Permalänk
Medlem

Dell Xps 17"

Hejsan!

Har gått i tankarna att införskaffa en bärbar dator nu under sommaren och jag har hittat ett erbjudande på Dell.se om en Xps 17". Datorn kommer användas till det mesta och jag bryr mig inte riktigt om vikten.

Specsen är:

Processor: Andra generationens processor i serien Intel® Core™ i7-2630QM, 2,00 GHZ. Upp till 2,90 GHz med Turbo Boost.

Operativsystem: Äkta Windows® 7 Home Premium (64-bitars)

Skärm: 17.3" HD+ WLED True-Life (1600x900) med 2.0 Mega Pixel Integrerad kamera

Minne: 6 GB6 Dubbla kanaler DDR3 SDRAM vid 1333 MHz

Hårddisk: 500 GB6 SATA-hårddisk ( v/min) (7200 v/min)

Video Card: 3GB NVIDIA® GeForce® GT 555M Grafik kort

Färg på hölje: Silver anodiserad aluminum skal

Begränsad garanti: 1 year of coverage included with your PC

Primärt batteri: 9-cells primärt litiumjonbatteri, 90 wattimmar

Optisk enhet: DVD+/-RW (DVD, CD read and write)

Kalaset skulle gå på 8236 Kr och min fråga till er är såklart om det är ett bra pris och ifall det kanske är något bland komponenterna (eller hela datorn i sig) som inte är riktigt så bra?

Det var ett tag sen jag var insatt i datorer, men vid första anblick verkar den helt ok?

Mvh

Ruleless

Permalänk
Medlem

Grafikkortet känns inte sådär jätte bra. Kolla om du kan uppgradera det.

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Medlem
Skrivet av flyawaynille:

Grafikkortet känns inte sådär jätte bra. Kolla om du kan uppgradera det.

Det går att uppgradera så att den kan köra film och spel i 3D men då måste man även uppgradera skärmen för ändamålet. Dock så är det fortfarande samma grafikkort, bara att det har 3D stöd.

Ska man istället titta på en dator med vassare grafikkort kanske?
Är mest intresserad av spel i medium-high klassen

Kan tillägga att jag sitter på ett Radeon HD3850 i dagsläget så lär nog märka skillnad i vad jag än tar.

Men hur står sig priset för övrigt till specsen, är det dyrt eller billigt?

Permalänk

Det är ett riktigt bra pris faktiskt! Vart nästan sugen på att köpa en själv
Du bör klara de flesta spel på medium+ på det grafikortet och med 9 cells batteri bör du få rätt bra batteritid dessutom.

Vill du ha bättre grafikkort i en 17 tummare så får du gå lägga till ganska många tusenlappar så jag skulle nog ta denna om jag var du om du inte tänker lira tunga titlar som crysis och Metro 2033 på high+.

Permalänk
Inaktiv

Priset är bra, den använder all den senaste hårdvaran, men har sparat in lite på grafikkortet och skärmen.

GT 555M är rätt så ok med 144shaderpipes, den lär klara alla nyare spel på medelinställningar,vissa med höga.

Men om du är ute efter en gaming laptop så ska du satsa på så snabbt grafikkort du kan.
Asus G53SW har ett GTX460m kort som är 30% snabbare..
http://www.inet.se/artikel/1969881/asus-g53sw

Permalänk
Medlem

Bokade en igår och återkommer med resultat så fort den har kommit. Känns bra och tack för hjälpen!

/Ruleless

Permalänk

Vad är det för erbjudande som ger ett sådär bra pris ? = ) Hittar inget på deras hemsida

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kartmastarn:

Vad är det för erbjudande som ger ett sådär bra pris ? = ) Hittar inget på deras hemsida

Självklart ska jag länka till den med!

Datorn har ett ursprungspris på 13820:-, men är nedsatt med 3830:- och även 200:- Online rabatt. Detta i kombination med studentrabatt på 15% så har man ett riktigt fynd. Annars kostar datorn 9790:- utan studentrabatten.

http://www.dell.com/se/p/xps-l702x/pd?oc=n00x7m06&model_id=xp...

/Ruleless