SweClockers drop!

Battlefield Bad Company 2-tråden - del 1

Permalänk
Medlem

Ja, om man ändå kunde få favourites att funka. Försöker lägga till servrar men står bara "waiting for data" inget mer händer.

Visa signatur

Battlefield: sscrappyy

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av danne_5_vnif
Har börjat tröttna riktigt rejält på det här spelet nu, är det någonting som fungerar? Först var det strul med att logga in, det tar typ 2 minuter att få upp listan med servrar,spelet har hängt sig ett antal gånger nu så det har bara varit att starta om datorn. Och nu idag så blir man kickad efter 30 sec av PB hela tiden...

Dice och EA verkar ha riktigt stora problem!!!

Ja, jag har dragit ner de senaste drivrutinerna...

klicka på cancel när du går in på server browser, sen klicka på sök så får du upp dom snabbare.

Visa signatur

| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av toffe
Ja, om man ändå kunde få favourites att funka. Försöker lägga till servrar men står bara "waiting for data" inget mer händer.

Hur gör man ens för att lägga till i favoriter ? Försöker söka upp gotlands servrar men har inte lyckats, help me out.

Visa signatur

| Mobo: Asus Z390-F | CPU: i9 9900k | GPU: RTX 2080 ti | RAM: 16GB | PSU: Corsair RM750x | Chassi: Lian Li pc o11 dynamic | CPUkylare: Fractal Celsius s36 | SSD: 970 Evo plus 500gb. 860 evo 500gb | Monitors: XB271HU . u2715h

Permalänk
Medlem

intressant att alla verkar ha problem med det mesta... det enda som krånglar för mig är när servrarna går ner... men är de uppe så har jag direkt inga problem..
Synd att flera av er har problem med PB, hade grova problem med det i BF2, så vet hur det känns

Men det fixade sig efter jag formaterat datorn, om någon av er inte har kunnat komma in på en enda match pga PB så kan ni testa det, annars är det inte värt att pröva imo.

Permalänk
Avstängd

Hur man lägger till favorites!
Man trycker på den vänstra pilen, i serverbrowsern, dvs till höger om serverns namn, så finns det 3 val! Join game, Add to Favorites och Server Info.
Pilen som är till höger dvs bredvid Pingen där joinar du gamet direkt, så tryck inte på den.

Och om det tar tid så är det för att den på något sätt måste söka igenom alla serverar igen för att kunna lägga till den/dom.

Tar det lång tid att få upp browsern så tryck Cancel efter ca 5 sek, ni får inte upp alla serverar, men ni får upp ett par 100. Eller så sorterar ni listan efter "Not Full, Not Empty, Ranked, Gamemode Rush/Conquest/Squad, Punkbuster eller t.o.m namnet" (går att skriva in överst)

Visa signatur

AMD Phenom II X4 720 BE @ 3.61 GHz || MSI 790XT-G45 Crossfire || 800MHz 4GB Corsair|| Sapphire HD5850 1GB || Corsair 650W || BENQ G2400W 1920x1200

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av wimon
Hur gör man ens för att lägga till i favoriter ? Försöker söka upp gotlands servrar men har inte lyckats, help me out.

Skriv battlefield gotland i sökrutan och låt den söka färdigt. Sortera sedan på namn och bläddra ner till Battlefield gotland servrarna. För att försöka lägga till i favoriter så har du en pil ner efter namnen på servrarna. Där får du upp en liten meny.

Visa signatur

Permalänk

Ja vet inte om någon kan hjälpa mig ned detta men. Först och främst är man ju sjuk besviken på bc2 allt från servrarna buggar till att tanken gör mindre skada en en 40mm tub.
Men de jag undrar över är veteran statusen. Just nu är jag rank 2 och enligt min unlocks i menu ska jag ha låst upp m1 riffle men ja kan inte välja den i spelet, sen hur många rankar måste man ha för att låsa upp MGmn AM tyngre kulor och längre range från början var de rank 13 vanlig rank alltså men nu är de ändrat.
Vore tanksam för ett svar.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lillen_p14
Ja vet inte om någon kan hjälpa mig ned detta men. Först och främst är man ju sjuk besviken på bc2 allt från servrarna buggar till att tanken gör mindre skada en en 40mm tub.
Men de jag undrar över är veteran statusen. Just nu är jag rank 2 och enligt min unlocks i menu ska jag ha låst upp m1 riffle men ja kan inte välja den i spelet, sen hur många rankar måste man ha för att låsa upp MGmn AM tyngre kulor och längre range från början var de rank 13 vanlig rank alltså men nu är de ändrat.

Du låser inte upp den på Rank 2 tror jag. Och veteran sidan är småtrasig. Ge dice/ea runt 14 dagar från release för att fixa saker, sedan får man kasta banan.

Visa signatur

AMD Phenom II X4 720 BE @ 3.61 GHz || MSI 790XT-G45 Crossfire || 800MHz 4GB Corsair|| Sapphire HD5850 1GB || Corsair 650W || BENQ G2400W 1920x1200

Permalänk
Medlem

Jag kastar gärna ruttna ägg efter 14 dagar om det går bra...

Näe jag får la försöka med mina favoriter igen. Får låta den stå och tugga medans jag åker och käkar.

Visa signatur

Permalänk

de konstiga är ju att ja har bf2 heros och bc1 borde de inte ge mig rank 3 samt att ja kan inte regga bc2 varför kan ingen nuföriden ge ut ett helt spel?
Cod tex som ja spela innan bc2 var ju oxå trasigt eller så ville de bara gynna alla noobs som inte kan spela

Permalänk

Det har säkert nämnts tidigare i tråden men, ni som har problem med Punkbuster - testa lira på R4 och R5 servrarna. På de har jag kunnat lira utan varesig disconnects eller PB relaterade utsparkningar.

Nån som vet när de tänker släppa en ny patch btw? Det kanske är för mycket att hoppas på, men jag skulle inte ha något emot lite mer optimering... SP funkar hur bra som helst i 1920x1200 med medium inställningar, men i MP spelar det ingen roll vilka detaljer jag sänker. Får lika kass prestanda ändå

Permalänk

Helvete vad Punkbuster håller på atm! Fixa det EA!

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lingonmannen
Nu har vattnet och fönstren börjar blinka och ha sig igen. Gjorde inte det första dagen jag spelade och har inte ändrat något med drivrutiner eller liknande.

Någon som vet en lösning? Sitter med 2x ati 5770.

Verkar som dom här problem har kommit tillbaks efter att patchen släpptes igår eller om det var fredags?

Har samma problem med mina 2x Radeon 5870. Brukar gå bort när man ändrar något i grafik inställningarna men kommer tillbaka efter en runda. Jävligt störande.

Förslag på fix?

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Celcius
intressant att alla verkar ha problem med det mesta... det enda som krånglar för mig är när servrarna går ner... men är de uppe så har jag direkt inga problem..
Synd att flera av er har problem med PB, hade grova problem med det i BF2, så vet hur det känns

Men det fixade sig efter jag formaterat datorn, om någon av er inte har kunnat komma in på en enda match pga PB så kan ni testa det, annars är det inte värt att pröva imo.

Jag har inte haft några problem alls förutom kanske 1 crash, och några servrar som stängdes i mitten av spelet och alla blev utkastade eller master server offline.

Konstigt vad mycket klagomål det är här om problem

Annars har jag spelat över 24 klockrena timmar.

Permalänk

stötte på PB problemet igår, har inte provat sedan dess med spelade en hel del igår innan det dök upp.

Kan folk sluta gnälla på DICE, och inse att dom flesta riktiga problemen hänger på EA och deras Master Servers....

Visa signatur

| AMD Ryzen 9 7950X3D @ 5.6ghz | Asus STRIX RTX 3080 | Asus B650E-I | Toshiba 512GB NVME | Samsung 970 Pro 1TB NVME | Kingston 1TB Hybrid | PNY 2TB SSD | 32 GB G.Skill Trident 6400 CL32 DDR5 | EK Nucleus CR240 Lux AIO | ASUS Loki 1000W SFX-L | SSUPD Meshroom S |

Permalänk

Jag kör med 2*5770 från sapphire. Jag upplever med vissa blinkningar och fyrkanter som dyker upp. Specielt sista banan på sp så blinkar det en hel del innan spelet startar. Verkar som många som kör korseldat upplever det här.

I mp verkar det som pb krånglar till det rejält nu. Man blir kickad efter 1 minut och många verkar uppleva samma problem.

Permalänk
Medlem

Frågan är om man kan kalla det en bugg men, blir ju obalanserat då motstondarens helikopter har det lättare.

http://www.youtube.com/watch?v=qpvmuKkyVJ8&hd=1

Visa signatur

Projektlogg: Vector Qlimax

X APEX, 8700K @ 5200MHz, Trident Z 16GB @ 4133MHz CL16, RTX 2080 Ti, 970 M.2 SSD, RM1000x, EK A240

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zhrooms
Frågan är om man kan kalla det en bugg men, blir ju obalanserat då motstondarens helikopter har det lättare.

http://www.youtube.com/watch?v=qpvmuKkyVJ8&hd=1

Om du tycker spelet är orättvist så kan du ju alltid låta bli att lira det

Permalänk
Medlem

fan va problem jag fick idag helt plöttsligt, fungerat klockrent fram tills i eftermiddag. Får PB INIT failure saken hela tiden

Uppdaterat manuelt, automatiskt samt tagit bort alla beta mapps osv...

jävla EA punkbuster suger.

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem

Ni som kör CF stäng av, de skalar noll procent atm ändå.

Jag märkte noll skillnad när jag stängde av CF och jag har samma fps.

Edit: Varför ni skall stänga av är eftersom att alla blinkningar och massa andra problem försvinner då.

Visa signatur

[I-860 @ 4,01GHZ]*[Corsair 8gb 1600mhz Ram]*[Intel X25-M 80GB X2 Raid 0 SSD]*[XFX XXX 5870X2 CF @ 900/1300]*[Asus Sabertooth i55]*[Samsung 24" 2ms P2450]

Permalänk

Kan någon spela?
kommer inte in alls!

Permalänk
Medlem
Citat:

in unlocks i menu ska jag ha låst upp m1 riffle men ja kan inte välja den i spelet, sen hur många rankar måste man ha för att låsa upp MGmn AM tyngre kulor och längre range från början var de rank 13 vanlig rank alltså men nu är de ändrat.

Rank 15 är det, tycker inte det ger så mycket dock.

Visa signatur

Citera så att jag hittar tillbaka! AMD Ryzen 7 5800X3D | MSI B450 Tomahawk Max | 32GB Ballistix @ 3733/16 | Aorus Xtreme WB 3080 | Samsung 970 EVO Plus | Corsair HX1000i | Windows 10

Permalänk
Avstängd

Någon som spelar på PS3 och kan lägga en kommentar om hur det funkar? Är det bra kontroller etc? Nöjda?

Permalänk

Jag får också PB Init failure hela tiden. SUUUURT

Permalänk
Medlem

CEPE dice och EA... företag med så mkt erfarenhet kan inte få igång ett jäkla multiplayer spel utan 1000 problem...
Inte ens i närheten av att kunna jämföra sig med MW2 även ifall den skulle funka någongång.

Visa signatur

Core i5 750, Xfx radeon 5850 black edition, 8gb corsair dominator 1600 mhz, Asus p7p55d PRO, Velociraptor 150GB, Samsug 1TB, Antec 902, Zalman cnps10X extreme, corsair 650W.

Permalänk
Medlem

Asså vafan funkar inte min limited edition kod för ? får ju bara invalid hela tiden... blir tokig.

Permalänk
Medlem

Det är ju helt obefintligt sammarbete i spelet. Någon som vet något bra engelsktalande community där det faktiskt används lite taktiker och med lite seriösare spel?

Gav mig fan på att också vara en Lone wolf förra rundan... 15-0 i stats och jag captur:a 4 baser. Conquest på Panama Canal tror jag det var. Inte kul det minsta, vill ha lite hjärn aktivitet!

Permalänk

Vaaa fattar nåll har inte alla de där bloom grejjen trodde de var inlaggt som effekt ex som snö rök som de är i vissa baner

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Vaaa fattar nåll har inte alla de där bloom grejjen trodde de var inlaggt som effekt ex som snö rök som de är i vissa baner

Jo, men effekten är starkare i ryska tanks och helikoptrar av någon anledning..

Visa signatur

I am a prototype for a much larger s󠅄󠅘󠅕󠄐󠅞󠅕󠅕󠅔󠄐󠅤󠅟󠄐󠅒󠅕󠄐󠅟󠅒󠅣󠅕󠅢󠅦󠅕󠅔󠄐󠅑󠅞󠅔󠄐󠅥󠅞󠅔󠅕󠅢󠅣󠅤󠅟󠅟󠅔󠄐󠅧󠅑󠅣󠄐󠅟󠅞󠅓󠅕󠄐󠅣󠅑󠅤󠅙󠅣󠅖󠅙󠅕󠅔󠄐󠅒󠅩󠄐󠄷󠅟󠅔󠄞󠄐󠄾󠅟󠅧󠄐󠅧󠅕󠄐󠅓󠅑󠅞󠄐󠅙󠅝󠅠󠅜󠅕󠅝󠅕󠅞󠅤󠄐󠅤󠅘󠅕󠄐󠅣󠅑󠅝󠅕󠄐󠅖󠅥󠅞󠅓󠅤󠅙󠅟󠅞󠅑󠅜󠅙󠅤󠅩󠄐󠅧󠅙󠅤󠅘󠄐󠅔󠅑󠅤󠅑󠄝󠅝󠅙󠅞󠅙󠅞󠅗󠄐󠅑󠅜󠅗󠅟󠅢󠅙󠅤󠅘󠅝󠅣󠄞ystem

Permalänk
Medlem

Någon som lyckas spela utan PB problem atm lr...?

Visa signatur

Core i5 750, Xfx radeon 5850 black edition, 8gb corsair dominator 1600 mhz, Asus p7p55d PRO, Velociraptor 150GB, Samsug 1TB, Antec 902, Zalman cnps10X extreme, corsair 650W.