Permalänk

MSI GX740 trashad display?

Ja nu är det så att jag hade med mig min laptop när jag var ute och reste, och nån kväll så helt plötsligt lyckades jag få en display skada tror jag, ett tjockt gult streck genom skärmen, man ser ju allt i gula streck regionen men allt är, tja , gult. så betyder detta att displayen måste bytas ut?? Nu har min laptop visserligen en två års garanti, men då jag bor i USA och laptopen är köpt i sverige blir det svårt, sen så jobbar jag på ett filmprojekt på laptopen så jag vill helst inte skicka iväg min dator, då jag inte kan vara utan, så vad jag tänkte var att jag kanske borde gå till någon random repairshop och be dom byta ut displayen? kollade runt lite på nätet och såg priser för reperation för ca 250$ , annars så, vågar man byta ut en display själv , såg denna sidan där man kan köpa hem en display man sedan själv kan byta ut, kollade på nåt youtube klipp om hur man byter ut en display och de såg inte så jävla svårt ut :P. http://www.screencountry.com/index.php?section=products&model... eller borde jag lämna in den?

Permalänk
Vive la liberté!

Vore bra om du hade en bild på hur det ser ut. Men det låter som att felet ligger i displayen. Att byta ut är relativt lätt, men har man garanti finns det risk att man bryter den när man försöker komma åt displayen, och det är väl onödigt om datorn får något annat problem i framtiden som man måste skicka in den för.
Du har ingen extern skärm du kan använda så länge tills du kan skicka iväg datorn. Annars kan du väl kolla om MSI har något nummer i Sverige som du kan ringa för garantiärenden så att du slipper skicka till USA.

Permalänk
Medlem

Ring MSI-support på telefonnummer 040 6927909
Mellan klockan 9-16.00 har dom svensk support, kan du norska kan du nog prata med efter dessa klockslag

Permalänk
Medlem

Borde man inte kunna kontakta MSI i USA och se om de kanske kan hjälpa dig? Det är ju ett globalt företag. Dock tror jag inte handhavande fel kommer gälla på garantin hos MSI iaf.

Visa signatur

System:\Dator\Spel>2600k¤5ghz_-_32Gb_-_MSI_3070.exe
System:\Dator\Lab>RaspberryPi_4_-_8Gb.com

Permalänk

Hm intressant, drog iväg ett mail till msi här i usa men de finns ingen täckning på min garanti utanför europa ser det ut som. Ser ut som om jag får lämna in laptopen i någon reperationsshop.

Permalänk
Avstängd

Har du ingen typ av hemförsäkring? det täcker ju sånna olykor.

Visa signatur

1. AMD 1090T 4.2GHZ, Asus IV formula, 4GB Corsair 1600MHz DOMINATOR GT, HD6970
2. AMD 1055T 4.2GHZ, Asus IV formula, HD4870x2, 4GB A-Data
3. AMD B55 4.1Ghz, MSI 770 c45, 4GB A-Data, HD4870