Permalänk
Medlem

Jag funderar fan på att köpa en PS3 just bara för detta spel.

Visa signatur

4090 | 7900x | Samsung Odyssey Neo G8 | Samsung G8 Oled 4K

Permalänk
Medlem

Det kanske du ska göra, detta spel har man ju väntat på ända sen det blev utannonserat.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Tankar nu, 8%

Visa signatur

We are the music makers, and we are the dreamers of dreams.
Youtube | Spotify Playlists | Soft | Rapp | Rytm | Kött | Kalas |

Permalänk

Galet bra God of War 3 preview 21 minuter!

Gick idag in på gametrailers och fick se något enastående som fick mig att börja dregla...:P

God of War 3 extrem preview på 21 minuter!!!

http://www.gametrailers.com/episode/gametrailers-tv/85?ep=85

Vad tycker ni, skulle God of War 3 kunna bli Game of the Year 2010?

Permalänk
Medlem

Då var det äntligen dags, kolla på egen risk.

GTTV God of War III blowout

Director of Technology @ Sony Santa Monica
"BTW, we improved the GoW3 graphics a little bit since the year-old demo was made"

Visa signatur

AMD Ryzen 7 9800X3D - Arctic Liquid Freezer III 280 - ASRock B850 Steel Legend - G.Skill 64GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 - Gigabyte RTX 5080 Aero SFF - Corsair RM850X ATX 3.1 - Phanteks P600S - Acer Predator XB323QKV3 - Sennheiser HD650

Permalänk

Nån som kan säga skillnanden mellan God of war 3 och tex. Devil may cry serien ?

Förutom storyn, karaktärerna är olika. Så är det i stort sett samma spelsätt ?
Antar när man inte har spelat dom andra 2 föregående i serien så känns spelet inte så "särskilt" speciellt. Förutom det ser ut att vara riktigt snyggt

Visa signatur

"On the frontlines there is only one commandment... THOU SHALT KILL"

Permalänk
Medlem

det är rätt stor skilnad på gow serien och skit may cry serien måste jag säga.
Även om det är samma genre av spel så känns de ändå ljusår ifrån varann.

den största skillnaden är enligt mig sättet att slåss på. Gow slår alla spel av den genren på den fronten tycker jag. Sen är det lite pussel här och där. Ganska "staight forward" visst finns ju en del hemligheter att hitta här och där. Och man kan alltid lira på god mode och sen i en arena på både gow 1 och 2.
Fast skillnaden går väl kanske inte riktigt att förklara. Men jag är en fan av spel som dessa och har nog spelat alla som finns till både ps2 ,ps3 xbox 360 och Xbox.
Och de enda spelen som jag tycker kan mäta sig eller är nästan lika bra som god of war är ninja gaiden och ninja gaiden 2.
Så om du inte spelat de första spelen och funderar över att skaffa gow 3 rekomenderar jag starkt att införskaffa god of war collection innan du spelar 3an. Riktigt bra spel som håller måttet fortfarande.

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=502058
dessutom är det rätt billigt.

Visa signatur

.

Permalänk
Medlem

Herrejävlar. Vilket otroligt grymt spel, precis testat demon. Vilket jävla första intryck!

Permalänk
Medlem

Håller med ovanstående...
Blev dock nästan sugen på att köpa PS3 bara för GoW 3.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Blackwizard
Nån som kan säga skillnanden mellan God of war 3 och tex. Devil may cry serien ?

Förutom storyn, karaktärerna är olika. Så är det i stort sett samma spelsätt ?
Antar när man inte har spelat dom andra 2 föregående i serien så känns spelet inte så "särskilt" speciellt. Förutom det ser ut att vara riktigt snyggt

Bättre är väll allt jag kan säg, DMC är väll bra men inte alls lika bra som GoW, GoW är även råare och har en förbannat bra story. Spelen innehåller även ganska många pussel och 2an kändes nästan mer speciellt än 1an och jag kan inget annat än att se fram emot fortsättningen på denna trevliga story. (:

Visa signatur

CPU: Intel Core i5 750 2,67GHz
RAM: Corsair 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz
GPU: Asus GeForce GTX 970 Strix
SSD: Samsung SSD 830 128GB

Permalänk

oh-holy-craaap~

har spelat demot i tre veckor, fixade precis båda Platinum Trophies till GoW och GoW2... det här spelet kan inte komma snart nog.

....och förbättrat grafiken sedan demot..? ..nu får santa monica snart ta och ge sig.. är detta möjligt, ens på PS3? =P

Kratos sliter ut Kronos naglar.... jag höll på att få en hjärtattack när jag såg det ^^

Dold text
Permalänk

Just testat demot också! Mycket lovande! Måste kanske tom bli ett God of War collection pack

Visa signatur

"On the frontlines there is only one commandment... THOU SHALT KILL"

Permalänk

Jag tror att God of War 3 skulle kunna bli Game of the Year 2010, vad tror ni?

Finns nog inget spel där någon mer episk känsla kan åstadkommas än, tycker jag iaf

Väntar ivrigt på att det skall släppas, det bara MÅSTE ju få 10/10 av samtliga spelsiter

Permalänk
Medlem
Visa signatur

AMD Ryzen 7 9800X3D - Arctic Liquid Freezer III 280 - ASRock B850 Steel Legend - G.Skill 64GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 - Gigabyte RTX 5080 Aero SFF - Corsair RM850X ATX 3.1 - Phanteks P600S - Acer Predator XB323QKV3 - Sennheiser HD650

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nardur92
Jag tror att God of War 3 skulle kunna bli Game of the Year 2010, vad tror ni?

Finns nog inget spel där någon mer episk känsla kan åstadkommas än, tycker jag iaf

Väntar ivrigt på att det skall släppas, det bara MÅSTE ju få 10/10 av samtliga spelsiter

GoW 1 och 2 fick ju allt mellan 9 och 10 i betyg när det begav sig så konstigt om inte 3an också får något i den stilen för misslyckas med GoW3 går väll ändå bara inte?

Självklart blir det Game of the year 2010.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Den som köper ett ps3 enbart för GOW3 utan att ha spelat igenom 1:an och 2:an, gör nog den största tabben någonsin..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Yorgo_
Den som köper ett ps3 enbart för GOW3 utan att ha spelat igenom 1:an och 2:an, gör nog den största tabben någonsin..

Varför?

Visa signatur

Permalänk

Jag beställde just PS3 slim + Gow 3-bundlen. Suget är så.. fruktansvärt.. enormt!

Visa signatur

Dator.

Permalänk
Medlem

Alla ingame filmer finns på youtube, såg allihopa igår. Lär räcka för att förstå storyn.

Visa signatur

Asus Z370-F / I7 9700k / Asus RTX3080 TUF OC

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BlommaNN
Varför?

Värsta tabben vet jag inte men lär ju missa hela handlingen vilket kanske är mindre kul.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kr0owe
Värsta tabben vet jag inte men lär ju missa hela handlingen vilket kanske är mindre kul.

Well givetvis kommer jag köpa Gow 1 och 2 i ''hd''versionen om jag köper en ps3. Och klara ut dem spelen innan jag börjar på 3:an

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Varför?

För att jag tycker att handlingen gör hela detta spelet komplett.
Om man inte hängt med från början, o får veta varför han är "vit" på huden, varför han har kedjor runt armarna, varför han går runt o dödar allt o alla och hur han blev krigsgud (m.m), så är det inte direkt roligt.
När man spelat från början så fördjupar man sig så totalt i denna karaktär nåt så otroligt.

Citat:

Well givetvis kommer jag köpa Gow 1 och 2 i ''hd''versionen om jag köper en ps3. Och klara ut dem spelen innan jag börjar på 3:an

Då är det en annan femma.
Du kommer INTE bli besviken på varken ettan eller tvåan.
Serien börjar med ett fasansfullt tempo redan från början.

Permalänk
Medlem

Finns en recap om kratos på ign.com klicka runt lite. Så berättar de allt. Jag hade missat lite om Gow1, fast det var 5-6års sedan jag spelade 1:an

Visa signatur

PowerPC-base Core @3.2GHz ,7 x SPE @3.2GHz ,RSX @550MHz,Dolby 5.1ch, DTS, LPCM, * 256MB XDR Main RAM @3.2GHz
* 256MB GDDR3 VRAM @700MHz

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Alcazaar
Finns en recap om kratos på ign.com klicka runt lite. Så berättar de allt. Jag hade missat lite om Gow1, fast det var 5-6års sedan jag spelade 1:an

Lyckas inte hitta denna, kanske är kass på att söka. Om du eller någon annan hittar den får ni gärna länka

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Yorgo_
För att jag tycker att handlingen gör hela detta spelet komplett.
Om man inte hängt med från början, o får veta varför han är "vit" på huden, varför han har kedjor runt armarna, varför han går runt o dödar allt o alla och hur han blev krigsgud (m.m), så är det inte direkt roligt.
När man spelat från början så fördjupar man sig så totalt i denna karaktär nåt så otroligt.

Då är det en annan femma.
Du kommer INTE bli besviken på varken ettan eller tvåan.
Serien börjar med ett fasansfullt tempo redan från början.

Härligt

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Psynoz
Lyckas inte hitta denna, kanske är kass på att söka. Om du eller någon annan hittar den får ni gärna länka

http://ps3.ign.com/dor/objects/886158/god-of-war-iii/videos/g...

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk

GoW3 spel-intro:
http://www.youtube.com/watch?v=wUpGysb6jw8

...inte sett den själv (sparar det tills jag trycker in skivan i mitt PS3) men kanske någon som tycker det är intressant.

Permalänk

längtar till jag får mitt spel i brevlådan älskar kratos våld.

EDIT: Spelade nyss igenom demot för första gången. Oh my God! Vilket spel! Kommer lätt bli årets lir tror jag. Om inte Diablo 3 släpps 2010 dvs.

Permalänk
Medlem
Citat:

Tackar