Battlefield Bad Company 2-tråden - del 1

Permalänk
Medlem

varför i helvete kan jag inte spela på Gotland 10 server, den med rush maps.

Kan alltid köra 1 runda, sen blir det "you been kicked from the game" kvittar om jag blir nr1 i laget.

Alltid efter snöbanan.

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av cryptic
Vad ska man satsa på för cpu till detta spel, någon större skillnad på i5 750 mot i7 920/30 tro?

har idag en e6750 och 5850 gfx som ska följa med till nya systemet och eventuellt köra crossfire vartefter! Tips är jätte välkommet!!

Jag skulle satsat på en i5 750 då du sparar pengar som du istället kan lägga på x-fire.

Vid 1920x1080 skiljer det endast 2-4% prestanda om du har 1156 som plattform. På så vis får du ut mer prestanda/krona med den lösningen, då 930 är endast marginellt snabbare än 750 vid samma klock, runt 4ghz, i BFBC2.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av guttag
Ska man verkligen behöva 5870cf för att få spelet att flyta på max? så otroligt snyggt är det ju inte.. Visst, just nu behöver man det, men efter patchar och drivers till grafikkorten måste det väll gå med ett 5870.. hoppas jag iaf

BFBC2 är i förhållande till hur det ser ut dåligt optimerat enligt mig. Dock är det väldigt svårt att säga hurvida dx11 spelar en större roll i prestandaslukandet. Om du kör med ett 5870 skulle jag vilja påstå att du kan spela spelet på maxxade inställningar utöver HABO - Off. Vilket endast är en marginell förbättring utseendemässigt, men ca 30% mer prestanda.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av MarcusSWE87
vet inte om jag gjort rätt då de e första gången jag använder FRAPS.
jag har ett ati hd radeon 4670 på min bärbara och där ligger jag runt 30 -50 i fps , är detta acceptabelt med ett sånt kort som jag har eller kan jag ha gjort några fel i installationen utav grafikkortet ?
har en i7 processor...

Låter som du får rimliga resultat om du kör low/mid med hög res, mid med standard laptop-res, vad kör du på för inställningar? Beror helt på det.

Permalänk
Medlem

Är det någon mer än mig som inte kommer in på servrar ibland.. Man ser dem i serverlistan och sedan när man ska joina så händer det inget mer.. Spelar ingen roll om jag väljer join i droplistan heller..

Visa signatur

2500K | Asrock extreme 4 gen 3 | OCZ 1000W gold | 16Gb ram | EVGA GTX780 SC ACX | fractal design ARC | Intel 320 120gb | A-data 510 120gb | TrackIR | Saitek X65 HOTAS |

Flest saker när man dör vinner !!

Permalänk
Medlem

Nu har det börja frysa sig igen ... så jävla jobbigt , spec vänte tiden på att servrarna ska ladda -.-

Visa signatur

Lancool K-62 | ASUS P7P55D-E PRO | Intel i5 @3,2 | Corsair XMS3 8GB 1600 Mhz | Sapphire Radeon HD 5970 | Corsair 750W
Samsung Galaxy S3, Cyanogenmod

Permalänk

Tror ni de blir nån "stor" skillnad får 2.4Ghz (q6600) till 3.0Ghz i bc2 ? vet iaf att spelet kräver 4kärnor(recommended).

Kör occt är på 3ghz nu, ska se att de är stabilt innan jag ska spela bara.

Visa signatur

Ge mig ett jobb! Vad som helst?

Permalänk
Medlem

Nån som vet hur man får fram sin defib som medic ? enligt spelet ska jag kunna välja den men har bara medpacks.. fattar ingenting krävs det nån viss level för att kunna använda? står inget om det inne i spelet på weapons..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HazZarD
Nån som vet hur man får fram sin defib som medic ? enligt spelet ska jag kunna välja den men har bara medpacks.. fattar ingenting krävs det nån viss level för att kunna använda? står inget om det inne i spelet på weapons..

Du låser upp den efter ett tag, krävs några tusen exp som medic.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HazZarD
Nån som vet hur man får fram sin defib som medic ? enligt spelet ska jag kunna välja den men har bara medpacks.. fattar ingenting krävs det nån viss level för att kunna använda? står inget om det inne i spelet på weapons..

Du måste köra ett tag med Medic så du går upp i några Medic-levlar.
Edit: snap! Makarov hann före >:(

Permalänk
Medlem

Vilken setup gillar ni bäst när ni spelar?

Min favoritsquad ser ut:

Medic, Medic, Assult, Engineer.

Assult + medic tar mitten.

Engineer + Medic tar högerflank/vänsterflank.

Sjukt jävla flexibel squad, väldigt mycket ammo, bra förmåga att ta över baser, kontrar fordon enkelt, snipers är inget problem då de finns dubbla medics.

Medicen som kör med assulten bör bestyckas med offensiva tillval, engineermedicen kör istället med full heal.

Notera att medicsen aldrig bör klumpa ihop sig då risken för att dom dör av diverse granater/tanks är relativt stor.

Någon annan som har en skön squad?

Recon/Recon/medic/assult är också rätt skön när man ska deffa, mkt ammo och kan hålla länge som fan.

Permalänk

3 medics och en engineer (med extra skada på explosiva ämnen samt flera raketer), så jävla overpowered xD

alternativt 2 medics och 2 engineers, båda engineers med GC och saiga medics med M60 och pricksäkerhets tillägg... ostoppbart om alla kan sina grejer.
Skittrist dock

Visa signatur

| AMD Ryzen 9 7950X3D @ 5.6ghz | Asus STRIX RTX 3080 | Asus B650E-I | Toshiba 512GB NVME | Samsung 970 Pro 1TB NVME | Kingston 1TB Hybrid | PNY 2TB SSD | 32 GB G.Skill Trident 6400 CL32 DDR5 | EK Nucleus CR240 Lux AIO | ASUS Loki 1000W SFX-L | SSUPD Meshroom S |

Permalänk
Medlem

Medic/Engineer/Engineer/Assault är en kombo jag och mina polare ska köra när vi får tag i en vettig fjärde person. Fungerar antingen dåligt eller bra men gissar på det förstnämda då både engineer och assault är bra på att plocka kills även om fienden gömmer sig och tanks har i stort sett inte en chans även om de reparas.

Visa signatur

i7 4790k | Gigabyte GA-Z87X-UD4H | 16GB CL11 2400MHz | GTX 1060 | SSDx2 HDDx3
Kringutrustning: BenQ XL2411Z 144Hz, SteelSeries 6Gv2, Zowie FK, Qpad QH-90, Asus Xonar DX

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av deadrex
massa text

Ingen seriös men jag och 3till lana i helgen och vi körde engineer allihopa och körde SQDM Hardcore och vi använda bara rockets XD blev lite segt efter sådär 8 vinster i rad

Visa signatur

PC - GB Z390-Ultra | 9900K 5GHz | 32GB | RTX2080ti | NVME ~5TB
SRV (unRaid) - Asus Z370-H | 8700K 4.30GHz | 64GB | LSI9211 | 60TB HDD + 4TB NVME

Permalänk

Nu har jag klockat min Q6600 till 3.0ghz på 1.2v. kört occt i 2tim ungefär. ska köra ett tag till sen ska jag testa och se vad jag får för fps :=) se om de blir nån skillnad från mina 2.4

Visa signatur

Ge mig ett jobb! Vad som helst?

Permalänk

Är det någon som vet någon guide till spelat, alltså jag fattar totalt noll. vad går spelet ut på ? att försvara baser? vad är alla squads hur snackar man i micen... Jag skulle behöva en liten guide till detta spel, har redan läst manualen 2 gånger

Visa signatur

Moderkort: GA-EP45-DS3 Processor: E8500 Grafikkort: Sapphire Radeon HD4870 Minne: Corsair Dominator 4x1024MB 1066MHz CL5 Nätaggregat: CM 620W.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av p1ngvinen
Är det någon som vet någon guide till spelat, alltså jag fattar totalt noll. vad går spelet ut på ? att försvara baser? vad är alla squads hur snackar man i micen... Jag skulle behöva en liten guide till detta spel, har redan läst manualen 2 gånger

Rush: det finns 2st objectives, det ena lage ska försvara och det andra ska attakera och planta en bomb på dom. när båda är sprängda backar defenders bak en bas för att försvar dom osv. defenders vinner när dom har dödat dom som attakerar 100ggr. och attackers får flera "liv" på sig när dom har sprängt båda objectives och går till nästa bas

conquest: man ska ta över flaggor och hålla dom så länge som möjligt och döda motstandarna för att vinna.

Squad dethmatch: som teamdethmatch fast det är 4 olika squads som kör mot varandra 4 vs 4 vs 4 vs 4.

Sqyad Rush: som rush fast 4 vs 4.

Squad: är som olika grupper, man kan spawna på varandra, får mera poäng om man får en squad assist än en vanlig och lite sånt.

hoppas det hjälpte lite

Visa signatur

Project: Dark [color="#B7BAB7"]Snow[/color] |GTX 670| i5 750 @3,8GHz med H50| Evga P55 sli FTW| Corsair Dominator 2x2gb| Corsair HX750w MDPC-X Black 'n White|
|Samsung 840 120gb SSD|1TB Hdd| Lian Li v1000b Plus II|
Spelare för Team prOpertys Starcraft II lag

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av p1ngvinen
Är det någon som vet någon guide till spelat, alltså jag fattar totalt noll. vad går spelet ut på ? att försvara baser? vad är alla squads hur snackar man i micen... Jag skulle behöva en liten guide till detta spel, har redan läst manualen 2 gånger

sid 11, spellägen.
sid 4, kontroller i spelet

squads kan du gå med i genom att trycka enter och klicka på squad management. vilken squad du är i avgör vilka du pratar med (mikrofon) och vilka spelare du kan välja att spawna på som alternativ till hembasen.

Visa signatur

Det kan aldrig bli fel med mekanisk destruktion

Permalänk
Avstängd

Nån annan som börjat få random framedrops till 1-3fps med frysning inblandat? Sedan går det upp igen till ca 80fps och det är spelbart igen tills ett par minuter senare så händer det igen.

Visa signatur

AMD Phenom II X4 720 BE @ 3.61 GHz || MSI 790XT-G45 Crossfire || 800MHz 4GB Corsair|| Sapphire HD5850 1GB || Corsair 650W || BENQ G2400W 1920x1200

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av deadrex
Jag skulle satsat på en i5 750 då du sparar pengar som du istället kan lägga på x-fire.

Vid 1920x1080 skiljer det endast 2-4% prestanda om du har 1156 som plattform. På så vis får du ut mer prestanda/krona med den lösningen, då 930 är endast marginellt snabbare än 750 vid samma klock, runt 4ghz, i BFBC2.

BFBC2 är i förhållande till hur det ser ut dåligt optimerat enligt mig. Dock är det väldigt svårt att säga hurvida dx11 spelar en större roll i prestandaslukandet. Om du kör med ett 5870 skulle jag vilja påstå att du kan spela spelet på maxxade inställningar utöver HABO - Off. Vilket endast är en marginell förbättring utseendemässigt, men ca 30% mer prestanda.

Låter som du får rimliga resultat om du kör low/mid med hög res, mid med standard laptop-res, vad kör du på för inställningar? Beror helt på det.

jag kör på 1280/720 på medel grafik. är det m.ao som det ska vara ?

Permalänk
Medlem

måste ba fråga om någon speciellt ni som klagar på att siktet försvinner när man tar fram granatkastaren så är siktet kvar i singelplayer xD kanske e lite efter men såg de för ngn dag sen:P

Visa signatur

Antec Twelve Hundred | i7 920 ca 2.7Ghz | Gigabyte GA-X58A-UD7 | XFX ATI HD 7970 3GB | Corsair XMS3 1600MHz 6GB CL7-7-7-20 | Intel X25-M SSD 80GB / WD Caviar® Black 1TB | Corsair HX 750W | Win 7 64-bit

Permalänk
Inaktiv

Har en kompis som inte kunnat spela över huvudtaget sen han fick spelet, han får en error när han försöker logga in där det står "Unable. Please try again later". Kan det vara att han måste öppna portar eller liknande?

Han kör med W7 x64.

Permalänk
Inaktiv

Attans. Köpte spelet idag och en uppgradering känns nödvändig. Vill ju i alla fall kunna ha lite flyt i spelet, nu ser/känns de för taskigt.

Riggen nu:
8800GTX 768 mb
intel core 2 duo e6750 2.66 ghz
3gb ddr 1066

kör på vista 32-bit också. Kanske nytt operativsystem också eller vad säger ni ? 64 bit i alla fall kanske?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JohnnyCash89
Alltså, de hade nog vart bättre om dom släppte spelet 100% fungerande ? Dom flesta klagar ju iaf på spelet nu så.

Som sagt, stort spel och är de nåt företag som släppt ett 100% fungerande spel direkt, kommer alltid patcher osv, men allt tar sin tid ska du se...

Visa signatur

| Intel i9 10900K | Noctua NH-U14S | ASUS ROG Maximus Hero XII |
| EVGA NEX750B 750W | Kingston HyperX 32GB DDR4 @3200Mhz |
| Fractal Design R4 | ZOTAC RTX 3080 Trinity OC |

Permalänk

Svarta små fyrkanter som poppar upp och försvinner, syns bara ibland. Vad är fel?

http://i44.tinypic.com/np56qf.jpg

Visa signatur

Gigabyte GA-P55A-UD4 ♦ Intel Core i5-750 ♦ Corsair XMS3 DDR3 1600MHz 2x2 Gb ♦ XFX Radeon HD 5850 Black Edition ♦ Samsung Spinpoint F3 1Tb ♦ Corsair TX Series 650W PSU ♦ Windows 7 Home Premium 64bit eng ♦ Asus VW222U 22" ♦ Pioneer DVR-116D

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av The Tall Man
Svarta små fyrkanter som poppar upp och försvinner, syns bara ibland. Vad är fel?

http://i44.tinypic.com/np56qf.jpg

Har fått nåt liknande fast pyttesmå som prickar, vitaktiga, oftast i skuggor.

Visa signatur

AMD Phenom II X4 720 BE @ 3.61 GHz || MSI 790XT-G45 Crossfire || 800MHz 4GB Corsair|| Sapphire HD5850 1GB || Corsair 650W || BENQ G2400W 1920x1200

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SIR_HanZen
Som sagt, stort spel och är de nåt företag som släppt ett 100% fungerande spel direkt, kommer alltid patcher osv, men allt tar sin tid ska du se...

Jag klagar inte på spelet, jag gillar de. Älskar explosionerna
Men mena att man bör inte släppa ett spel som är alldeles för buggigt, köper du t.ex en ny bil vill du inte att de ska fattas delar till motorn, kanske dåligt exempel men du fattar

Visa signatur

Ge mig ett jobb! Vad som helst?

Permalänk
Medlem

lite off topic .. men GPUn ligger på 70-75 när ja spelar bc2, har klockat det lite men vill inte förlora livslängden, är det grönt med 70c eller borde jag höja hastigheten på fläkten ?

Visa signatur

Lancool K-62 | ASUS P7P55D-E PRO | Intel i5 @3,2 | Corsair XMS3 8GB 1600 Mhz | Sapphire Radeon HD 5970 | Corsair 750W
Samsung Galaxy S3, Cyanogenmod

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jerre123
lite off topic .. men GPUn ligger på 70-75 när ja spelar bc2, har klockat det lite men vill inte förlora livslängden, är det grönt med 70c eller borde jag höja hastigheten på fläkten ?

Absolut ingen fara. Dagens gpu klarar uppåt 100C.

Visa signatur

Dator: 27" iMac late 2013 Nalle: iPhone 5S. Tablet: iPad 2. Kamera: Canon 7D.

Permalänk
Medlem

Någon som låst upp Magnumpickan än? Den ser grymt fin ut!
Själv har man ju bara Glock, M9 och M19A2...

Visa signatur
Permalänk

Har låst upp allt.
M95 med magnumkulor och 12x optik is the shit

favoritpistolen är automatisk M93R som fungerar som en mindre kraftig SMG i närstrid ^^,

Carl Gustav som 1-shot 1-kill bössa på fotsoldater är mkt underhållande (go splash damage )

Visa signatur

| AMD Ryzen 9 7950X3D @ 5.6ghz | Asus STRIX RTX 3080 | Asus B650E-I | Toshiba 512GB NVME | Samsung 970 Pro 1TB NVME | Kingston 1TB Hybrid | PNY 2TB SSD | 32 GB G.Skill Trident 6400 CL32 DDR5 | EK Nucleus CR240 Lux AIO | ASUS Loki 1000W SFX-L | SSUPD Meshroom S |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TheSweede
Har låst upp allt.
M95 med magnumkulor och 12x optik is the shit

favoritpistolen är automatisk M93R som fungerar som en mindre kraftig SMG i närstrid ^^,

Carl Gustav som 1-shot 1-kill bössa på fotsoldater är mkt underhållande (go splash damage )

Vilken rank är du då? ^^
Handgunen som är en Magnum (men tydligen inte får heta Magnum...), hur är det? Blir väldigt besviken om den är oskön. Mitt favvovapen i de flesta spel...

Visa signatur