Permalänk
Medlem

Skärm med extern tranformator.

Hej

Jag har en Benq vw2420h. Denna köpte jag för att det var extern transformator. Och jag är riktigt riktigt nöjd. Jag tycker att alla de som jag har haft med tranformatorn i skärmen surrar lite grann. I vw2420h finns det inte ens en öppning som det skulle kunna surra ifrån.

Nu söker jag en större skärm, runt 26 tum eller över, under 4000 med extern transformator. Någon som vet något?

Och säg inte att eran skärm inte låter. Efter att ha provat en massa skärmar så har jag kommit fram till att det är tranformatorn som låter. Så länge du har transformatorn i skärmen så kommer den alltså att låta.

Tack

Permalänk
Medlem

mina eizo spva låter ingenting. eller iaf lät inget förrän usb-hubben pajade i dem..
så: bra skärmar låter inte

Visa signatur

Kan en del om trä
Ctrl-Shift-N

Permalänk
Medlem
Skrivet av Igelkott:

mina eizo spva låter ingenting. eller iaf lät inget förrän usb-hubben pajade i dem..
så: bra skärmar låter inte

Ah, det är klart. Dyrare skärmar har jag ju faktiskt inte provat. Eizo skärmarna är ju helt sjukt dyra. Menar du att det inte låter alls även om du lägger örat till tranformatorn?

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrpimmy:

Ah, det är klart. Dyrare skärmar har jag ju faktiskt inte provat. Eizo skärmarna är ju helt sjukt dyra. Menar du att det inte låter alls även om du lägger örat till tranformatorn?

Jag gjorde det nu.. Hör absolut ingenting. Och jag är ganska känslig för missljud.

Däremot så pajade som sagt usb-hubbarna i dem. Och de låter bara när skärmarna är avstängda av nån anledning.
De nyare från Eizo har ändrat strömförsörjningen så att även hubben stängs av när skärmen stängs av.

Sista generationen av den panelen http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=512868

Visa signatur

Kan en del om trä
Ctrl-Shift-N

Permalänk
Medlem

Nån som vet om det finns tv apparater med extern tranformator då?

Jag letar och letar vidare. Nån som vet?