Permalänk
Medlem

Skype - Problem

Hej!

Jag har ett problem med att köra Skype i kompatibilitetsläge (Till vilket annat Windows som helst) på Windows 7 Ultimate 64 Bit (Svensk).

Alla versioner upp till och med ca 5.1 fungerar fint med kompatibilitetsläget, dock allt över det krashar så fort progammet startas upp. Anledningen till behovet av kompatibilitetsläge är att jag kör mitt Windows 7 i "XP-style". Med det menar jag att jag har min taskbar så som den fungerar i Windows XP/Vista, utan kompatibilitetsläge så rör Skype till det.

Nå, hursomhelst. Det hade inte varit ett så stort problem om jag bara hade kunnat använda 5.1, eller hur? Dock, någon gång i månaden eller så så får Skype för sig att auto-uppdatera sig, och därigenom ha "sönder sig självt" och jag måste avinstallera det och installera om 5.1 igen. Detta återkommer med (o)jämna mellanrum.

Någon som har någon idé på hur jag kan få den att sluta krasha, eller stoppa den från att auto-uppdatera?

Var jag otydlig någonstans så bara säg till så ska jag försöka förklara mig bättre.

/Tack

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Medlem

Har samma operativsystem som du, Skype 5.3 och har sett till att mitt aktivitetsfält (i stort sett) fungerar som jag är van vid sedan tidigare Windows, men jag har inga problem med Skype. Kör inte i kompabilitetsläge heller. Men hur har du åstadkommit din XP-stil? Allt jag har gjort är att ha "unpinnat" alla program, och installerat quick launch-fältet igen.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X | 32 GB Corsair Vengeance 3200 MHz | ASUS TUF Geforce RTX 3080

Permalänk
Medlem
Skrivet av L'ombra:

Har samma operativsystem som du, Skype 5.3 och har sett till att mitt aktivitetsfält (i stort sett) fungerar som jag är van vid sedan tidigare Windows, men jag har inga problem med Skype. Kör inte i kompabilitetsläge heller. Men hur har du åstadkommit din XP-stil? Allt jag har gjort är att ha "unpinnat" alla program, och installerat quick launch-fältet igen.

Jag tar det i ett PM till dig efter som att det är lite OT!

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841