Finns det spel med bättre grafik än Crysis?

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av svart_smurf
do boorde du skriva hdr och inte blood och hdr

blood?
Jag skrev båda för att båda är cp.

Visa signatur

AMD Phenom II X4 720 BE @ 3.61 GHz || MSI 790XT-G45 Crossfire || 800MHz 4GB Corsair|| Sapphire HD5850 1GB || Corsair 650W || BENQ G2400W 1920x1200

Permalänk
Medlem

Jo jag håller med om de extrema ljuset på vissa banor i BFBC2, är ju fan som att ständigt vara bländad av en strålkastare nästan, från alla vinklar med.

Visa signatur

Dator R7 7800X3D, 64GB@6Ghz, RTX 4080
Bild & Ljud: LG C1 55", MA Silver 7.0, XTZ Sub 12, Marantz SR7015
Konsoler: PS5, Nintendo Switch, Xbox One

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av svart_smurf
Jag tycker att bc2 Ser bättre ut. För att crysis har för starka färger.

http://data.fuskbugg.se/skalman01/-bc2.jpg

Äntligen nån som lägger upp en rättvis bild på BC2.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av WolfOfVengeance
Äntligen nån som lägger upp en rättvis bild på BC2.

Ang den bilden. Var ju en som klagade på Crysis träd att dom var kantiga, ser ju klart och tydligt att träden redan där är kantiga också, och t.o.m siktet på vapnet är inte runt, det är format som en sexkantsnyckel.

Skall även tillägga att buskar m.m. som spelaren kan springa igenom reagerar inte på spelaren.

Visa signatur

AMD Phenom II X4 720 BE @ 3.61 GHz || MSI 790XT-G45 Crossfire || 800MHz 4GB Corsair|| Sapphire HD5850 1GB || Corsair 650W || BENQ G2400W 1920x1200

Permalänk
Medlem

Jag är lite svag för UE3-motorn faktiskt, framförallt dom få djungelbanorna i Mass Effect 2. Inte fotorealistiskt som Crysis, men oehört snyggt och väloptimerat!

Ska bli intressant med framtida motorer, UE4, Cryengine 3 o ID Tech 5 t.ex. Ser även fram emot en grovt uppdaterad Sourcemotor.

Visa signatur

Jag har en fin men gammal dator som ej är värd att skriva om

Permalänk

Cryengine 3 kommer typ bli en flopp.. eftersom den ska anpassas till konsoler också, och konsolers grafikkort suger Cryengine 3 kommer uppenbarligen inte bli lika revolutionerande som Cryengine 1 och 2 var.

Nu har vi dock inte sett hur Cryengine 3 ser ut på maxade inställningar på PC.. bara hur den ser ut på en äcklig konsol. Så det finns väl hopp om att grafiken kommer vara ordentligt mycket bättre på PC... om inte, så tycker jag att den borde heta Cryengine 2,5 istället.. "3" borde den bara få heta om det är revolutionerande, tycker jag.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HyperTech
Cryengine 3 kommer typ bli en flopp.. eftersom den ska anpassas till konsoler också, och konsolers grafikkort suger Cryengine 3 kommer uppenbarligen inte bli lika revolutionerande som Cryengine 1 och 2 var.

Nu har vi dock inte sett hur Cryengine 3 ser ut på maxade inställningar på PC.. bara hur den ser ut på en äcklig konsol. Så det finns väl hopp om att grafiken kommer vara ordentligt mycket bättre på PC... om inte, så tycker jag att den borde heta Cryengine 2,5 istället.. "3" borde den bara få heta om det är revolutionerande, tycker jag.

Bästa versionen av Crysis 2 skall vara till PC, då den är den primära plattformen och den tekniskt avancerade, om man ska tro Cevat Yerli själv.

Visa signatur

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mupp3n
Bästa versionen av Crysis 2 skall vara till PC, då den är den primära plattformen och den tekniskt avancerade, om man ska tro Cevat Yerli själv.

Hoppas det stämmer...

Jag funderar på att köpa Crysis 2, men bara om grafiken kommer vara riktigt grym på PC.

Permalänk

Metro 2033 har lätt snyggaste grafiken atm, nästan så att de tatt det till en ny nivå.

Permalänk
Avstängd

Och i pytte miljöer kan man trycka in hur mycket som helst !

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Det ändrar väl ändå inte faktumet att det ändå är skitsnyggt?

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TreD
Det ändrar väl ändå inte faktumet att det ändå är skitsnyggt?

Äh, det är snyggt i mörkret, men hur ser det ut i ljuset?

Visa signatur

Permalänk

Oblivion med moddar... Annars Metro 2033 som har nämnts.

Visa signatur

"Jag har övergett den moraliska ståndpunkten. Moral leder till abstraktion och orättfärdighet. Den ger upphov till fanatism och förblindelse. Den som är dygdig måste hugga av huvuden."
Albert Camus

Permalänk
Citat:

Äh, det är snyggt i mörkret, men hur ser det ut i ljuset?

Men lägg av. Du trodde väl inte att något open-world lir skulle kamma hem förstapriset i den här kategorin?

Ovanstående inlägg tänker jag inte ens kommentera...

Permalänk
Medlem

Brukar de inte snarare va snyggare när det är ljust, när alla shaders o andra superljuseffekter får glänsa som allra mest? Crysis har ju där en fördel att stora delar av spelet är i välbelysta djunglar, ser bra mkt vackrare ut än en grå stenkloak alá Metro 2033. Tycker de är imponerande att dom fått Metro så snyggt me dom miljöerna, för snyggt som f*n är de. Tror nog 4A Engine hade glänst lika bra i dagsljus, om de är det som menas?

Märks btw att de är forna GSC Game World kodknackare som knackat ihop motorn, tycker de är rätt mkt X-Ray engine över motorn, framförallt ljuseffekterna från månen

Visa signatur

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av stjärt-åke
Men lägg av. Du trodde väl inte att något open-world lir skulle kamma hem förstapriset i den här kategorin?

Ovanstående inlägg tänker jag inte ens kommentera...

Är metro open world? Crysis är väldigt öppet också, och du kan göra banor upp till 262km2.

Visa signatur

Permalänk
Citat:

Är metro open world? Crysis är väldigt öppet också, och du kan göra banor upp till 262km2.

När fan har jag sagt att Metro 2033 är ett open world spel?

Sen kan du inte klassa Crysis som ett open world spel heller, och det där med att göra egna banor har ju inget med själva spelet att göra. GTA IV är open world.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av stjärt-åke
När fan har jag sagt att Metro 2033 är ett open world spel?

Jag antog det, då det enda jag pratade om i det citatet var metro.. & Crysis har väl bra mycket öppnare miljöer än Metro. Fast ska vi prata open world spel så ser ju arma 2 riktigt bra ut. Sedan kommer GTA IV och sen Just cause 2.

Visa signatur

Permalänk

Va?
Skojar du...

Op är ett troll.

Pacman var så sjukt mycket före sin utveckling när det kom.

Crysis är fulfritt men inte mycket mer än så, motorn suger dessutom, 'offtopic´

Visa signatur

HP

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Summoning
Va?
Skojar du...

Op är ett troll.

Motorn knäcker det mesta på marknaden, du har tydligen inte sett vad man kan göra för roligt med den.

Visa signatur

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Summoning
Va?
Skojar du...

Op är ett troll.

Komiskt att du kallar mig för troll när du själv trollar med att Crysis motor suger

Permalänk

förrenderad 3d på psx är snyggare än crysis... enligt min mening. final fantasy 7 är ett riktigt konstverk ^^

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk

Jag kör crysis fullt ut med "Super hög grafiK ( KRÄVS PATCH ) och jag har testat dom flesta spelen , och crysis tar priset ! Ingen kan säga någonting om det .

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ANDREAS348
Jag kör crysis fullt ut med "Super hög grafiK ( KRÄVS PATCH ) och jag har testat dom flesta spelen , och crysis tar priset ! Ingen kan säga någonting om det .

Jösses, änsålänge i denna tråden har jag bara sett någon enstaka objektiv åsikt. Kan ni sluta vara så jäkla subjektiva och envisa?

Jag förespråkar varken det ena eller andra men ni kan väl åtminstonde sköta en diskussion istället för att bara säga blankt "Nej, detta är snyggare!".

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ANDREAS348

Precis.

För skojs skull så lånade jag en polares XFX 5970 Black Ed och körde me i min burk och körde mitt GTX 260 som PhysX och körde Crysis på MAX med HD grafik patchen och 1920x1080 på 200Hz tv'n via HDMI kabel och OMG va fet grafik de är när man jämför med BFBC2, CoD MW2, METRO 2033, DIRT 2, GRID och HAWX.

Crysis sopade mattan me ALLA andra spel totalt.

Visa signatur

[Jonsbo TK-2 Svart] [ASUS ROG Strix 850W Vit] [Delidad i5 9600K] [Corsair iCUE Hydro H150i ELITE CAPELLIX Vit] [Corsair Vengeance RGB RS DDR4 32GB 3200MHz/CL16 Vit] [ASUS Rog Strix Z370-F] [ASUS RTX 4070 12GB ProArt OC] [C:Samsung 970 EvVO Plus 1TB M.2, E:Seagate Firecuda 1TB, F:Samsung 860 EVO 1TB, G:Seagate IronWolf 4TB & H:Seagate Momentus XT 7200.1 500]

Permalänk
Medlem

Så har ju Crysis rätt goda förutsättningar till o se sketa snyggt ut när de utspelar sig i djungeln i stor del. Tycker förslagsvis BFBC2 är rätt konkurenskraftigt i sina djungelmiljöer.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Jag tycker att crysis är, utan tvekan det "snyggaste", om man kan kalla de det. Och om man kör allting på det högsta

Men, metro 2033 kommer nära, med allting maxat såklart, även BC2.
MW2 som någon skriver, det tycker jag inte alls är specielt snyggt, om man ska jämföra med den högre serien (Crysis, dirt2, metro, bc2 osv osv)

edit: Just Cause 2 .. det är riktigt bra det med

Permalänk
Medlem

Call Of juarez: Bound in blood e rätt imponerande snyggt klart me. Den motorn i DX11 vore intressant.

Visa signatur

Permalänk
Citat:

Och i pytte miljöer kan man trycka in hur mycket som helst !

Kollade på en gameplay och då såg då inte graffen ut sådära! kollar i 1080p ,

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ant3
Precis.

För skojs skull så lånade jag en polares XFX 5970 Black Ed och körde me i min burk och körde mitt GTX 260 som PhysX och körde Crysis på MAX med HD grafik patchen och 1920x1080 på 200Hz tv'n via HDMI kabel och OMG va fet grafik de är när man jämför med BFBC2, CoD MW2, METRO 2033, DIRT 2, GRID och HAWX.

Crysis sopade mattan me ALLA andra spel totalt.

Exakt ! Blir nå sjukt bra grafik ! jag kör på en 23" full HD , Och de är förjävla vackert