Nat type 3? Hur fan ändrar jag det?

Permalänk
Avstängd

Nat type 3? Hur fan ändrar jag det?

Fick ett nytt modem idag från Telia ett Thomson TG784, enda problemet med det är att det står att det använder sig av Nat Typ 3. Och som det flesta säkert vet så begränsar det multiplayer delen i nästan alla spel.

Jag har problem med att lira MW2, BO på PC och även problem med spel på mitt PS3 tack vare detta. Har testat att öppna upp portat och en massa skit men det vill inte ge sig. Snackade med Telias support och dem sa att jag skulle ringa deras tekniska avdelning som tar (20:- minuten!) Vilket är skamligt!

Är det någon som har haft samma problem som kan hjälpa mig på traven?

Skulle vara väldigt tacksam...

Permalänk
Medlem

Nat type 3 innebär på ren svenska att viss eller all trafik ut mot Internet blockas.
Det är inte en "sorts" adressöversättning som du kan välja i din brandvägg.

Kommer du ut på nätet överhuvudtaget med din PS3a? Om svaret är ja, se då till att din brandvägg inte aktivt blockar viss typ av trafik. Är svaret nej, se över dina nätverksinställningar i konsolen.

Se http://www.avsforum.com/avs-vb/showthread.php?t=858556 för mer info.

Edit: Kan det vara så att du gör adressöversättning 2 ggr tro, kan vara värt att kika på detta:

Logga in på ditt modem
192.168.1.254 (inget användarnamn / lösen behövs)

Gå till

Thompson Gateway
Konfiguration
Inställning
Tryck > Nästa, > välj "Bridgednet"tryck nästa >Nästa>Starta

Modemet borde boota om nu och efter det så bör det fungera.

Antar att du har en egen router som sitter efter telia modemet.

Visa signatur

Networking geek, #28735

Permalänk
Avstängd
Skrivet av thadizzy:

Nat type 3 innebär på ren svenska att viss eller all trafik ut mot Internet blockas.
Det är inte en "sorts" adressöversättning som du kan välja i din brandvägg.

Kommer du ut på nätet överhuvudtaget med din PS3a? Om svaret är ja, se då till att din brandvägg inte aktivt blockar viss typ av trafik. Är svaret nej, se över dina nätverksinställningar i konsolen.

Se http://www.avsforum.com/avs-vb/showthread.php?t=858556 för mer info.

Edit: Kan det vara så att du gör adressöversättning 2 ggr tro, kan vara värt att kika på detta:

Logga in på ditt modem
192.168.1.254 (inget användarnamn / lösen behövs)

Gå till

Thompson Gateway
Konfiguration
Inställning
Tryck > Nästa, > välj "Bridgednet"tryck nästa >Nästa>Starta

Modemet borde boota om nu och efter det så bör det fungera.

Antar att du har en egen router som sitter efter telia modemet.

Kan komma ut på nätet med PS3:an, har kollat runt i modemets brandvägg och har testat att stänga av den helt för att se om det blev någon skillnad, det blev det dock inte.

Går in på Thomson Gateway - Konfiguration - Men hittar inte någon inställning där. :S