Permalänk

Låter inte bra, Jingelman. D:

Men beslutade mig för att omformatera hela skiten istället, kan behövas, ligger så mycket skräp på datorn. Tror dessutom att jag lyckades göra något knas när jag avinstallerade drivisarna från mitt gamla nvidia-kort.

Så, gör om, gör rätt - go!

Permalänk

Jag ominstallerade om Windows 7 64bit en gång också, för att se om det skulle lösa sig, med det hjälpte inte.

/Jingelman

Permalänk

Gah!

Tyst!

D:

Permalänk
Medlem

Som jag sa Chicken, öka på GPU-hastigheterna i 2d till 300MHz eller något mer, öka också minena något med programmet jag nämnde

Kommer till 95% sannolikhet fixa biffen.

Permalänk

jag kanske ska säga att jag även blev tvungen att flasha mitt xfx black edition 5970 kort pga att det inte gick att ställa in fläkthastigheten på den gamla. Det e dock busenkelt och guide finns på xfx hemsida när du e inloggad och har reggat kortet. Ändå dåligt tycker jag, ska ju bara vara plug and play kan man tycka...

Får heller inte overvolt tool att fungera.

Berätta gärna om hur d går för dig.

Visa signatur

HAF 922 | Gigabyte GA-MA790FXT-UD5P Socket-AM3 | Phenom IIx4 965 Black edition @ 4 ghz 1.45v | Corsair H50 | 4gb Corsair XMS3 DDR3 @ 16000mhz 4GB | Corsair TX 850W PSU | XFX 5970 BE @ 800/1100 stock volts |
Macbook Pro i7 (sandybridge) 2,2ghz 15" hi-res antiglare

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jingelman
Jag ominstallerade om Windows 7, för att det om det löste sig,.....

/Jingelman

hmmm

Visa signatur

5800x -- 32Gb DDR4@3600 -- 3080Ti -- 500Gb M2+1Tb M2 +2x1Tb sata SSD

Permalänk
Medlem

http://www.sweclockers.com/nyhet/10487-amd_bekraftar_problem_...
http://www.tomshardware.com/news/ATI-Radeon-Gray-Screen-Crash...
Det är det här skiten som fortfarande håller på. Har samma problem med mitt 5970 och haft det sedan december. Det finns ingen universiel lösning, det som funkar för några funkar inte för andra ect. Du verkar dock bara ha problem med desktop crashes något som kan lindras rejält genom att clocka upp kortet som i denna thread http://forums.amd.com/game/messageview.cfm?catid=260&threadid... Funkar bra för mig. Kan gå åt helvete direkt efter uppstart men klarar sig datorn dom första minuterna så går den för alltid tills man stänger av den.

Edit: Det du vill ändra på är alltså want_0 värdet. 400/900 vet jag funkar bra för ett 5970, men du kan nog ta du vill. Testa dig fram.

Visa signatur

Gigabyte Z390 AORUS MASTER | i7 9700K | Corsair 32GB | EVGA GTX 1080 8GB ACX 3.0 FTW | Windows 10

Permalänk

U-S-S-R, åfan, knas. Trodde det bara var något fel jag hade gjort vid bytet av grafikkort. Men är det så att datorn hänger sig, skärmen blinkar till, och sedan återgår till det normala igen och ett felmeddelande om att "AMD drivrutiner" slutat fungera? (är det samma fel som alla andra har också, dvs)

Omformaterade i onödan. Drivrutinerna lägger fortfarande av och datorn hänger sig några sekunder. Skoj.

Permalänk
Medlem

Men killen, gör bara som jag sagt i tre inlägg nu? Så du får ordning på skiten?

Permalänk
Medlem

Ja det är det felet jag har. Installerade tex 10.3 idag. Och då försvann ju profil fixen så direkt efter boot så började det där jävla loopandet igen tills datorn låser sig. Men skapar man en profil och klockar upp den lite så är det klart. Sen blir dock frågan, är du lycklig lottad och kan spela spel utan problem, eller kommer det jävlas där med. för åt det så finns ingen enkel lösning.

Visa signatur

Gigabyte Z390 AORUS MASTER | i7 9700K | Corsair 32GB | EVGA GTX 1080 8GB ACX 3.0 FTW | Windows 10

Permalänk

Broder truck, när jag försöker ändra clocken på 2D är det bara grått där. är inte programmet kompatibelt med HD 5770?

Permalänk

Om jag får ett nytt HD 5770 kort, kommer det fortfarande vara samma problem med 2D läget.
Eller är det olika från kort till kort?

Permalänk

Problemet är som många säger klocken i 2d. Samma problem hade jag med tills jag skapade en profil. Har gpu nu på 400 och minnen på 600. Skamligt att ATI inte har fixat detta än. Testade för någon dag sen att sänka värdena för att ha kallare kort. Dröjde inte länge tills felet började visa sig igen. Skärmen fryser, gråa linjer och ibland BSOD.

Visa signatur

http://battlelog.battlefield.com/bf4/user/xR_III666III_I/
YT https://www.youtube.com/user/IIIRef/videos
RYZEN 7 7800X3D Corsair 32GB 6000 MHz ASUS B650-E
ZOTAC 4080 GTX EVGA 1000w, Samsung 32" Odyssey G80SD OLED

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Broder Truck
Men killen, gör bara som jag sagt i tre inlägg nu? Så du får ordning på skiten?

Jo, men ville bara testa lite andra sätt också (man vet aldrig). Ska göra det du sa nu.

Permalänk
Medlem

BYT NÄTAGG

Visa signatur

Gigabyte X58 UD5 , i7 920@3,5Ghz Turbo ON+Noctua 12P , 6gb ddr 1333mhz@1500mhz , Gigabyte 470 gtx SLI , Razer Lachesis, DiNovo Edge , Z5500 + Creative HS 1200 Headset ,

Permalänk
Medlem

Mina 5870 i CF började bråka när jag bytte modekort till ett lite fetare men där satt dock pcie platserna närmare varandra.

Det är 100% löst genom att höja fläktarna när jag spelar.

Ladda ner gpu-z och logga temps och gå in å spela nån timme eller två. Rapportera me tempsen sen.

För att betona mitt inlägg bland alla olika tips och förslag så är jag Väldigt säker på att det kommer ge sig ifall du höjer fläkthastigheten till 40%. Skulle kunna tippa en hundring på det om du hade vart en polare.

Edit2: Jo förresten, jag flashade om modekortet till nyare bios i sammanhanget med. Kan va lönt att nämna. Även om jag är dundersäker på att handlar om tempsen.

Visa signatur

[I-860 @ 4,01GHZ]*[Corsair 8gb 1600mhz Ram]*[Intel X25-M 80GB X2 Raid 0 SSD]*[XFX XXX 5870X2 CF @ 900/1300]*[Asus Sabertooth i55]*[Samsung 24" 2ms P2450]

Permalänk
Entusiast

Jag skulle gissa på att du har fått ett Modulfel i Quaxialförgasaren, eller så har modermodemet i hårddisken gått sönder.

Båda fel lika troliga

Permalänk
Medlem

o ja som tänkte sälja mina 5850 o köpa ett 5970 men då avstår jag nog

hoppas de löser sig för dig iaf!

Permalänk

Klockade upp till 300/600 i idle. Och hittills (20 minuter ungefär) har jag inte märkt av något problem. Ska installera något spel och se om allt fungerar som det ska i 3d-miljöer också.

Permalänk

Jahaja, hade visst lyckats klocka om hela kortet till 300/600. Både 2d samt 3d.
Hur klockar man så att man kan få två separata klockningar, en för 2d och en för 3d?

EDIT
Aj, sorry för dubbelpost. D:

Permalänk
Medlem

Jag hade problem med mitt 5870. Vet inte om det kan hjälpa dig. Men efter en uppdatering av BIOS så funka min GPU perfect.