Missa inte Amazon Prime Deal Days!
Permalänk
Medlem

Koll innan beställning!

Nu är det dags, eller ja om cirka en vecka efter att nya nivida korten släpps för en liten förhoppning om en eventuell prissänkning på ATI kortet,
Ska jag äntligen beställa in datorn, Det blir ifrån komplett då jag vill betala av varje månad och inte punga ut allt direkt.
Andledningen till att jag valde en AMD processor är att jag igentligen bara ska spela och inte multitaska alls, Sedan fick jag in en processorkylare jag läste mycket gott om för samma pris en intel i5a går på så jag eventuellt kan clocka den lite!
http://www.n0.se/v/f32200_datorn.jpg
Hur ser det ut, någon som skulle ha gjort något annat val?
Har en cdromläsare och fläktar samt windows vista 64 bits hemma, så det där är vad jag behöver i stort sätt.
Alla synpunkter är välkommna då jag har haft otroligt svårt att bestämma mig.
Budgeten ligger då på 10.000

(PS folk som säger att det bara är en tre hundra kronors skillnad på AMD och Intel processorerna har helt rätt, Men tänk på att för att få ett lika fint moderkort för intel med usb3 och hela köret måste jag slänga ut yttligare 500 600 kr)
Tacksam, och jag har gjort en tråd tidigare då jag frågade om råd om någon finner mig tjatig, men det var inte samma ändamål

Permalänk

Det ser bra ut tycker jag. Det är bara att tuta o köra.

Visa signatur

PS3 & PS4-Astro A50-Playseat GT-Thrustmaster T 500 RS Wheel-Ferrari F1 Add-on Wheel

Permalänk
Medlem

Ser bra ut, men ta en Samsung SpinPoint F3 eller en Western Digital Black Caviar istället, mycket snabbare och kostar ca. 50kr mer.