faktiskt.

Detta gjorde det intressant att installera hotfixen, då det andra "läget" låg precis över Cancel-knappen så tog det ett tag innan man timade ihop det.

Uppdatering: Nu är den abnormt stora pekaren borta, men problemet med "lagget" hänger fortfarande i. Vet ni om det är något annat känt problem?

GFX: XFX Radeon HD4870 1GB

Sista uppdatering:
Hittade precis problemet till mitt lagg.
Min Wacom-penna låg på ritplattan, som rördes minimalt pga. luftdraget från datorfläkten. Sicken slump.
Aja, då var det löst iallafall!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zzcool
vad menar dem med uppblåst mus pekare

jag har aldrig haft det problemet eftersom jag är en "nvidia fanboi"

ne du har haft problemet att köpa grafikkort för överpris.

Visa signatur

13700k-32gb 3200mhz-RTX3080

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av scoorch
ne du har haft problemet att köpa grafikkort för överpris.

haha

Visa signatur

Antec Twelwe Hundred | Asus M4A78-E | Phenom 2 x4 940 Black Edition, Corsair H50 Hydro | Sapphire 5870 1GB Vapor-X | Fractal Design 650W | Kingston 4GB 800MHz DDR2 | Samsung SyncMaster P2450H | Apple iPhone 3GS 16GB | Sony PlayStation 3 Slim 250GB