Sweclockers Kraschar IE8 flik

Permalänk
Medlem

Sweclockers Kraschar IE8 flik

Ok, nu gör jag ett nytt försök att skiva inlägget för det första försvann p.g.a just problemet jag skulle fråga om.

När jag har Sweclockers öppet i en flik i IE8 så får jag ofta upp ett meddelande om att ett program har kraschat. När jag klickar OK ser jag hur IE8 försöker återskapa Sweclockers-fliken (inbland går det, ibland inte). Ibland så verkar andra flikar också dras med och måste återskapas.
Jag har kollat i Windows loggbok och där finns flera noteringar under Application Error. Den senaste, som var den som gjorde att det jag skrivit i första försöket att göra inlägget försvann, ser ut såhär:

Loggnamn: Application
Källa: Application Error
Datum: 2010-03-13 14:28:17
Händelse-ID: 1000
Aktivitetskategori:(100)
Nivå: Fel
Nyckelord: Klassiskt
Användare: Saknas
Dator: Hemlig
Beskrivning:
Felet uppstod i programmet iexplore.exe, version 8.0.6001.18882, tidsstämpel 0x4b3ed243, felet uppstod i modulen mshtml.dll, version 8.0.6001.18882, tidsstämpel 0x4b3ee91c, undantagskod 0xc00000fd, felförskjutning 0x000d676b, process-ID 0x11a8, programmets starttid 0x01cac2af098e1bf0.
Händelsens XML-data:
<Event xmlns="http://schemas.microsoft.com/win/2004/08/events/event">
<System>
<Provider Name="Application Error" />
<EventID Qualifiers="0">1000</EventID>
<Level>2</Level>
<Task>100</Task>
<Keywords>0x80000000000000</Keywords>
<TimeCreated SystemTime="2010-03-13T13:28:17.000Z" />
<EventRecordID>14671</EventRecordID>
<Channel>Application</Channel>
<Computer>Hemlig</Computer>
<Security />
</System>
<EventData>
<Data>iexplore.exe</Data>
<Data>8.0.6001.18882</Data>
<Data>4b3ed243</Data>
<Data>mshtml.dll</Data>
<Data>8.0.6001.18882</Data>
<Data>4b3ee91c</Data>
<Data>c00000fd</Data>
<Data>000d676b</Data>
<Data>11a8</Data>
<Data>01cac2af098e1bf0</Data>
</EventData>
</Event>

Jag har kollat i listan över felen och de verkar komma med ca 9-15 minuters intervall. Jag har provat att klicka på länken Onlinehjälp men sidan som kommer upp ger inte mycket hjälp. Det enda tips den ger är http://support.microsoft.com/kb/979665/en-us, och det är för Windows 7 fast jag kör Vista och Windows update hittar inte något nytt att ladda ner.

Någon som kan ge råd om hur jag ska lösa problemet?

Visa signatur

I am Thon, eat my spread!

Permalänk
Medlem

Mitt bästa tips är: fixa firefox
Har sj ett liknande problem där IE8 låser sig, men d kan hända när som helst på vilken sida som helst. Måste då stänga o öppna upp igen genom att klicka på Återskapa senaste lr ngt.
Vet int vilken operativsystem du kör, men sj har jag vista

Visa signatur

Q9550 @ 2.83ghz|Antec twelve hundred|Corsair 750W|Asus Hd4850|Coolermaster Hyper 212|Corsair 4x1gb @ 800mhz|Samsung spinpoint F1 750gb|Windows Vista home premium 64-bit|Asus P5Q Pro

Permalänk
Medlem

Jag har också problem ibland med IE8 på sweclockers sida, internet explorer startar om hux flux ibland och då bara på sweclockers.com, jag fick för mig att det var flash eller någon som strular, men jag inte grottat i det.

XP pro SP3 IE8

Visa signatur

Server: HP 6300 pro, RAID 1 m.m + 10" netbook Xubuntu
TVrum: Laptop Fujitsu i7
Dotterns: MSI gaming laptop i5, GTX 1050ti
Frugans: Laptop Fujitsu i5
Bärbara 2st 10" + 1st 15,6"

Permalänk
Medlem

IE är skit, face it.

Varför föredrar du den sämre bland alla webbläsare?

Permalänk
Medlem

det enda IE är bra på är att fixa andra webläsare, gör man mer så är chansen att det krashar ca 70%, från min egen erfarenhet... spelar ingen roll vilken version man använder

Permalänk
Medlem

Det har hänt mig väldigt ofta med IE8 att Adobe Flash Player har slutat att fungera och sidan återskapas efter några sekunder. Har uppdaterat Adobe utan resultat och har därför gått över till Google Chrome som uppenbarligen inte har detta problem.

Du skriver att sidan kraschar med 10-15 minuters mellanrum. Prova att surfa på några sidor utan den här jämrans flashen och se vad som händer. Eller stäng av Adobe Flash Player.

Permalänk
Medlem

Händer mig också.

Förstår inte varför ni säger att vi ska ladda ner firefox eller nån annan webläsare, detta är uppenbarligen ett fel på SWECLOCKERS inte webläsaren.
Jag kan säkert sätta ihop en hemsida som får firefox att krasha, ska jag då upmana dig att använda IE?
Problemet är på sidan, då fixar man sidan inte webläsaren.

Infe fan köper du väl ny bil när tanken är tom?!

Permalänk
Hedersmedlem

Jag är också en med detta "fel", den är inte stabil på IE8:an utan startar om ibland typ 10 -15min mellanrum, dock skall de ju snart släppa nästa generation av forat så man/vi får väl vänta och se om detta gör susen

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Medlem

Swecl..är skit..... Om det inte funkar läs på någon annan sida:)
Aftonbladet tex.. den buggar aldrig för mig...
Win7 x64 & Ie8 självklart....Byter aldrig bort detta...
Ironi*

Jag tror att det kan ha nåt med flash att göra... Prova att installera in en annan flash visare. om det finns nån.. Tex på jobbet så går det knappt att öppna Swecl. allt låser sig.. och det är till 99% all flash reklam som är boven.....

Permalänk
Medlem

Jag har nu provat att avinstallera flash och dessutom provat att kör helt utan tillägg, hjälpte inte. Verkar vara något fel inne i IE.

Visa signatur

I am Thon, eat my spread!

Permalänk
Hedersmedlem

Det konstigaste är att det endast händer på SC:s sida, ingen annanstans

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Virus? Rensat all historik i webbläsaren? Annars får du väll byta webbläsare?

Permalänk
Medlem

Nu var det någon vecka sedan SC kraschade min IE8 så något har hänt, de var ett helvete för någon/några månader sedan då fick man kopiera texten var 30 sekund om man skrev på ett inlägg, ifall det skulle krascha.

Men TS kör en sväng med Malwarebytes för att vara säker och installera alla uppdateringar i windows.

Visa signatur

Server: HP 6300 pro, RAID 1 m.m + 10" netbook Xubuntu
TVrum: Laptop Fujitsu i7
Dotterns: MSI gaming laptop i5, GTX 1050ti
Frugans: Laptop Fujitsu i5
Bärbara 2st 10" + 1st 15,6"

Permalänk

Händer det även när du kör IE8 utan tillägg? Om inte så är det något tillägg i IE8 som får webbläsaren att krascha.

Visa signatur

][- perfect -][

Permalänk
Medlem

Skulle in på discshop.se och får detta meddelande i loggboken när IE8 kraschar.

Felet uppstod i programmet med namn: iexplore.exe, version 8.0.7600.16385, tidsstämpel 0x4a5bc69e
, felet uppstod i modulen med namn: redir.dll_unloaded, version 0.0.0.0, tidsstämpel 0x4b6ac3f0
Undantagskod: 0xc0000005
Felförskjutning: 0x6523b925
Process-ID: 0xb1c
Programmets starttid: 0x01cac38feaf60b2d
Sökväg till program: C:\Program Files\Internet Explorer\iexplore.exe
Sökväg till modul: redir.

Har testat uppdatera flashplayern och installerade firefox, vilket bara gjorde att båda webbläsarna kraschar på flera sidor.

Visa signatur

"Jesus hatar alla som inte har riktigt bredband" - Bredbandsbolaget

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ZnuZ
Skulle in på discshop.se och får detta meddelande i loggboken när IE7 kraschar.programmet med namn: iexplore.exe, version 8.0.7600.16385

Är du säker på att du kör IE7:an?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jalle64
Är du säker på att du kör IE7:an?

Skrev lite fel där.. Kör 8'an så klart.

Visa signatur

"Jesus hatar alla som inte har riktigt bredband" - Bredbandsbolaget