SweClockers drop!
Permalänk
Medlem

Ett knepigt problem

Visa signatur

Skriv jätteintressant information här.

Permalänk
Medlem

Jag vet inte om du inbillar dig eller inte, men det hände en liknande sak för mig för ett tag sen. Jag vaknade en helt vanlig dag o satt på datorn som vanligt men märkte att det va "delay" på musen, ingen större delay men tillräckligt för att kunna störa sig på.
Så jag testade att byta USB uttag, pilla med inställningar och byta möss, inget hjälpte.

Några dagar senare så skulle jag hjälpa min bror med något på hans dator, kommer inte riktigt ihåg vad det va, och då märkte jag att han hade likadan delay på sin mus.

Så, vad jag har kommit fram till så är det faktist jag som inbillar sig, eftersom att jag känner att alla möss på alla datorer har en mindre delay, i skolan, hemma o hos polare.

Låter kanske knas men det är faktist sant.

Men asså testa att köra någon benchmark och se om allting är som det ska. (FPS, temp osv.)

Visa signatur

- You are now breathing manually -

CPU: 2500k@4.2GHz, 1.320V with Noctua DH-14 | GFX: XFX 6950 2GB@950/1400, 1,2V | RAM: Corsair 8GB 1600MHz, 1.5V | Motherboard: MSI P67A-C45 REV B3 | HDD1: Western Digital 7200RPM 1TB | HDD2: Samsung 7200RPM 700GB | OS: Windows 7 x64

Permalänk

Hade samma problem med en gammal dator för ett tag sedan. Det visade sig att grafikkortet var fast på PCI-E x1 istället för x16.

Du kan kolla med CPU-Z och under fliken Mainboard > Graphic Interface

Permalänk
Medlem

Vet inte om det hjälper, men Anandtech hade en mycket ingående artikel om allt som påverkar lag i spel:
http://www.anandtech.com/video/showdoc.aspx?i=3601

Permalänk
Medlem

Ja att ingen annan upplevde det verkar ju lite konstigt nästan, eller så är de som testat inte så "laggkänsliga", jag t.ex kan inte spela om fpsen är under min refreshrate på skärmen, då tycker jag att ett spel är ospelbart, medans andra kör fullt ut i 20 fps.

Visa signatur

- You are now breathing manually -

CPU: 2500k@4.2GHz, 1.320V with Noctua DH-14 | GFX: XFX 6950 2GB@950/1400, 1,2V | RAM: Corsair 8GB 1600MHz, 1.5V | Motherboard: MSI P67A-C45 REV B3 | HDD1: Western Digital 7200RPM 1TB | HDD2: Samsung 7200RPM 700GB | OS: Windows 7 x64

Permalänk
Avstängd

Låter som ni varit påtända hela bunten plötslig "mus delay" "lagg" etc.... ja... vad händer här näst? Skrap ljud ifrån en SSD?

Permalänk

Det är inte skärmen då? Input lag finns ju i varierande grad på plattskärmar även om det är litet på snabba spelskärmar. Tror att vissa hardcoregamers fortfarande kör CRT av den anledningen. Somliga är mer känsliga för det än andra och somliga lär sig att omedvetet kompensera för fördröjningen om den inte är alltför stor.