Permalänk
Medlem
Skrivet av bourne94:

netonnet tror jag säljer esd band för 9 kr:)
Dom ska också ha fraktfritt, så det är nog billigaste du kan få tag på:)
Men tror också kjell säljer esd band också, dock har jag inte någon aning om vad dom tar:)

Lycka till med jobbet också:)

Skrivet av upl8447:

skulle byta nättagg och hårdisk till http://www.inet.se/artikel/6900364/xfx-core-edition-650w och http://www.inet.se/artikel/4303589/1tb-samsung-spinpoint-f3-h... 5000 varvare är inte roliga som system diskar

Skrivet av Ozzix:

ofc är 6950 bättre
kör du på sapphire, man får ju dessutom Dirt 3

Tjena, kan jag montera nätagget neråt ? för de finns som ett filter under chassit , och 2 slags hål i det ( nzxt h2- chassi och nätagg XFX Pro650w ) snabb fråga Håller på och bygger

Visa signatur

Chassi: NZXT H2 Black Moderkort: Asus P8P67 PRO REV B3 Processor : Intel Core i5 2500K 3,3GHz RAM : Corsair 8GB 1600MHz VENGEANCE Grafikkort : Asus GTX570 1280MB Nätaggregrat : XFX Core Edition 650W Skärm #1: BenQ TFT 24'' G2420HDBE Skärm #2: BenQ LED 24'' G2420HD

Permalänk
Medlem

japp, om det är ett hål där är det ämnat för just det

Visa signatur

¯\_(ツ)_/¯

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzix:

man tackar, håller på o försöker få in CD spelaren nu, men moderkortet lär bli en utmaning få ditt proccesorn o ram

Visa signatur

Chassi: NZXT H2 Black Moderkort: Asus P8P67 PRO REV B3 Processor : Intel Core i5 2500K 3,3GHz RAM : Corsair 8GB 1600MHz VENGEANCE Grafikkort : Asus GTX570 1280MB Nätaggregrat : XFX Core Edition 650W Skärm #1: BenQ TFT 24'' G2420HDBE Skärm #2: BenQ LED 24'' G2420HD

Permalänk
Medlem

gött att det tar sig:P
Jag hann tyvärr inte svara så fort, men det är som ozzix säger:)

Ta det vara lugnt så ordnar sig allt;)

Processorn ser du bara till och lägger åt rätt håll (tror det finns markering), och ram-minnena trycker du dit så att hållarna automatiskt åker upp och håller fast:)

uppdatera hur det går också:)

Visa signatur

CITERA om du vill ha snabbt och garanterat svar!
| Windows 7 professional 64bit, linux arch | asrock Extreme4-M | Intel 3570K | Gigabyte 7950 3gb vram | Corsair vegance 8gb 1600mgz | intel 320 160 gb | In-Win fanqua | FSP 650W 80+ gold |

Permalänk
Medlem

glöm inte distanserna när du monterar moderkortet! men som sagt hålet är till för just det:)

Visa signatur

HDD 1: Surface Book 2 15" (W10 Enterprise)
HDD 2: RYZEN 5900X, 64GiB, 2TB SSD, 2080 Super (W10 Enterprise)
Colo: 3 x Dell R710 (proxmox)

Permalänk
Medlem
Skrivet av bourne94:

Processorn ser du bara till och lägger åt rätt håll (tror det finns markering), och ram-minnena trycker du dit så att hållarna automatiskt åker upp och håller fast:)

Hårddisken,CD,Nätagget inne. Nu ska jag börja med Moderkortet, så är lite nervös, men ska jag bara tryckA dit cpun och ram sen äre klart?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dr.AwsuM:

Hårddisken,CD,Nätagget inne. Nu ska jag börja med Moderkortet, så är lite nervös, men ska jag bara tryckA dit cpun och ram sen äre klart?

du ska mer lägga dit cpun, då stiften eller vad man det heter är väldigt känsligt.

Ram-minnen ska du därimot trycka dit ram-minnena så att flärparna uppe och nedanför sätter sig fast runt minnet:)

Visa signatur

CITERA om du vill ha snabbt och garanterat svar!
| Windows 7 professional 64bit, linux arch | asrock Extreme4-M | Intel 3570K | Gigabyte 7950 3gb vram | Corsair vegance 8gb 1600mgz | intel 320 160 gb | In-Win fanqua | FSP 650W 80+ gold |

Permalänk
Inaktiv

Glöm för guds skull inte kylpasta samt kylfläns. Tänkt på att spaken kan behöva våldas ned.

Permalänk
Medlem

Fan...Nätagg

Skrivet av Ozzix:

Skrivet av bourne94:

Skrivet av upl8447:

glöm inte distanserna när du monterar moderkortet! men som sagt hålet är till för just det:)

Hopp, nu när jag har byggt ihop alt, märker jag att nätaggregratet inte vill leva.. så ska väl skicka tillbaka skiten och få vänta ännu längre på att de ska bli klart.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dr.AwsuM:

Jo men vill gärna veta lite innan jag beställer.

Hitta manualen på nätet, finns ofta hos tillverkarna.

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR!