Permalänk

Vad för ljud kort?

Hejsan allihopa! Min nya spel dator kommer hem på måndag , och så fick jag reda på att de inte fanns något ljudkort (Bara ett inbyggt) och de är ju lite surt när man betalar 12 tusen ....

Vad ska man köpa för ljud kort? Spelar mycket battlefield badcompany 2 , och de kräver ljud,

Kortet ska stödja 5.1 , för ska köpa dom hära högtalarna till http://www.boulevard.se/visa_tillbehor.aspx?IID=2804

Och min budjett ligger på 900 - 1600

Mycket tacksam för svar.

Permalänk
Medlem

Kolla på Asus Xonar DX, har själv ett sånt och tycker ljudet är RIKTIGT bra.
Det är trevliga DAC:ar på det kortet och det kostar inte heller skjortan.

EDIT: stavfel

Permalänk
Medlem

Kör du med hörlurar är ju Xonar STX ett väldigt trevligt kort.

Visa signatur

9950X | X670E | 64GB/6000MHz | RTX4080 | 990Pro | H2O 2*360 Rad | LG CX48 | Ananda Nano, D30Pro & rHead

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bran
Kör du med hörlurar är ju Xonar STX ett väldigt trevligt kort.

Tror inte de har 5.1 faktiskt..och lite dyrt, men sjukt bra hörlursförstärkare ska de ha o ljud i all allmänhet.

Xonar D1 eller Xonar DX lär passa utmärkt tror jag! Mycket prisvärda kort.

Visa signatur

Jag har en fin men gammal dator som ej är värd att skriva om

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av r:Grid
Tror inte de har 5.1 faktiskt..och lite dyrt, men sjukt bra hörlursförstärkare ska de ha o ljud i all allmänhet.

Jo det har det, men det kräver ett expensionskort som kostar 399kr utöver. Sen funkar det ju alltid digitalt också men då är det ju ingen vits att ha ett sånt bra ljudkort.

Permalänk
Medlem

Sorry, STX är givetvis inte 5.1 utan jag som läste kravspecen dåligt. ST däremot har ett tilläggskort för surround, men då är vi över din budget.

Visa signatur

9950X | X670E | 64GB/6000MHz | RTX4080 | 990Pro | H2O 2*360 Rad | LG CX48 | Ananda Nano, D30Pro & rHead

Permalänk
Medlem

Vad har du för moderkort då? De flesta moderkort har stöd för 7.1/SPDIF out of the box, det har iaf mitt ASRock P55 Extreme. När det kommer till ljudkvalitet är det absolut viktigast för dem som pysslar med musik. För spel och film tror jag en integrerad ljudkrets duger gott och väl.

Visa signatur

Kom-pa-TI-bilitet

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lovsta
Jo det har det, men det kräver ett expensionskort som kostar 399kr utöver. Sen funkar det ju alltid digitalt också men då är det ju ingen vits att ha ett sånt bra ljudkort.

A ja menar direka inbyggda anslutningar för de som DX kortet.

Ja de tänkte ja inte på, har du SPDIF på moderkortet så är de ju hur bra som helst då ditt system har de.

Visa signatur

Jag har en fin men gammal dator som ej är värd att skriva om