Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nogger123
hmm låter som ett allvarligt fel på grafik kortet, jag hadde skickat in ett mail till butiken och skrivit problemet.
som när jag köpte mitt Powercolour radeon 1950xt så dog datorn när jag spelade helatiden "grå randiga skärmen då asså" och sen efter jag lämnade in grafik kortet 3 gånger "va samma problem varjegång" så funkade den felfritt.

Jo men det känns som att det är ett problem med i princip alla fabriksöverklockade så jag är rädd att jag får samma problem igen -.- och jag gillar inte att skicka iväg delar, har precis fått tillbaka mitt moderkort, hade chattat med flera asus support personer som alla sa att jag skulle skicka in det eftersom nätverkskortet inte fungerade klokt, sagt och gjort en månad senare får jag tillbaka det från misco med 400kr fakutra eftersom dom inte kunde upprepa felet, som tur var skickade dom inte tillbaka samma moderkort så jag fick ändå ett fungerande

Visa signatur

...

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av L4gG3r
Vad tror ni som kan mer än mig om detta?

jag har ett xfx 5870 XXX edition som är fabriksöverklockat till 900/1300 men när jag spelar så crashar datorn ganska snabbt med en grårandig skärm. Jag har hört om många eventuella lösningar men olika drivrutiner och hotfixes har inte hjälpt, inte heller manuell fläktstyrka eller att ändra till nyare bios.

Det enda jag testat som fungerat är att underklocka till standard klockor 850/1200. Då funkar allt prima. Men det känns lite trist att jag har betalat för prestanda som jag inte får (brukar egentligen inte köpa fabriksöverklockade kort men det var ganska billigt och enda i lager just då)

Men kan det tänkas att jag får samma effekt om jag låter det ha sina 900/1300 klockor men höjer volten? Hur skulle jag då gå till väga?

Skaffa msi afterburner senaste versionen.
Svinlätt att höja volten, du måste bara kryssa i "tillåt voltmodifieringsvalet" och sen är det bara att höja.

Jag kan tillägga att oftast kan jag spela flera timmar i sträck utan minsta problem med min klock, men nu i bc 2 singleplayer har jag fått den randiga gråskärmslåsningen flera gånger. Fungerar i orginalklock dock. Vet inte varför det varierar så. I bc 2 demot fungerade det mkt bättre, så får hoppas mp fungerar lika bra nu när det släpps.

Tycker du ska byta kortet om det krånglar. Jag bytte mitt en gång och det jag har nu fungerar förövrigt bra.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av maxkill
Skaffa msi afterburner senaste versionen.
Svinlätt att höja volten, du måste bara kryssa i "tillåt voltmodifieringsvalet" och sen är det bara att höja.

Jag kan tillägga att oftast kan jag spela flera timmar i sträck utan minsta problem med min klock, men nu i bc 2 singleplayer har jag fått den randiga gråskärmslåsningen flera gånger. Fungerar i orginalklock dock. Vet inte varför det varierar så. I bc 2 demot fungerade det mkt bättre, så får hoppas mp fungerar lika bra nu när det släpps.

Tycker du ska byta kortet om det krånglar. Jag bytte mitt en gång och det jag har nu fungerar förövrigt bra.

okej nice, i min erfarenhet händer det oftare i DX11, stalker CoP och dirt crashar mkt för mig, BFBC2 betan hade inte DX11

Visa signatur

...

Permalänk

!

Permalänk

vad menas med 3v 4v?

kortet ska ha 2st 6pins pci-e kontakter

Visa signatur

Surf: FD S/\Msi Mpg Gaming Edge/\i9 9900k
(H150i pro)/\5700 xt (H90)/\32G 3200mhz/\970 pro/\860 evo

Htpc/spel: Ghost S1/\Msi Gaming Edge/\ 9600k
GTX 1660TI windforce 3x/\ 16G 3000mhz/\860 evo

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av L4gG3r
Vad tror ni som kan mer än mig om detta?

jag har ett xfx 5870 XXX edition som är fabriksöverklockat till 900/1300 men när jag spelar så crashar datorn ganska snabbt med en grårandig skärm. Jag har hört om många eventuella lösningar men olika drivrutiner och hotfixes har inte hjälpt, inte heller manuell fläktstyrka eller att ändra till nyare bios.

Det enda jag testat som fungerat är att underklocka till standard klockor 850/1200. Då funkar allt prima. Men det känns lite trist att jag har betalat för prestanda som jag inte får (brukar egentligen inte köpa fabriksöverklockade kort men det var ganska billigt och enda i lager just då)

Men kan det tänkas att jag får samma effekt om jag låter det ha sina 900/1300 klockor men höjer volten? Hur skulle jag då gå till väga?

Jag sitter också på ett 5870 "xxx", men är inte klocken på 875/1300?
I vilket fall som helst så har jag ett liknade problem, höjer jag över 875 i catalyst så dröjjer det inte mer än 5 minuters spelande innan skärmen blir svart i några sekunder, sen håller det på så..

Visa signatur

Ammath- "Hur fan orkar ni tjafsa. Låt dom som gillar Mac få gillar Mac, låt dom som gillar PC få gilla PC och låt oss som gillar båda få göra det. Vafan jobba, plugga eller pilla er i näsan istället för att sitta här och försöka föra en debatt som är lika meningslös som valet i höst"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av GlennRobin
Jag sitter också på ett 5870 "xxx", men är inte klocken på 875/1300?
I vilket fall som helst så har jag ett liknade problem, höjer jag över 875 i catalyst så dröjjer det inte mer än 5 minuters spelande innan skärmen blir svart i några sekunder, sen håller det på så..

jo 875 var det ja det var det jag menade

Visa signatur

...

Permalänk

http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=585757

köpt och installerat och det funkar klockrent, kör högsta på allt på Dirt2 AvP osv utan något lagg !

Permalänk
Medlem

tänkte bara kika va ni andra har för komponenter till eran dator eftersom ni kan köra dirt 2 o andra spel på max utan lagg? ja kan inte spela dirt 2 på max med mitt 5850 black edition klockad till 850/1250.

jag har i5 750@4ghz med H50 (temp ligger på 45grader som max vid spel,
8gb ram 1600mhz.

vad är det som e fel? det är inte klocken på grafikkortet för det har jag testat och det är absolut inte klocken på cpun för den e 100% stabil.

Permalänk

i5 750, org
5870, org
2g@ 700mhz

org kylare till allt

har du senaste drivare?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

tjenare.
jag kör med catalyst 10.2 och det är väl dom senaste?
fattar inte varför alla skriver att dom kan maxa spel utan problem men inte jag :S

Citat:

Ursprungligen inskrivet av kalle@anka
i5 750, org
5870, org
2g@ 700mhz

org kylare till allt

har du senaste drivare?

Permalänk

vad menas med utan problem och i vilken upplösning@ fps?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

ja det är ju de folk skriver?

jag är inte direkt i närheten av att kunna maxa typ dirt 2 utan lagg?
beror väl iofs på om folk kör massa kantutjämningar o sånt lr inte ... jag vet inte.. känns bara konstigt eftersom jag klockat mitt så de ska vara som ett 5870.

Permalänk
Inaktiv

spelade nyss dirt 2 maxat
borde inte vara några problem för dig egentligen
har hört att kortet kan klocka ner sig självt om man överklockar
kör fresh reinstall av win 7 kanske?
Testa klocka ner till 3.5 ghz ?
Om inget fungerar är det nog fel på kortet.

Permalänk
Medlem

mm kanske får testa o klocka ner både grafikkortet och processorn och testa då.
men du kör ju själv klockat på ditt grafikkort?
jobbiga e att ja bytt kylare på mitt grafikkort så garantin e ju åt helvete :S men men inte mycket o göra

Permalänk
Inaktiv

Ni som påstår att ni kör maxat, kör ni verkligen med maximerade inställningar? På allt?
"Maxat" är ett ord som används lite hur som helst i forumet har jag märkt.

Permalänk
Inaktiv

JA Ultra i 1920 1200. Gick ju inte ta mer än 4? aa etc. Allt är på max (pilarna gråa till höger=max)

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tyffhunt
mm kanske får testa o klocka ner både grafikkortet och processorn och testa då.
men du kör ju själv klockat på ditt grafikkort?
jobbiga e att ja bytt kylare på mitt grafikkort så garantin e ju åt helvete :S men men inte mycket o göra

Jo klocken fungerade rätt bra bc 2 demot, krashade bara nån gång ibland. Men i bc 2 singleplayer fick jag gråskärm flera ggr i rad så kör bara klocken om det behövs typ. Ska köra den i bc 2 mp tex. I dirt 2 körde jag oklockat, det är inte så krävande som ex crysis där jag också kör klockat.

Permalänk

kortet klockar inte ner sig om man klockat nej, bara om det blir för varmt så kan det göra det, men skulle tro att kortet bara kommer dö i så fall

du får nog klocka lite till om du ska upp till 5870, men sänk minnena, behöver inte bli nåt grafik fel pga för högt klockade minnen utan dom försöker fixa sig själva

jag kan bara köra i 1680x1050 dock

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Måste bara kolla om jag är ensam med att stå i kö fem månader för ett asus 5850? Beställde den 22 oktober och de har fortfarande inget fast datum för leverans, tycker det är väldigt dåligt med tanke på att det finns till övers på många andra ställen. Enda anledningen till att jag inte avbeställer är den att jag fick mitt kort för 2500:- så jag har ingen lust att betala 500:- extra.

Jag har beställt från misco, men hur kan det gå så segt för bara dem?

Visa signatur

AMD Phenom2 X4 965 C3 @ 3,8Ghz 1,35V | ATI Radeon X1800XT 256 MB @ 594/693 (Soon to be Asus Radeon HD5850 1GB DDR5) | Corsair XMS3 1600 MHz CL9 | Corsair TX550 | Benq T2210HD 21,5" | 240 + 160x2 = 560 GB | Logitech MX518 | Saitek Eclipse II | Sennheiser PC160

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pekko
Måste bara kolla om jag är ensam med att stå i kö fem månader för ett asus 5850? Beställde den 22 oktober och de har fortfarande inget fast datum för leverans, tycker det är väldigt dåligt med tanke på att det finns till övers på många andra ställen. Enda anledningen till att jag inte avbeställer är den att jag fick mitt kort för 2500:- så jag har ingen lust att betala 500:- extra.

du har blivit blåst helt enkelt.

Permalänk
Inaktiv

Jag provade Dirt2 med nu, alla inställningar maximerade, upplösning 1680x1050 och DX11 med dess funktioner. Körde benchmark. Max FPS 51,4 och min FPS 40,7. Det med ett XFX HD5850 Black Edition och en oklockad i5 750 med turbo avstängd i en SFF.

Något måste vara fel för dig. =/

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pekko

Ring och tjata på Misco eller avbryt ordern och köp något annat. Du lär _aldrig_ få kortet för 2500kr från Misco då de visat för längesedan att de inte har för avsikt att skicka några kort.

Permalänk
Avstängd

Vilket märke är att föredra då jag skaffar ett 5850?

Visa signatur

Asus PT6 Deluxe v2 | i7 920 @ 3,2GHz | Corsair Dominator DDR3 6GB @ 1600MHz | Intel X25-M 80GB SSD | 2x Gigabyte GTX470 1GB @ 850/2100 - 1.050v | Alienware OptX AW2310 23" 120Hz | nVidia 3D Vision

Permalänk
Medlem

Jag kan fortfarande inte ens kolla på YouTube i fullskärm utan att datorn kraschar på mitt HD5850. Jag kör 10.2 men samma sak hände på 9.12. Hjälp?

Visa signatur

Hej! Jag är som tagen ur Brokeback Mountain.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fratey
Jag kan fortfarande inte ens kolla på YouTube i fullskärm utan att datorn kraschar på mitt HD5850. Jag kör 10.2 men samma sak hände på 9.12. Hjälp?

Högerklicka på videon och stäng av hårdvaruacceleration.Jag var tvungen att göra så förut, men nu funkar det av nån anledning. Vet inte om det var för att jag uppdaterade moderkortets BIOS, andra drivrutiner, eller ominstallation av codecs/windows..

Visa signatur

Ryzen 5 5600X/Noctua NH-D15S/XFX Radeon RX6950XT/Gigabyte B550M Aorus Elite/32GB Kingston HyperX 3600MHz/1TB Corsair Force MP600/Corsair HX1000i/Corsair 4000D Airflow/Valve Index

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av maxkill
du har blivit blåst helt enkelt.

Jag hade också beställt från misco i oktober, men tröttnade och betalade
ca 150kr till för ett från inet.

Misco, har sen dess inte vart någon butik jag vill ha med att göra med.

Visa signatur

Chassi: Adtronics 7890A (modifierat) || Moderkort: Asus m5a99x-evo || Cpu: Amd PhenomII 1100T || Ram: 32GB ddr3 1600mhz || Gfx: Hd5850 || Hdd: Vertex3 120gb Lagring: 1x3TB 3x2TB 2x1TB mm || Nätagg: Corsair AX850

Permalänk

Jag beställde ett ASUS 5870 med Dirt i slutet på december, tydligen har de slutat skicka med dirt nu
Men jag lyckades få de kompenserat av dem genom att få ett bra mycket dyrare XFX 5870 istället
Sista gången var det dem som ringde mig och frågade om jag ville avboka elller ha ett "vanligt" (utan dirt) då sa jag att jag vill ha XFX istället och då fick jag hämta det morgonen därpå
Så misco skickar visst korten endå, jag betalade 3392 för mitt

Permalänk
Medlem

tjenare.

verkar som jag fått mitt grafikkort att funka stabilt nu i 900/1300 på 1.16 volt.
är volten för hög eller vågar man köra på de?? får max temp på 50 grader när ja kör på nästan max grafik i bad company 2

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tyffhunt
tjenare.

verkar som jag fått mitt grafikkort att funka stabilt nu i 900/1300 på 1.16 volt.
är volten för hög eller vågar man köra på de?? får max temp på 50 grader när ja kör på nästan max grafik i bad company 2

50 grader är riktigt bra vid 100*C load.

Visa signatur

Asus PT6 Deluxe v2 | i7 920 @ 3,2GHz | Corsair Dominator DDR3 6GB @ 1600MHz | Intel X25-M 80GB SSD | 2x Gigabyte GTX470 1GB @ 850/2100 - 1.050v | Alienware OptX AW2310 23" 120Hz | nVidia 3D Vision

Permalänk
Medlem

grafikkortet har inte stigit över 55 grader under spel med den klocken. det måste ju vara bra