Recensioner av kringutrustning, intressant?

Permalänk
Avstängd

Recensioner av kringutrustning, intressant?

Hej!
Då jag byter ut min kringutrustning 4-6 gånger om året så tänkte jag att nu när folk frågar vad som är bäst och så hela tiden på forumet, om jag inte skulle börja recensera alla produkter jag har testat här på forumet?

Inte säker på att någon skulle finna det intressant vilket är därför jag skapar denna tråden, för att se om det finns något speciellt intresse för "personliga" recensioner istället för att ett företag på youtube recenserar och i princip bara säger specs och går in på djupet av utseendet när det faktiskt är funktion före utseende du söker.

tl;dr Borde jag recensera kringutrustning? Eventuellt så kan ni rösta på lite grejer som jag kan köpa hem och testa, och sen recensera.

Visa signatur

[ Fractal Design R3 ] [ Corsair AX850 ] [ AMD Phenom II 955BE C3 @ 4.5GHz ] [Asus Crosshair IV Formula] [GTX 470 Gainward 825core/1650shader/1895mem] [ 16GB Dominator 2000MHz ] [ Corsair Force 120gb + 1TB WD Black 64mb Cache ]
[ Corsair Hydro H70 med 2xScythe Gentle Typhoon 1150rpm] [ Win7 x64 Pro]

Permalänk
Hedersmedlem

Välskrivna och utförliga recensioner med bra bilder är ganska ovanliga här på forumet, och brukar alltid bli väldigt uppskattade. Det enda "problemet" med att recensera just kringutrustning är att det ofta i slutändan handlar om personliga preferenser. Kör hårt säger jag!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av widL:

Välskrivna och utförliga recensioner med bra bilder är ganska ovanliga här på forumet, och brukar alltid bli väldigt uppskattade. Det enda "problemet" med att recensera just kringutrustning är att det ofta i slutändan handlar om personliga preferenser. Kör hårt säger jag!

Tyvärr har jag ingen vettig kamera, så bra bilder lär det inte bli.
Kan dock ta helt okej bilder med min iPhone 4, och kanske kan låna en systemkamera ifall mina recensioner är uppskattade.

Det är just därför jag tänkte recensera, för att folk ska kunna läsa vad jag tycker, och se vad jag har att jämföra med.
Till exempel så verkar folk tycka att svarta mekaniska switchar på Steelseries 7G & 6Gv2 är hårda att trycka ner, och själv tycker jag inte alls det.
Folk brukar säga "Ska du skriva mycket, och inte bara spela så är steelseries 7G/6Gv2 inget alternativ", och då skulle jag helt klart säga motsatsen, då det utan tvekan är det bästa tangentbordet jag har skrivit mycket på.
Bara ett exempel

Men jag får se vad folk skriver i tråden under dagen, och så kanske jag börjar idag eller imorgon med att göra min första recension.

Visa signatur

[ Fractal Design R3 ] [ Corsair AX850 ] [ AMD Phenom II 955BE C3 @ 4.5GHz ] [Asus Crosshair IV Formula] [GTX 470 Gainward 825core/1650shader/1895mem] [ 16GB Dominator 2000MHz ] [ Corsair Force 120gb + 1TB WD Black 64mb Cache ]

Permalänk
Medlem

Kör på låter mycket intressant!

Du låter som en vettig person som nog kan komma med väl argumenterade åsikter om diverse kringutrustning och bilder från din iPhone borde räcka gott och väl till att börja med

Visa signatur

| CPU: Intel Core i5 3570K | Mobo: MSI Z77A-GD65 ATX | Ram: Corsair 16GB (4x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE | GFX: Gigabyte HD7970 OC 3GB | SSD: Corsair Force 3 120GB | HDD: Diverse Mekaniska 4TB | Chassi: Corsair 800D | PSU: Corsair AX 850W 80+ Gold Modulär | CPU Cooler: Corsair H50 |
Citera mig så hittar jag tillbaka hit :)

Permalänk
Avstängd

Gör en liten lista här med grejer som jag har hemma och kan recensera ikväll.

Steelseries 5Hv2 USB
Steelseries Siberia
Sennheiser PC 360
Sennheiser PC 350
Denon AH-P372
Klipsch Image S4I
Beats by Dr.Dre Tour /w Controltalk
Steelseries Xai
Steelseries 9HD
Logitech G11, G15, G19, G110
Steelseries 6Gv2
Razer Lachesis
Razer Lycosa
Razer Goliathus Control och Speed edition

Det är vad jag har hemma just nu, så ifall ni har lust att se en recension på en produkt på listan så är det bara att skriva i tråden.

Visa signatur

Permalänk

Som widL säger så är välskrivna, snygga och informativa recensioner alltid hjärtligt välkomna, personligen lägger jag större vikt vid användarrecensioner (typ, prisjakts omdömmen) än om ett företag recenserar prylen.

Så ja, destu fler recensioner för varje produkt är bara bättre! Bra initiativ i övrigt!

Visa signatur

Regnar det så kommer det ifrån himlen.

annars står de i tidningen..

Permalänk

Ja det hade varit mycket intressant, byter också kringrustning ganska ofta och det hade varit intressant att läsa lite innan man köper.

är Sennheiser PC 360 den swelockers gjorde test på? kan vara intressant o se vad en recension på den ändå, tycker jag iallafall.

En önskning av recension är väl på detta tangentbord http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=838052. finns inte som nordiskt just nu men när det väl kommer vore det intressant.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Sebastian.T:

Ja det hade varit mycket intressant, byter också kringrustning ganska ofta och det hade varit intressant att läsa lite innan man köper.

är Sennheiser PC 360 den swelockers gjorde test på? kan vara intressant o se vad en recension på den ändå, tycker jag iallafall.

En önskning av recension är väl på detta tangentbord http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=838052. finns inte som nordiskt just nu men när det väl kommer vore det intressant.

Det tangentbordet kommer att införskaffas så snart det kommer med nordisk layout!
Tack för tipset

Och ja, PC 360 är den sweclockers precis gjorde test på, där den vann.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Fick min 6Gv2 idag så den recensionen ska bli intressant att läsa, och jag har inte heller problem med att skriva med svarta cherrys. Folk kanske inte har tillräckligt starka fingrar helt enkelt

Visa signatur

ASUS H97-PRO ATX |Intel Core i5 4670K 3.4 GHz | ASUS Radeon R9 270X 2GB DirectCUII TOP | A-DATA 8GB (2x4GB) 1600Mhz | Samsung EVO 840 120GB | WD 1TB Blue 7200rpm 64MB | Fractal Design Integra R2 750W | Corsair Carbide 330R | Samsung S24D590 PLS | Windows 7 Pro 64-bit

Permalänk
Avstängd

http://www.sweclockers.com/forum/56-kringutrustning/1002421-r...
Min första recension är nu uppe, tips på vad jag kan göra bättre, vad som ni tycker saknas, vad ni vill att jag ska prata mer om får ni gärna dela med er av i denna tråden.

Hälsningar,
Christoffer

Visa signatur

Permalänk
Avstängd

En recension kommer att göras idag.
Finns det något speciellt ni vill ha recenserad ikväll på listan jag skrev i denna tråden?

Hade tänkt recensera PC 360 kanske, och jämföra en del med PC 350?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av widL:

Det enda "problemet" med att recensera just kringutrustning är att det ofta i slutändan handlar om personliga preferenser. Kör hårt säger jag!

Håller med, en processeor eller grafikkort så kan du få fram sifrror, faktiska resultat medan möss och tangentbord handlar väldigt mycket om smak, men det kan ändå vara intressant att läsa förstås!