Permalänk
Medlem

Brandvägg?

Använder ni brandvägg?

Jag skulle även vilja veta om ni har tips på bra brandväggar.

Visa signatur

Fåglarna flyger i gryningen!

Permalänk
Medlem

Nej, orkar inte bry mig just nu. Vill folk hacka min server/brandvägg/router så får de väl göra det. Jag blåser ändå om den på nån timma.

Permalänk

Re: Brandvägg?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bulbin
Använder ni brandvägg?

Jag skulle även vilja veta om ni har tips på bra brandväggar.

Kerio Personal Firewall... "Äger" alla andra mjukvarubrandväggar till Windows (har ej testat på icke-Windows-baserade brandväggar), inkl. de som kostar pengar...

Permalänk
Hedersmedlem

Ja, men inte frivilligt.
statligt skit som blockerar port 401.

Visa signatur

I am a prototype for a much larger s󠅄󠅘󠅕󠄐󠅞󠅕󠅕󠅔󠄐󠅤󠅟󠄐󠅒󠅕󠄐󠅟󠅒󠅣󠅕󠅢󠅦󠅕󠅔󠄐󠅑󠅞󠅔󠄐󠅥󠅞󠅔󠅕󠅢󠅣󠅤󠅟󠅟󠅔󠄐󠅧󠅑󠅣󠄐󠅟󠅞󠅓󠅕󠄐󠅣󠅑󠅤󠅙󠅣󠅖󠅙󠅕󠅔󠄐󠅒󠅩󠄐󠄷󠅟󠅔󠄞󠄐󠄾󠅟󠅧󠄐󠅧󠅕󠄐󠅓󠅑󠅞󠄐󠅙󠅝󠅠󠅜󠅕󠅝󠅕󠅞󠅤󠄐󠅤󠅘󠅕󠄐󠅣󠅑󠅝󠅕󠄐󠅖󠅥󠅞󠅓󠅤󠅙󠅟󠅞󠅑󠅜󠅙󠅤󠅩󠄐󠅧󠅙󠅤󠅘󠄐󠅔󠅑󠅤󠅑󠄝󠅝󠅙󠅞󠅙󠅞󠅗󠄐󠅑󠅜󠅗󠅟󠅢󠅙󠅤󠅘󠅝󠅣󠄞ystem

Permalänk
Avstängd

Nej, för det segar ner min dator. Sen så har jag inget av värde på min dator.

Farsan har brandvägg på sin dator, eftersom han sköter ekonomin via internet.

Visa signatur
Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mathias
Nej, för det segar ner min dator. Sen så har jag inget av värde på min dator.

Farsan har brandvägg på sin dator, eftersom han sköter ekonomin via internet.

Vadå inget av värde? det avgör jag.. ett par stulna mailkonton och en burk att göra illdåd ifrån är alltid värdefullt för någon. sen blir det din dörr snuten knackar på istället för min. bra va?

Windowsdatorer bör öht inte få springa lösa och lorta ner internet utan skall hållas kopplade bakom brandvägg.

Visa signatur

I am a prototype for a much larger s󠅄󠅘󠅕󠄐󠅞󠅕󠅕󠅔󠄐󠅤󠅟󠄐󠅒󠅕󠄐󠅟󠅒󠅣󠅕󠅢󠅦󠅕󠅔󠄐󠅑󠅞󠅔󠄐󠅥󠅞󠅔󠅕󠅢󠅣󠅤󠅟󠅟󠅔󠄐󠅧󠅑󠅣󠄐󠅟󠅞󠅓󠅕󠄐󠅣󠅑󠅤󠅙󠅣󠅖󠅙󠅕󠅔󠄐󠅒󠅩󠄐󠄷󠅟󠅔󠄞󠄐󠄾󠅟󠅧󠄐󠅧󠅕󠄐󠅓󠅑󠅞󠄐󠅙󠅝󠅠󠅜󠅕󠅝󠅕󠅞󠅤󠄐󠅤󠅘󠅕󠄐󠅣󠅑󠅝󠅕󠄐󠅖󠅥󠅞󠅓󠅤󠅙󠅟󠅞󠅑󠅜󠅙󠅤󠅩󠄐󠅧󠅙󠅤󠅘󠄐󠅔󠅑󠅤󠅑󠄝󠅝󠅙󠅞󠅙󠅞󠅗󠄐󠅑󠅜󠅗󠅟󠅢󠅙󠅤󠅘󠅝󠅣󠄞ystem

Permalänk
Medlem
Visa signatur

meep meep

Permalänk
Medlem

Använde Zonealarm förut, vet inte om det är så bra..
Kan låsa internet iaf...
Använder det inte då jag inte behöver det..
Sitter bakom router och switch, kan inte sätta upp en webserver, så hur ska de kunna komma in?

Visa signatur

Swec @ 2001 / Chalmerist - Javisst!
'Den som har flest prylar när han dör vinner!'

Permalänk
Medlem

Grejen är att jag sitter på ett internt nätverk med ett hundratal användare och alla sitter med interna ip-nummer. Jag körde med Tiny innan men nu vet jag inte om jag egentligen behöver sätta upp nån igen...isåfall tänkte jag testa Keiro.

Permalänk
Hedersmedlem

Kör iptables på min linux-router, så ja

Visa signatur

Asus ROG STRIX B550-F / Ryzen 5800X3D / 48 GB 3200 MHz CL14 / Asus TUF 3080 OC / WD SN850 1 TB, Kingston NV1 2 TB + NAS / Corsair RM650x V3 / Acer XB271HU (1440p165) / LG C1 55"
NAS: 6700K/16GB/Debian+ZFS | Backup (offsite): 9600K/16GB/Debian+ZFS

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zapher
Använde Zonealarm förut, vet inte om det är så bra..
Kan låsa internet iaf...
Använder det inte då jag inte behöver det..
Sitter bakom router och switch, kan inte sätta upp en webserver, så hur ska de kunna komma in?

Jag kör då ZoneAlarm Pro på mina burk bakom min Linux-router med iptables brandvägg. Detta för att ha koll på vilka program som ansluter till Internet. Det stoppar eventuella trojaner som inte virusprogrammet hittar och ger en känsla av kontroll trycker jag.

En brandvägg ska ju inte bara skydda mot attacker utifrån fattar ni väl.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Vad är iptables egentligen?
Mask lr? Alltså nätmask..

Visa signatur

Swec @ 2001 / Chalmerist - Javisst!
'Den som har flest prylar när han dör vinner!'

Permalänk
Medlem

Ok. Någon som vet hur Nortons brandvägg(ar) är?

Visa signatur

Fåglarna flyger i gryningen!

Permalänk
Medlem

Kör med Iptables på min Debianburk.

Visa signatur

Tjo Göingar!

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zapher
Vad är iptables egentligen?
Mask lr? Alltså nätmask..

Systemets regler för vad som vilken sorts trafik som får komma in/ut på vilka portar..
i praktiken en ganska avancerad firewall.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

jag kör zonealarm pro men det suger nått så fruktansvärt det är en fil som heter vsmon.exe som drar i väg ganska ofta på 100% av prossesorn så det segar ner alltihopa då e det bara o starta om zonealram men det e ju drygt o behöva göra det då och då, typ en gång om dan

o det värsta är att jag vet fler som har problem med samma fil och zonealalarm svara inte på förfrågningar om den filen så man får ju ignen hjälp av dem heller

men om nån vet vad man kan göra för o bli av med det här jobbiga problemet så dela gärna med er av den mäkta eftersökta informationen

Visa signatur

I have tryed sniffing coke, but the icecubes just keept stucking up my nose :(