Permalänk

Ganska coolt, jag fick direkt för mig att göra en egen men mycket grymmare då förstås. Tex hade jag tänkt mig att använda titanplåt som bladfjädrar för knapparna. Jag funderar på att kanske ta en stavlimmad ekbit och sen betsa den tufft lila (eller liknande ) ..ja ljusgrått då kanske. Eller kanske masurbjörk. Sen kan man gå 3 olika vägar tycker jag, antingen att olja och då givetvis med tung-olja och inget annat, eller dra polyuretan golvlack och dra ett lager, eller dra många lager polyuretan för att få en helt slät yta, eller suga in epoxy i träbiten med en vakuumpump.

Det jag mest funferar över är var man hittar bättre switchar för knapparna som man kan löda dit, dom ska klara många miljoner tryckningar, minst 10 års frenetiskt datanvändande.

Förslag?

Dom ska passa rakt in. Hur dom ser ut kan ju kvitta eftersom man gör allt själv, men lödhålen ska matcha helst, fast den kanske inte behövs?? Knappen gör ju bara en sak, on eller off liksom. Eller? Då kan man ju dra det med kablar.

Tack för inspirationen.

Visa signatur

Has anyone really been far even as decided to use even go want to do look more like?

Dem har köpt varsin studs matta. Dem köpte ochså en katt och döpte hon till maria. Katten tycker att det är kul och hoppa studs matta.

Permalänk
Medlem
Skrivet av klasvonklas:

Kan man säga "ta i trä"?

Nej, mina advokater kommer att höra av sig!

Snygg...träuggla?

Det där var riktigt häftigt måste jag säga, trådlös nästa?

Visa signatur

Dator 1. MSI Z370 GAMING PRO CARBON, Intel Core i7 8700K 3.7 GHz 12MB, Gigabyte AORUS GeForce GTX 1080 Ti 11GB, Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3000Mhz CL15 Vengeance, passivt vattenkyld.

Dator 2. MK MSI X79A-GD45, Intel i7-3820 @ 4,0 GHz, EVGA 980Ti med vattenblock, 16 Gig DDR3, vattenkyld

Specialskärm: ~124 tum 3840 X 1080, 178° FOV (2 x BenQ 1070+)

Permalänk
Medlem
Skrivet av bigmac pro:

Ganska coolt, jag fick direkt för mig att göra en egen men mycket grymmare då förstås. Tex hade jag tänkt mig att använda titanplåt som bladfjädrar för knapparna. Jag funderar på att kanske ta en stavlimmad ekbit och sen betsa den tufft lila (eller liknande ) ..ja ljusgrått då kanske. Eller kanske masurbjörk. Sen kan man gå 3 olika vägar tycker jag, antingen att olja och då givetvis med tung-olja och inget annat, eller dra polyuretan golvlack och dra ett lager, eller dra många lager polyuretan för att få en helt slät yta, eller suga in epoxy i träbiten med en vakuumpump.

Det jag mest funferar över är var man hittar bättre switchar för knapparna som man kan löda dit, dom ska klara många miljoner tryckningar, minst 10 års frenetiskt datanvändande.

Förslag?

Dom ska passa rakt in. Hur dom ser ut kan ju kvitta eftersom man gör allt själv, men lödhålen ska matcha helst, fast den kanske inte behövs?? Knappen gör ju bara en sak, on eller off liksom. Eller? Då kan man ju dra det med kablar.

Tack för inspirationen.

Inga ideér just nu. Jag ska fundera men glöm inte att referera till mig om du lägger ut något.

Visa signatur

-NOOK- -TABOR-

Permalänk
Medlem

Var la fräckt; men det skulle höja intrycket lite om du inte hade särskrivit i rubriken osv.

Skall du skriva "trädatormus" får du göra det i ett ord; alternativt "datormus i trä"... Kanske lite grinigt, men det ser så illa ut! ^^

Permalänk
Medlem
Skrivet av bigmac pro:

Det jag mest funferar över är var man hittar bättre switchar för knapparna som man kan löda dit, dom ska klara många miljoner tryckningar, minst 10 års frenetiskt datanvändande.

Förslag?

Hmmm, som quick-fix tänker jag kanske typ en mekanisk tangentbordsswitch (typ cherry mx) kanske?

Eller bygg en "Buckling Spring"-mekanism typ? xD

Med titanplåten, tänkte du som själv ytan man klickar på då liksom?

Låter fräckt, varför inte smälla in lite lager av plexiglas med dioder i när man ändå håller på? xD

Permalänk
Medlem

testa och se om du kan få till scrollhjulet med? =P

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Murpie:

Var la fräckt; men det skulle höja intrycket lite om du inte hade särskrivit i rubriken osv.

Skall du skriva "trädatormus" får du göra det i ett ord; alternativt "datormus i trä"... Kanske lite grinigt, men det ser så illa ut! ^^

ändrar

Visa signatur

-NOOK- -TABOR-

Permalänk

5/5
Nu är det bara tangentbordet som fattas, ett mekaniskt i trä vore nice

Permalänk
Medlem
Skrivet av iguanodon:

5/5
Nu är det bara tangentbordet som fattas, ett mekaniskt i trä vore nice

Jag har faktiskt börja fundera på att göra ett tangentbord. Men än så länge har jag inte börjat arbeta med något.

Visa signatur

-NOOK- -TABOR-

Permalänk
Skrivet av Murpie:

Hmmm, som quick-fix tänker jag kanske typ en mekanisk tangentbordsswitch (typ cherry mx) kanske?

Eller bygg en "Buckling Spring"-mekanism typ? xD

Med titanplåten, tänkte du som själv ytan man klickar på då liksom?

Låter fräckt, varför inte smälla in lite lager av plexiglas med dioder i när man ändå håller på? xD

Jag hade tänkt mig ha den så att knappen åker tillbaka, knappen ska vara av trä helst.

Visa signatur

Has anyone really been far even as decided to use even go want to do look more like?

Dem har köpt varsin studs matta. Dem köpte ochså en katt och döpte hon till maria. Katten tycker att det är kul och hoppa studs matta.

Permalänk
Skrivet av Murpie:

Låter fräckt, varför inte smälla in lite lager av plexiglas med dioder i när man ändå håller på? xD

När jag var liten så have vi träslöjd och alla skulle göra knivar, någon gjorde engenom att limma massa olikfärgade plexiglasbitar på hödjen liksom. Det kanske skulle fungera med en mus också, det blir liksom massa olika lager från bordet och uppåt.

Men anledningen till att jag vill ha just trä är att det är ett naturmaterial, och det känns bättre i handen än massa plast. Alla mina möss har tappat färgen av användande, undra var den färgen tagit vägen?

Trä och tungolja tror jag blir absolut bäst för handen, kanske oblekt läder också? Kanske bara spänna lädret över musen så man kan byta läder enkelt när det blir äckligt. Går det att tvätta läder?

Visa signatur

Has anyone really been far even as decided to use even go want to do look more like?

Dem har köpt varsin studs matta. Dem köpte ochså en katt och döpte hon till maria. Katten tycker att det är kul och hoppa studs matta.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Läckert!

Visa signatur

Mobil > SE Z5 DualSim Surfplatta > Nexus 9 Laptop > ASUS G750JZ
Media-PC > Bitfenix Prodigy M mITX | Corsair CX 500M 80+ Bronze Modulärt | Asus H87I-Plus mITX | 8 GB ddr3 | i3 4340 @ 3.6Ghz | Corsair Hydro H60 | Kingston V300 SSD 120GB | 9TB Lagring | Kopplad till 60" FullHD LED Sharp Aquos

Permalänk

Jag är grymt imponerad! Påminner mig om träslöjden i grundskolan.

Skrivet av Murpie:

Låter fräckt, varför inte smälla in lite lager av plexiglas med dioder i när man ändå håller på? xD

Låter vädligt miljövänligt.

Permalänk

Grymt snyggt med trä 5/5

Visa signatur

| Corsair 800D | AMD Phenom II 965BE @ 3.7 | Corsair AX 1200 | Corsair Vengeance 2x4gb | Asus Crosshair V Formula | Asus 6970 DC II | WD Black 1TB |

| Sennheiser 360 | BenQ XL2410T | Logitech G19 | Ace Edge 3200 |

Permalänk
Medlem

Mycket imponerande! Riktigt snyggt.

Visa signatur

Chassi: Cooler Master HAF X | Moderkort: ASUS P8P67 WS Revolution B3 | CPU: i7 2600K @ 4.5GHz | CPU-kylare: Noctua NH-D14 | RAM-minnen: G.Skill Sniper 8GB (2x4GB) PC3-14900 1866MHz | GPU: ASUS GeForce GTX 1070 8GB ROG STRIX OC | Nätagg: Corsair AX 1200W 80+ GOLD | HDD: Samsung 840 Pro, OCZ Vertex3 120GB MAX IOPS + Western Digital 1TB | Kringutrustning Windows 7 (64-bit), Fläktkontroll Scythe Kaze Master, Warthog Hotas, Razer Mamba, TrackIR5.

Permalänk
Avstängd

W00T ser ut som en gullig uggla:)

bra jobbat ändå !

Visa signatur

Cherry MX Brown:Compaq MX 11800, Cherry MX Blue: Razer Blackwidow, Cherry MY: Schneider g81, Black ALPS : Delll AT102W Black, Buckling Spring: IBM Model M, IBM Model N2, Rubber Dome: Keytronic ErgoForce....Senast aktiv Idag

Permalänk
Medlem

Underbart utseende och troligen dito känsla. (Jag älskar naturmaterial.)
Det enda frågetecknet jag ser är att du limmat ihop hela härligheten i stället för att återanvända de gamla skruvhålen.
Själv hade jag definitivt föredragit att kunna öppna skalet igen, för att rengöra innanmätet vid behov.

/Olle

Permalänk
Medlem
Skrivet av Olle P:

Underbart utseende och troligen dito känsla. (Jag älskar naturmaterial.)
Det enda frågetecknet jag ser är att du limmat ihop hela härligheten i stället för att återanvända de gamla skruvhålen.
Själv hade jag definitivt föredragit att kunna öppna skalet igen, för att rengöra innanmätet vid behov.

/Olle

anledningen att jag limmade var att trät var så tunt att de skulle spruckit om jag skruvade eller spikade.
Tänkte skruva ihop den först .

Visa signatur

-NOOK- -TABOR-

Permalänk

Detta galleri har varit "hetast" ett bra tag nu.
Min tanke är fungerar ens skiten?
Vill iof inte limma ihop en platta med en top och hävda att det är annat än vad beskådaren ser, så fungerar den och glider den?

Så man inte behöver linolja det var dag.
Inte Mad, bara undrar.

Visa signatur

HP

Permalänk
Medlem
Skrivet av Summoning:

Detta galleri har varit "hetast" ett bra tag nu.
Min tanke är fungerar ens skiten?
Vill iof inte limma ihop en platta med en top och hävda att det är annat än vad beskådaren ser, så fungerar den och glider den?

Så man inte behöver linolja det var dag.
Inte Mad, bara undrar.

Allt funkar som vanligt.

Visa signatur

-NOOK- -TABOR-

Permalänk
Medlem

haha härligt

Visa signatur

thank you, come again

Permalänk

Riktigt cool idé och mycket fint utfört!

Visa signatur

i73820 | P9X79 PRO| Intel 330 120gb | 16gb Corsair 1600 | GTX680OC | Antec P280 |

Permalänk

10/10! grym idé

Visa signatur

12900K, 48GB DDR5, RTX 3070Ti

Permalänk

Fantastiskt!

Visa signatur

Chassi: Cooler Master HAF 922 CPU: Intel Core I5 2500k 4,2Ghz GPU: XFX HD 6950 2Gb XXX Dual Fan OC Edition RAM: Corsair Vengeance LP 8Gb (2x4) PSU: Fractal Design Newton R2 1000w Mobo: MSI Z68A-GD55 G3 REV B3 CPU-Kylning: Cooler Master TX3 Övrigt: Ace EDGE 3200, Saitek Eclipse
CPU-Z Validation

Permalänk
Medlem

awsome

Visa signatur

gege

Permalänk
Medlem

wow, kan du tänka dig sälja en sådan till mig?

Permalänk
Medlem

Y update? Skapad 2011-05.

Permalänk
Medlem

Fyyyyy fan vad coolt! Ska vissa denna för min mamma som älskar ugglor

Visa signatur

Rockar en ASUS K53 med en i5 2430m och ett GT 520MX.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Frasse92:

Y update? Skapad 2011-05.

Det var ej meningen att "bumpa" min tråd jag redigerade endast information.

Visa signatur

-NOOK- -TABOR-