Vilket NHL Spel tycker du är bäst?

Permalänk

Vilket NHL Spel tycker du är bäst?

NHL Hockey
NHLPA Hockey 93
NHL 94
NHL 95
NHL 96
NHL 97
NHL 98
NHL 99
NHL 2000
NHL 2001
NHL 2002
NHL 2003
NHL 2004
NHL 2005
NHL 06
NHL 07
NHL 08
NHL 09
NHL 10

1.Vilket gillar du mest att spela?
2.Vilket tycker du har tagit sig ett kliv framåt,eller två kliv?
3.Vad har du för förväntingar på NHL11?

Visa signatur

[B] OS: Windows 7 Ultimate 64 Bitars l HP Pavilion DV6-2165eo.

Permalänk
Avstängd

NHL 95 till supernintendo, var dock några år sedan jag spelade det ^^
Jag tycker det är sinnessjukt om det finns folk som köper varje NHL spel, för de är alla så lika... de lägger knappt till något varje år. Kan dock inte förstå hur man gillar att spela dem alls, spela hockey irl är jävligt mycket roligare och bättre grafik än så blir det inte!

Permalänk
Medlem

när ändrade dem till 3D? 1998?(på konsoll, annat datum på pc säkert)

Permalänk

haha, jag älskar hockey spel på datorn iaf.
men får säga spelet från 95 till 96 var ett kliv framåt, för då blev de från 2 D till 3D, men asså spelen mellan 2006-2009 är ingen skillnad vad ja sett

Visa signatur

[B] OS: Windows 7 Ultimate 64 Bitars l HP Pavilion DV6-2165eo.

Permalänk
Visa signatur

[B] OS: Windows 7 Ultimate 64 Bitars l HP Pavilion DV6-2165eo.

Permalänk
Medlem

96 va väl det man spelade mest.

dock 94 på SNES va jävligt roligt.

Visa signatur

anderssonm.se
samstudios.se

- Låt pajkastningen börja!

Permalänk

aha ok

Visa signatur

[B] OS: Windows 7 Ultimate 64 Bitars l HP Pavilion DV6-2165eo.

Permalänk
Medlem

knappt spelat det men 09 så gjorde de väl om så att styrspaken blev klubban? Typ lite som skates koncept.

Är väl en hyffsad förändring då iaf jag tyckte 09an var rätt skojit

Permalänk
Medlem

nu minns jag inte exakt vilket det var jag och en kompis nördade ordentligt under en ganska lång period, runt 00-02 skulle jag tro men det var det roligaste NHL jag spelat, NHL09 tycker jag är svårt om man inte är van att lära sig alla kontroller, hur man styr klubba, hur man siktar med mera

Visa signatur

Tofu bud

Permalänk

aha ok Jag kör på Hard eller ibland normal på NHL09 på datorn, fungerar fint:)

Visa signatur

[B] OS: Windows 7 Ultimate 64 Bitars l HP Pavilion DV6-2165eo.

Permalänk
Medlem

Be-a-pro läget är ju oslagbart i NHL 10. Målvakt är riktigt rolig, gjort ett par parader.

Permalänk

NHL10 är bäst faktiskt(tycker jag)

Visa signatur

CPU:AM3 955BE@3.6+True black, MB:MSI 790FX-GD70, RAM:8GB Corsair, GPU:HD5870, SSD:Intel 80G g2(Win7) + 120G corsair(spel), PSU:Zalman 850w Chassi: Fractal design define XL

Permalänk
Medlem

NHL10 känns som man tagit mera ett steg mot simulering nu, dock inte riktigt sant men god bit påväg.

Permalänk
Medlem

Både NHL09 och NHL10 i be-a-pro är ju ruskigt bra.. I de andra lägena skiljer de sig inte så mycket från föregående spel tycker jag med undantag för de nya kontrollerna som för övrigt också gjort spelet mycket bättre, saknas dock fortfarande en del grejer och kontroller.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

1. NHL 2004 pga det utmärkta Dynasty Mode det spelet har! och på konsol ska det va! PC versionen suger -.-
2. NHL 2004 var ju det första med Dynasty Mode , Elitserien osv så jag säger det
3.har tyvärr slutat köpa NHL spelen, senaste jag köpte va 07 versionen, så jag har inga förväntningar alls

Visa signatur

Intel Core i7 5820K @3.7ghz | 16GB Corsair LPX 3000mhz DDR4 | ASUS GeForce RTX 2060 DUAL EVO Advanced | Kingston A1000 480GB M.2 | Phanteks P300 | EVGA Supernova 650w | Asus X99-A | Aerocool Pulse L240 F |

Permalänk
Medlem

NHL 95 på SNES spelade jag otroligt mycket. Var dock lite väl enkelt att göra mål. Finterna för att få målisen ur balans var mycket enkla. Kommer ihåg att du jag hade en kommande utvisning så lyckades jag tackla deras egna spelare in i deras mål så att jag gjorde mål:)

Visa signatur

HD5770 1GB| Phenom 2 x2 555 3.2ghz BE@ x3 3.6Ghz| 2x2048ddr3 corsair xms3 1600mhz | Corsair HX520w | HP w2207| Antec 180b

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DAoG
när ändrade dem till 3D? 1998?(på konsoll, annat datum på pc säkert)

I NHL 97 kom 3D-grafiken för första gången.

Permalänk
Medlem

NHL 98 for sure, spelade det oavbrutet i säkert 2 år när jag va liten

Visa signatur

Intel i5 750 @ 4,2Ghz | EVGA P55 FTW | WesternDigital Black 640GB | 4GB OCZ Cl7 @ 1866 | 6950Crossfire w/ 6970bios @ 840Mhz | Cougar CM 700W | Lancool K-62

Permalänk

NHL 2000, gamla goda tider det

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MooDHooDs
knappt spelat det men 09 så gjorde de väl om så att styrspaken blev klubban? Typ lite som skates koncept.

Är väl en hyffsad förändring då iaf jag tyckte 09an var rätt skojit

NHL 07 introducerade "skill stick". Men jag håller med, det tog ett bra kliv fram imho.

Visa signatur

Throw dirt on me and grow a wild flower

Permalänk
Medlem

Mutant League Hockey helt klart, bygger ju på NHLPA motorn iaf:)

Annars får jag säga det första EA Hockey, har alltid föredragit landslag framför NHL lagen (vet att senare versioner av NHL Hockey hade både och men då hade jag hunnit tröttna).

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av heymid
I NHL 97 kom 3D-grafiken för första gången.

Mja, NHL 96 var ju 3d fast med 2d sprites för spelarna.

Permalänk

NHL 09 säger jag. NHL 10 ser riktigt intressant ut är på tok för dyrt bara.

Visa signatur

Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti
Xiaomi Poco X3 Pro I Nvidia Shield TV V2 I PS4 I

Permalänk
Medlem

NHL09 är bästa jag spelat, men då har jag inte NHL10. Tycker NHL blivit riktigt bra senaste åren pga skill-stick. Var som sagt 07 som introduserade det och i 08 så finslipade man konceptet. 09 introduserade be a pro vilket är största skillnaden mellan 08 å 09.

Vad jag vill ha i NHL11 är bättre animation (blir bättre för varje år men fortfarande långt kvar, fortfarande ser man målvaktens ben åka rakt genom målstolpen ibland å klubbor rakt igenom ben på spelare) bättre kommentatorer (samma här, är enormt mycket bättre än det var för några år sen men fortfarande känns det inte helt naturligt och man tröttnar snabbt på att de säger samma saker) Sen skulle jag vilja ha massa historiska lag. Jag var som mest intresserad av NHL på 90-talet när jag växte up å skulle vilja ha typ NHL 96 laguppställningarna med Mario Lemiux, Tom Barasso, Ron Francis m.fl i Penguins plus deras dräkter de hade då. Å samma sak på andra lag.

Många snackar om hur bra NHL-spel var förr men tror det bara är nostalgi. Satte i NHL98 på PS1 i min PS2 för nån dag sen för å se hur det var och det var ju helt, absolut supersämst! Jag älskade det spelet men idag är det verkligen inget å ha. Förutom grafiken som klart är sämre så låter kommentatorerna som robotar och kontrollen är obifintlig. Samma sak med gamla spelen på Mega Drive å SNES som man älskade så mycket då som NHL 94. Kanske fortfarande skoj för vissa men inte är det hockey man lirar. Moderna spelen är 100x mer trogna sporten, men vissa tycker ju att det blivit för komplicerat, jag tycker bara det är bra att det blir mer å mer realistiskt.

NHL-spel jag kört:
NHLPA 93 SNES
NHL 94 Mega Drive
NHL 97 PC
NHL 98 PS1
NHL Championship 2000 PS1 (Var inte ett EA-spel men bra ändå. Var Fox Sports som gjorde det. Var mycket TV-känsla t.ex. när man pausade spelet så sa de "We'll be right back, after this." å syftade på reklamavbrott som är på TV.)
NHL 2004 PC
NHL 07 360
NHL 08 360
NHL 09 360

Visa signatur

Asus B650 TUF, Ryzen 7600X, 32GB 6000mhz DDR5, Corsair RM1000X, Powercolor 6900XT Red Devil Ultimate, 360mm Corsair AIO, MSI Velox 100P Airflow. Kingston KC3000 M.2.

Permalänk

Det äldsta jag kan komma ihåg att jag kört på PC är 98 vilket var rätt kul men roligast var 2004 när jag brorsan tävlade med varandra:) 06 tog det största steget framåt men minns inte så bra hur det var med 99-03. Lirade Elitserien på Sega hog min faster, måste ha vart 94-95 och minns att det var jävligt kul att köra LIF-FBK mot brorsan:D

Edit: Kan ju lägga till att jag inte spelat sen 06 testade 07 eller 08 demon och det var väl okej.

Visa signatur

Religion and greed cause millions to bleed

Permalänk
Medlem

Helt klart NHL95 till Sega Mega Drive!

Det var lika bra om inte lite bättre än 94 å så kunde man börja byta spelare och tillverka egna!

Eter 95 tycker jag dom bara blev sämre...

Visa signatur

Fujitsu Esprimo Q510

Permalänk
Medlem

NHL 94 till SNES är oslagbart bäst pga av den riktigt roliga buggen som fanns där... så fort man kom köksvägen så fastna målvakten i den andra stolpen och så va det fritt fram att peta in pucken:P

Visa signatur

Sitter utan dator för tillfället :(

Permalänk
Medlem

Har endast spelat 05an, 08an, 09an och 10an. Och tycker att 10an är bäst, sen kommer nog 05an för att den är så sjukt overklig :S

Visa signatur

13600KF, RTX 4070 FE, B760I, 32GB DDR4, NR200P

Permalänk
Skrivet av lambdaN:

Har endast spelat 05an, 08an, 09an och 10an. Och tycker att 10an är bäst, sen kommer nog 05an för att den är så sjukt overklig :S

Du tycker 05an är overklig? Testa NHL 99 och skapa en spelare som heter Bill Kim... Då ska du få se på overkligt. hehe.

Själv började jag lira NHL spelen med NHL 97. Jag och en kompis satt och körde med varandra. Han på tangentbord och jag med musen.. Det var inte så enkelt kan jag lova. hehe. Sen blev det att man lirade:
NHL 98
NHL 99
NHL 2000
NHL 2001 (med Elitserien)
NHL 2003
NHL 2005
NHL 06
NHL 07
NHL 09
NHL 10

Favoriten bland dessa är svår.. Älskade 99 och 2000 då det hade sin charm med arkadliknande inslag. T.ex. slagsmål i NHL 99 var som att spela ett boxningsspel. Varje slagsmål kunde ta uppemot 3 minuter och man slogs som om man faktiskt var en boxare. Sen var det ju självklart skoj att få tackla domaren och målvakten. NHL 2000 hade sin charm oxå med "buggen" eller vad man ska kalla det. Man kunde lobba en puck från mittzonen och den gick i en perfekt båge över målvakten och sen in i kassen Helt underbart. Personligt rekord är 52-1 i en match på det spelet..

Sen är dock NHL 2003 det första NHL spelet jag faktiskt spelat en hel säsong.. Så jag måste ha gillat det ganska skarpt NHL 2005, 06 och 07 har jag oxå spelat iaf EN säsong klart.

Det jag vill ha i NHL 11 är ett arkadläge. Så man kan välja mellan realismen eller som i de gamla där det fanns lite tokiga inslag. Saknar de nåt fruktansvärt.. Det var ju faktiskt roligt att spela då.

Ett tips för de som fortfarande kör de gamla (syftar mest på 99-2003) så kan ni gå in på Credits och kolla vad de heter de som skapat spelet. Ta och skriv in de namnen när ni skapar en spelare... Dock så är ändå Bill Kim roligast på NHL 99. hehe.

Visa signatur

Nätverk, datorer och F1

Permalänk
Medlem

Har aldrig spelat NHL så mycket som jag gjorde 2000 och 2001, var 12 år när 2000 kom och var fast. Då var det ju mycket enklare upplägg på spelet, man bara spelade matcher, men nu är det otroligt mycket mer, matcherna är nästan bara en liten del av själva spelet. Men NHL 10 är faktiskt riktigt bra måste jag säga, mycket bra Be A Pro läge.
Hoppas dom utvecklar Be A Gm läget lite till 11, vore kul att värva spelare från tex Elitserien. Sen vore det kul med landslagsuppdrag i Be A Pro med. Samt starta karriären vart man vill, tex välja ett lag i Elitserien (Brynäs) sen jobba sig upp därifrån.