Windows Phone 7-apps du inte klarar dig utan

Permalänk
Medlem

Uppdaterad Facebook app klarar nu det mesta som apparna till ios och android klarar, såsom grupper mm

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xe993:

Om du vill ha veckonummer automatiskt i den inbyggda kalendern kan du ju synka med Google Kalender.

Jag har ett konto via Google Apps och synkar kalendern mot det primärt, men hur får jag upp veckonummer?

Visa signatur

//Alex
"Non-cooperation with evil is as much a duty as cooperation with good"

Permalänk
Medlem
Skrivet av RoboDuCk:

Jag har ett konto via Google Apps och synkar kalendern mot det primärt, men hur får jag upp veckonummer?

Hm, det kanske är annorlunda med Google Apps, men när man använder ett vanligt Google-konto läggs kalendern "Veckonummer" till automatiskt. Finns den kalendern i webbversionen?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pulver:

Uppdaterad Facebook app klarar nu det mesta som apparna till ios och android klarar, såsom grupper mm

Skickades från m.sweclockers.com

Gillar uppdateringen starkt! Fina ändringar på gränssnittet också.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cable:

Hittade det du letade efter: Week Calendar

Samma gränssnitt som det integrerade.

Ser trevligt ut, men jag gillar mer och mer Week View.
Sen är det en sak med Week Calendar som jag inte gillar:
App will use:
appointments
contacts
data services

Varför...?
Kanske inte så i det här fallet, men jag är helt övertygad om att flera apps stjäl information som tex kontakter.
Samma sak när en Smart Dialer kräver data services....
Så var lite restriktiva i vad ni installerar och vem som utvecklat dom. Var inte naiva, utan ifrågasätt tex varför en kalender behöver access till kontakter...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pexer:

Ser trevligt ut, men jag gillar mer och mer Week View.
Sen är det en sak med Week Calendar som jag inte gillar:
App will use:
appointments
contacts
data services

Varför...?
Kanske inte så i det här fallet, men jag är helt övertygad om att flera apps stjäl information som tex kontakter.
Samma sak när en Smart Dialer kräver data services....
Så var lite restriktiva i vad ni installerar och vem som utvecklat dom. Var inte naiva, utan ifrågasätt tex varför en kalender behöver access till kontakter...

Nu vet jag inte hur Week Calendar fungerar men är ju vanligt att kalendrar har tillgång till kontakter - vanligt att man ska på möte, träffa någon och det är det ju bra om det är integrerat med kalendern.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Spindel:

Nu vet jag inte hur Week Calendar fungerar men är ju vanligt att kalendrar har tillgång till kontakter - vanligt att man ska på möte, träffa någon och det är det ju bra om det är integrerat med kalendern.

Nja, nu säger jag inte att Week Calendar är dirty,men du kan bara se vad som redan finns upplagt i kalendern. WP 7 APIt tillåter ingen redigering alls.
Skulle det gå att redigera så skulle jag hålla med dig.
Och än en gång: de flesta appar är säkert sjyssta.
Säger bara att man ska fundera efter 2ggr om vilka behörigheter en app egentligen behöver och vad det kan resultera i...

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Adobe Reader
Aftonbladet
BBC News Mobile
Blocket
CNN
Ebay
Engadget
Facebook
Financial Times NewsReader
Free Week Calendar
GeekBits
Hockey 7
IMDb
MetrofaceLIFT
Mobilbanken
NHL Pro '12
Nummerupplysning
Nyheterna
NYTimes Free
Prisjakt
Pulse
Reinstaller
Simple Notepad
Skype
Toggle
TV.nu
Twitter
USA Today
Vädret
Västtrafikresor
Weave
Week View
Windows Phone News
WPCentral
Youtube Pro

Permalänk
Medlem

Är det någon som vet en bra musikspelare till WP7?
Jag är inte helt nöjd med den som följer med (Nokia Music). Går te.x. inte att stänga av eller spola framåt på ett smidigt sätt.

//ZeriCo

Permalänk
Medlem
Skrivet av ZeriCo:

Är det någon som vet en bra musikspelare till WP7?
Jag är inte helt nöjd med den som följer med (Nokia Music). Går te.x. inte att stänga av eller spola framåt på ett smidigt sätt.

//ZeriCo

Zune?

Permalänk
Medlem

Om inte någon nämnt det så gör jag det: Shazam

Permalänk
Medlem

Av de jag inte setts nämnas:

Cool tools (tidtagarur, timer, konverterare m.m.)
BoxFiles (Dropbox-app, funkar okej men skulle vilja se en officiell)
Vieather (Snyggaste metro-style väder appen jag hittat, men väldigt bra live-tile, dock bara engelskt och nått konstigt språk)
TrueCaller
Tie Mentor (själv ingen expert på slipsknutar och använder sällan, men najs ha till hands när slipsen väl ska på, eller om man vill lära sig nya knutar)

Annars:
Facebook
Nordea
Spotify (även om den är lite buggig)
STHML commute
WhatsApp

Visa signatur

Neon
Citera mig om du vill ha svar!

Permalänk

Fan alltså nu har alla storbanker utom Swedbank en app.. Fruktansvärt uselt av dem att inte ha det ännu..

Nåväl ingen här har nämnt Chickens can't fly. Det är roligt lite sjukhumor men kul

Sedan duudle rita gissa spel
Boardexpress smidigt för forum.
Elvis the comic underbar Elvis är för skön uppdateras varje vardag. Ett måste
. Alla andra spel/apps jag använder står redan med

Visa signatur

Core i5 3570k, 8GB minne, Geforce GTX 670

EEE PC 1005 som kör ubuntu 12.04

Permalänk

Handelsbanken släppte 2.0 med ocr inläsning osv.. Man borde nästan byta bank om inte Swedbank får tummen ur och fixar wp app bara för att..

Visa signatur

Core i5 3570k, 8GB minne, Geforce GTX 670

EEE PC 1005 som kör ubuntu 12.04

Permalänk
Medlem

Letade på market efter en gratis app som kan spara mina lösenord krypterat med lösenord. Men alla appar kräver ju till gång till "data services". Känns inte riktigt tryggt att ange massa lösenord där.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jocke92:

Letade på market efter en gratis app som kan spara mina lösenord krypterat med lösenord. Men alla appar kräver ju till gång till "data services". Känns inte riktigt tryggt att ange massa lösenord där.

Jag vet inte om SafeWallet Password Manager kräver tillgång till data services men den borde väl vara ganska säker (?). Versionen för android och iphone ska vara uppskattad iaf...

http://www.windowsphone.com/en-US/apps/abfd09ea-dc0d-41bc-895...

http://en.wikipedia.org/wiki/SafeWallet_Password_Manager

Permalänk
Medlem
Skrivet av maple:

Jag vet inte om SafeWallet Password Manager kräver tillgång till data services men den borde väl vara ganska säker (?). Versionen för android och iphone ska vara uppskattad iaf...

http://www.windowsphone.com/en-US/apps/abfd09ea-dc0d-41bc-895...

http://en.wikipedia.org/wiki/SafeWallet_Password_Manager

Tack men den krävde dropbox för att synka. Overkill för mig.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Bumpar upp tråden med ett app tips, Fågelkatalogen en app om fågelarter rätt bra enligt mig

Visa signatur

Core i5 3570k, 8GB minne, Geforce GTX 670

EEE PC 1005 som kör ubuntu 12.04

Permalänk
Medlem
Skrivet av kalleidol:

Bumpar upp tråden med ett app tips, Fågelkatalogen en app om fågelarter rätt bra enligt mig

Kan man synka den med någon matlagningsapp? Förlåt, kunde inte låta bli.

Permalänk
Medlem

SuperTimer - min favorit bland timerappar. Möjligt att skapa en tile som startar en timer med ett förinställt värde.

Visa signatur

Dator: [FD Define Mini | i7 2600K | Asus Maximus IV Gene-Z | MSI GTX 970 4GB | Seasonic X-560 560W | G.Skill Ripjaws 4x4GB | Intel 730 240GB + Kingston A400 1,92 TB] Server: [HP Microserver Gen8 m. unRaid] Mobil: [Samsung S22 Ultra]

Permalänk
Medlem
Skrivet av '[SH:

;12139040']SuperTimer - min favorit bland timerappar. Möjligt att skapa en tile som startar en timer med ett förinställt värde.

Tycker också den är trevlig. Kör dock inte med funktionaliteten med tiles.

Skrivet av stelex:

Kan man synka den med någon matlagningsapp? Förlåt, kunde inte låta bli.

Allrecipes finns men bara på engelska. Men sedan ska man ju lära sig alla mått och konstiga ingredienser också.

Permalänk
Medlem

Expressen har släppt sin app för wp7 nu. Inte lika bra som aftonbladet

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Skype har officiellt släppts också.
Känns lite hoppig på min HTC Trohpy

Permalänk

Ni får gärna skicka mail till swedbanks support ang saknaden av app..

Visa signatur

Main: Phanteks Evolv Enthoo | I5 5675c | Asus Z97m-plus | CORSAIR Vengance 32 Gb | Samsung 850 Evo 500Gb | Corsair RM750X | Noctua NH-14D | ASUS GeForce GTX 980 Ti Strix DCIII
HTPC: Fractal R3 Array | H87-plus |I3 4130 | Samsung 840 Evo 120 | WD 2TB Green *2 | WD 4TB Red *2
HTPC2: Intel D34010WYKH | Intel 320 40gb |

Permalänk

Vet någon om det finns original "skin" till Nokia Lumia 800? är sugen på ett vitt(om det finns)

Visa signatur

Main: Phanteks Evolv Enthoo | I5 5675c | Asus Z97m-plus | CORSAIR Vengance 32 Gb | Samsung 850 Evo 500Gb | Corsair RM750X | Noctua NH-14D | ASUS GeForce GTX 980 Ti Strix DCIII
HTPC: Fractal R3 Array | H87-plus |I3 4130 | Samsung 840 Evo 120 | WD 2TB Green *2 | WD 4TB Red *2
HTPC2: Intel D34010WYKH | Intel 320 40gb |

Permalänk
Medlem
Skrivet av cookie_monster:

Vet någon om det finns original "skin" till Nokia Lumia 800? är sugen på ett vitt(om det finns)

http://europe.nokia.com/find-products/accessories/carrying-ca...

Visa signatur

Desktop: i7 2600k @ 4.2GHz, RX480, z77-MPOWER, 16GB DDR3, 120GB+240GB SSD, 3TB HDD, FD R4, 750W
Laptop: Asus x550J + MSI GE620DX | Mobil: Nexus 6P + Nokia X2 DS | Konsol: PS4, PS3 & PSVita

Permalänk

finns inte i vitt:(

Visa signatur

Main: Phanteks Evolv Enthoo | I5 5675c | Asus Z97m-plus | CORSAIR Vengance 32 Gb | Samsung 850 Evo 500Gb | Corsair RM750X | Noctua NH-14D | ASUS GeForce GTX 980 Ti Strix DCIII
HTPC: Fractal R3 Array | H87-plus |I3 4130 | Samsung 840 Evo 120 | WD 2TB Green *2 | WD 4TB Red *2
HTPC2: Intel D34010WYKH | Intel 320 40gb |

Permalänk
Medlem
Skrivet av cookie_monster:

finns inte i vitt:(

Tror inte den finns i vitt.

http://www.play.com/Mobiles/Mobile/4-/27301336/Nokia-CP-017N-...
Vet inte om den är orginal.

Men en sak värt att tänka är at vitt silicon skin kan bli smutsig snabbt.

Visa signatur

Desktop: i7 2600k @ 4.2GHz, RX480, z77-MPOWER, 16GB DDR3, 120GB+240GB SSD, 3TB HDD, FD R4, 750W
Laptop: Asus x550J + MSI GE620DX | Mobil: Nexus 6P + Nokia X2 DS | Konsol: PS4, PS3 & PSVita

Permalänk
Skrivet av NoClue:

Tror inte den finns i vitt.

http://www.play.com/Mobiles/Mobile/4-/27301336/Nokia-CP-017N-...
Vet inte om den är orginal.

Men en sak värt att tänka är at vitt silicon skin kan bli smutsig snabbt.

ah, inte original men det så bättre ut än det jag har sett tidigare.

Men dom med vit telefon fick inte dom skydd till?

Visa signatur

Main: Phanteks Evolv Enthoo | I5 5675c | Asus Z97m-plus | CORSAIR Vengance 32 Gb | Samsung 850 Evo 500Gb | Corsair RM750X | Noctua NH-14D | ASUS GeForce GTX 980 Ti Strix DCIII
HTPC: Fractal R3 Array | H87-plus |I3 4130 | Samsung 840 Evo 120 | WD 2TB Green *2 | WD 4TB Red *2
HTPC2: Intel D34010WYKH | Intel 320 40gb |

Permalänk
Medlem
Skrivet av cookie_monster:

Men dom med vit telefon fick inte dom skydd till?

Man får svart skydd med vit Lumia 800.

Visa signatur

Desktop: i7 2600k @ 4.2GHz, RX480, z77-MPOWER, 16GB DDR3, 120GB+240GB SSD, 3TB HDD, FD R4, 750W
Laptop: Asus x550J + MSI GE620DX | Mobil: Nexus 6P + Nokia X2 DS | Konsol: PS4, PS3 & PSVita