Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Mikael_Berglund:

Kunde inte sova så gjorde en liten site för att se vad jag har för mål, ser att NightCrawl är waaaaay ahead of me..

http://mittsvar.com/swecturf/index.php

Haha vad najs! Borde ha länken i första posten!

Permalänk
Skrivet av Shimonu:

Haha vad najs! Borde ha länken i första posten!

Thx.. Fan, inte bara jag som är nattuggla märker jag.

Visa signatur

Avatarkreds till: http://imgur.com/HOxIL
Alakai säger: Ryssen skrattar. Norrland hembränner på uppdrag av regeringen. Sälar dör i blyförgiftning, fulla och glada. Förvirringen är total. Kungen är nöjd.

Permalänk
Medlem

Men va risigt väder, jag som hade tänkt ta en tur i dagsljus idag!

Visa signatur

AMD Athlon XP 2000+(Palomino) | 512MiB DDR333 | Gigabyte GA-7VRXP | Point of View GeForce 4 Ti4200 XP | 2x IBM Deskstar 80GB i Raid 0 | Chieftec Dragon | Win2k |

AMD Ryzen R7 5700X | 16GiB DDR4 3200 CL14 | MSI B450 Tomahawk II | Sapphire RX5700 Pulse | Intel 660p 1TiB | Nanoxia Deep Silence | AOC CQ32G1 144Hz 1440p | Win 10 |

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av lord_dubbdäck:

Men va risigt väder, jag som hade tänkt ta en tur i dagsljus idag!

Haha här skiner solen idag

Permalänk
Medlem

Åter efter första turfrundan i Västerås, staden där jag är uppväxt och som även är känd för att vara en bra cykelstad. Kan bara hålla med, och kul med så många zoner här. Fick låna en mountainbike anpassad för personer av längd ca 160cm. Den hade även framdämpning. Satt jag på sadeln och trampade slog jag nästan knäna i bröstkorgen (överdrift) och stod jag upp så gick all tyngd till att pressa ihop dämparen på framgaffeln. Men det gick ändå. Osäker på hur lång turen blev, men jag uppskattar till 20km +/- 5km. Mulet vid start, en timme senare ösregn som sedan avtog lagomt tills dess att man var klar.

Men skönt var det. Motivationen fanns - Westarose ligger högt på globala topplistan och är i princip ensam som aktiv i västerås många zoner. Han har en PPH på över hundra även om man stjäl halva staden.

Jag lyckades dock bli region lord, men den blir nog inte alltför långvarig.

Skrivet av Markthegreat:

Startade idag! Har 2 zoner i min hemstad, ska ut och ta den andra nu.
Nickar samma på SweClockers som på Turf, och agerar i Perstorp / Hässleholm. Kommer nog smyga o ta några i Lund, Malmö, Helsingborg m.m. när jag är där.

Lägger till dig nu under Hässleholm, dock osäker på om regionen heter så? Har cappat min 1gb per månad nu så allt är otroligt segt. Säg till om hässleholm tillhör någon annan region.

Skrivet av Mikael_Berglund:

Ok, comviq kontantkort inhandlat, cyanogen inlagd på min android så att den blir lite snabbare. Nu väntar jag bara på att den ska få lite batteri så ska jag iväg och plocka min första på Lappkärsberget i Stockholm. Nickar PhroZen...

Härligt :). Batteritiden är alltid ett problem. Först tänkte jag att man skulle vara snabb mellan zonerna för att hinna före någon annan. Nu har jag ändrat uppfattning - ju snabbare man är, desto fler take-overs per batteriladdning

Skrivet av lord_dubbdäck:

Nope, det var WellZone på Brunnsgatan.

Telefonen är en x10 mini pro. Skumt att den skulle dumma sig så. Startade om telefonen sen så blev det bra.

WellZone brukar inte vara något problem. Vill minnas att det var så i tisdags typ, men då var det ingenting som fungerade riktigt som det skulle. Jag brukar stå nära fontänen i riktning mot brunnsgatan.

Skrivet av ^Muck^:

Har hittat en sweetspot i den förbaskade zonen, hade problem som fan att ta den 2 första gångerna. Brukar funka om man står nära hörnet på brunsgatan/södra kansligatan. bara 3-4 meter in eller så.

Har en Desire HD, måste säga att GPSen funkat bra hittills på den iaf(förutom på WellZone).

Bra det. Hur fungerar Fenceway för dig? Den brukar jag alltid ha problem med.

Skrivet av Mikael_Berglund:

Weei, tog precis mina 3 första platser. Trevlig promenad i regnet! Men inser att jag måste skaffa mig en cykel om jag ska fortsätta med detta.

Blev ett comviq kontant, de har så att surf aldrig går över 3kr per dag upp till 100MByte, så kommer hamna på kring 100 kr månaden som max ifall jag är riktigt aktiv... Får försöka begränsa när jag använder kartan bara så att det inte går över 100MB.

Grattis :). Kom precis själv hem efter en sväng i Västerås på 2-3 timmar. Det regnade ganska friskt emellanåt. Mobilen fick ligga i en blöt ficka och när displayen är våt är det ett helvete att navigera med fingrarna. Måste skaffa nån vattentät påse eller nått till den gissar jag.

Skrivet av Klockans:

Var ut på min första turf-runda för några timmer sedan, det blev 12km och fyra turfs(är lite glest här). Bor i Täby (förort norr om Stockholm).
Nick: EricSnow.

Härligt :). Tar du dig in till innerstaden så har du ju hur mycket som helst. Var själv på genomresa igår och tog plattan. Den utanför stationen på vasagatan var tagen när jag kom till stationen (från norrköping), men bara 10 minuters timer. Så jag sprang till plattan (med 12kg packning på rygg wohoo), tog den och när jag var tillbaks på vasagatan så hade jag ca 5 minuter på mig tills tåg mot västerås skulle gå. Jag försökte i två minuter att hitta en sweetspot, men när det var tre minuter kvar och typ 15 sekunders cap-tid kvar (signalen visade dock helt fel position för stunden) så gav jag upp och sprang mot tåget. Funderar på att ta en heldag i stockholm någon helg då det vankas fint väder. Frågan är ju dock vilket som är det bästa sättet att färdas på inne i stan.

Skrivet av Handa:

Stoppade inte mig!

Det var inte så kul...

I fredags var det rätt rejäla regn ner mot norrköping/linköping. Som tur var satt jag på ett tåg större delen av eftermiddagen, så jag hade ändå inte kunnat turfa

Skrivet av Shimonu:

Hehe jag använder nog Turf mer som bra motivering för att ut och motionera, men då vill jag ha rätt väder för det också

Klart att sol och vindstilla är trevligt, men annars är lätt duggregn och mulet bra för att hålla en lagom kroppstemperatur. Ösregn försvårar navigering med telefonen då displayen ballar ur totalt.

Skrivet av lord_dubbdäck:

Hah, då var man region lord.

Grattis :). Se till att oneway och chrille inte får så mycket poäng. 5k och jag är topp 1 i gävle. Rundan avslutas nästa helg så jag hoppas kunna turfa ikapp onewheel under veckans gång.

Skrivet av Mikael_Berglund:

Kunde inte sova så gjorde en liten site för att se vad jag har för mål, ser att NightCrawl är waaaaay ahead of me..

http://mittsvar.com/swecturf/index.php

Coolt. Jag lägger upp denna på förstasidan. Jag uppdaterar deltagarlistan allt eftersom, så om du också gör det vore det ju toppen :). Alternativt om du skaffar någon form av inloggning så att t.ex. jag kan adda folk till listan. Om det är enkelt gjort för dig alltså.

Och btw, litet C i "crawl". Det ser så fult ut med stort ;).

Skrivet av Mikael_Berglund:

Thx.. Fan, inte bara jag som är nattuggla märker jag.

Natten till i fredags ställde jag klockan på 02:00 för att ge mig ut i norrköping för att få min första medalj - Dark Ninja! (plocka 3 zoner mellan kl 2 och 3 på natten)

Skrivet av lord_dubbdäck:

Men va risigt väder, jag som hade tänkt ta en tur i dagsljus idag!

Äh, på med badshorts och ut och kör i bar överkropp och sandaler, då är det ungefär som att bada. Håll högt tempo så blir du varm

Skrivet av Shimonu:

Haha här skiner solen idag

Lyx, här regnade det ganska friskt. Sen tog batteriet slut och nu skiner solen (Västerås). Hoppas på en eventuell kvällsrunda.

Visa signatur

Spelar mestadels Arma 3, men även sådant som Factorio och Rimworld.

Permalänk
Hedersmedlem

Undra om man ska turfa sönder Linköping ikväll. Håller på laddar upp batteriet och tänkte sticka ut till en zon långt bort och liksom bara rensa in mot stan sen. Sen kan jag sticka hem när batteriet börjar ta slut, ladda och köra en till runda Har ju fan inget att göra!

Permalänk
Skrivet av Nightcrawl:

Lägger till dig nu under Hässleholm, dock osäker på om regionen heter så? Har cappat min 1gb per månad nu så allt är otroligt segt. Säg till om hässleholm tillhör någon annan region.

Hässleholm är en egen region, Perstorp ligger under Hässleholm.

För er som har problem med batteritid kan jag tipsa om en liten pryl.

Det är ett externt batteri, den lilla USB porten laddar batteriet och den fullstora ger 5V ut precis som en vanlig USB-port.
Detta batteri ger mig väsentligt förbättrad batteritid till min HTC Legend, kan ladda/driva telefonen på resande fot.
Vet ej prislapp/inköpsställe, men den kan nog vara till stor hjälp för en del av er

Visa signatur

oniichaNj@rizon, freenode, oftc, m.fl

Permalänk
Medlem

Jao finns diverse sånna powerpacks att köpa på till exempel Clas Ohlson vill jag minnas. Själv har jag däremot givit mig i kast med att bygga en egen laddare med hjälp av en navdynamo. Cykeln sår upp och ner i min lägenhet nu. Få se hur pass det funkar, om det funkar alls.

Tänkt även passa på att byta slang i bakhjulet den här sönderregnade dagen. Men jag har en såndär cykel med 3 växlar i navet så att säga, och jag fattar sjutton inte hur jag får isär det för att plocka bort hjulet.

Visa signatur

AMD Athlon XP 2000+(Palomino) | 512MiB DDR333 | Gigabyte GA-7VRXP | Point of View GeForce 4 Ti4200 XP | 2x IBM Deskstar 80GB i Raid 0 | Chieftec Dragon | Win2k |

AMD Ryzen R7 5700X | 16GiB DDR4 3200 CL14 | MSI B450 Tomahawk II | Sapphire RX5700 Pulse | Intel 660p 1TiB | Nanoxia Deep Silence | AOC CQ32G1 144Hz 1440p | Win 10 |

Permalänk
Medlem

Då var man ute på en runda med cykeln jävlar vad fort det gick, men självklart ger sig någon ut precis efter och tar de jag ville ha på hemvägen

Permalänk
Medlem
Skrivet av puppisen:

Då var man ute på en runda med cykeln jävlar vad fort det gick, men självklart ger sig någon ut precis efter och tar de jag ville ha på hemvägen

Skrivet av Från min profil:

jag lyckades totalfaila idag med cykeln. Cyklade både fel ner till återvändsgränd och lyckades inte hitta vägen upp till parken. Skyller på allt jävla byggarbete överallt.

Det var skönt att du hade appen på hela tiden så jag själv kunde se hur du körde, hahaha.

Permalänk
Medlem

Sådär, det var ju skitenkelt att få isär det. Var bara en spärr man tröck in så åkte vajerhållaren och kedjan som går in i navet isär. Nu återstår bara att se hur min uppfinning fungerar... xD Sluta regna jäkla väder!

Visa signatur

AMD Athlon XP 2000+(Palomino) | 512MiB DDR333 | Gigabyte GA-7VRXP | Point of View GeForce 4 Ti4200 XP | 2x IBM Deskstar 80GB i Raid 0 | Chieftec Dragon | Win2k |

AMD Ryzen R7 5700X | 16GiB DDR4 3200 CL14 | MSI B450 Tomahawk II | Sapphire RX5700 Pulse | Intel 660p 1TiB | Nanoxia Deep Silence | AOC CQ32G1 144Hz 1440p | Win 10 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Handa:

Det var skönt att du hade appen på hela tiden så jag själv kunde se hur du körde, hahaha.

Det drar som sagt ganska mycket batteri att ha på den hela tiden, men själv är jag för lat för att stänga av och slå på. Slipper krongel då när jag väl är framme vid ett Turf.

Cyklade iaf som en galning och orkar knappt stå upp nu

Permalänk
Hedersmedlem

Har varit ute på lite över 2 timmars runda iaf. Ska fixa käk och ladda telefonen sen blir det nog en vända till

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shimonu:

Har varit ute på lite över 2 timmars runda iaf. Ska fixa käk och ladda telefonen sen blir det nog en vända till

Jisses! Någon som fått smak för Turfning?

Permalänk

med andra ord så ska man bege sig till norrland och massa byhålor och ta massa zoner

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av puppisen:

Jisses! Någon som fått smak för Turfning?

Nja, plugget har inte kommit igång än. Det är tänkt att jag ska plugga till en omtenta men det går så jävla dåligt. Annars händer det inte så mycket på dagarna och jag gillar att röra på mig så det passar bra

Permalänk
Medlem
Skrivet av puppisen:

Det drar som sagt ganska mycket batteri att ha på den hela tiden, men själv är jag för lat för att stänga av och slå på. Slipper krongel då när jag väl är framme vid ett Turf.

Cyklade iaf som en galning och orkar knappt stå upp nu

Jo tack, drar rätt mycket batteri men tar ju en stund för GPS'en ifall man startar den precis när man kommer fram.
Ursäkta att jag inte svarade i chatten men har telefonen i fickan och orkar inte bry mig att ta fram den förutom att kolla vart jag ska.
Det var ett helvete att ta sig till Bromma Blocks från Huvudstaleden (bron) p.g.a. att de bygger överallt.
Har även sjukt dålig kondition så tar en stund för mig, men börjar ge mig ut mer och mer nu när man börjat turfa så det kommer väl.

Permalänk
Medlem
Skrivet av -=FULLMOON=-:

med andra ord så ska man bege sig till norrland och massa byhålor och ta massa zoner

Nja byhålor har nog inga zoner, verkar vara mest i städer och förorter.

Visa signatur

AMD Athlon XP 2000+(Palomino) | 512MiB DDR333 | Gigabyte GA-7VRXP | Point of View GeForce 4 Ti4200 XP | 2x IBM Deskstar 80GB i Raid 0 | Chieftec Dragon | Win2k |

AMD Ryzen R7 5700X | 16GiB DDR4 3200 CL14 | MSI B450 Tomahawk II | Sapphire RX5700 Pulse | Intel 660p 1TiB | Nanoxia Deep Silence | AOC CQ32G1 144Hz 1440p | Win 10 |

Permalänk
Skrivet av lord_dubbdäck:

Nja byhålor har nog inga zoner, verkar vara mest i städer och förorter.

Perstorp, Sveriges näst minsta kommun, har 2 turf-zoner som tillsammans ger mig 6p/h,

Visa signatur

oniichaNj@rizon, freenode, oftc, m.fl

Permalänk
Medlem
Skrivet av Handa:

Jo tack, drar rätt mycket batteri men tar ju en stund för GPS'en ifall man startar den precis när man kommer fram.
Ursäkta att jag inte svarade i chatten men har telefonen i fickan och orkar inte bry mig att ta fram den förutom att kolla vart jag ska.
Det var ett helvete att ta sig till Bromma Blocks från Huvudstaleden (bron) p.g.a. att de bygger överallt.
Har även sjukt dålig kondition så tar en stund för mig, men börjar ge mig ut mer och mer nu när man börjat turfa så det kommer väl.

Hehe, förstår. Det byggs precis ÖVERALLT så det är ganska svårt och ta sig till vissa zoner. Att kartan är från 2009 hjälper inte mycket det heller.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Handa:

Jo tack, drar rätt mycket batteri men tar ju en stund för GPS'en ifall man startar den precis när man kommer fram.
Ursäkta att jag inte svarade i chatten men har telefonen i fickan och orkar inte bry mig att ta fram den förutom att kolla vart jag ska.
Det var ett helvete att ta sig till Bromma Blocks från Huvudstaleden (bron) p.g.a. att de bygger överallt.
Har även sjukt dålig kondition så tar en stund för mig, men börjar ge mig ut mer och mer nu när man börjat turfa så det kommer väl.

Mitt batteri räcker drygt två timmar om det är fulladdat och jag kör med gps och turf igång hela tiden. Jag verkar landa på ett snitt runt 2.5-3 mil på den tiden, vilket oftast är helt okej.

När man väl lärt sig vart zonen är så kan man spara lite energi på att inte lysa upp skärmen utan bara höra i hörluren "taking zone" t.ex.

Skrivet av Shimonu:

Har varit ute på lite över 2 timmars runda iaf. Ska fixa käk och ladda telefonen sen blir det nog en vända till

Du börjar ju låta som mig :).

Syrran (som alltid varit den sporttokige i familjen, jag den 'late') såg på mig efter min 2.8 milatur genom regn och rusk och tyckte jag var dum i huvudet :).

Visa signatur

Spelar mestadels Arma 3, men även sådant som Factorio och Rimworld.

Permalänk
Hedersmedlem

91% på batteriet, snart fullt. Är väl lagom tid att smälta maten innan man sticker ut?

Permalänk
Skrivet av Shimonu:

91% på batteriet, snart fullt. Är väl lagom tid att smälta maten innan man sticker ut?

Good luck, have fun!

Visa signatur

oniichaNj@rizon, freenode, oftc, m.fl

Permalänk
Hedersmedlem

Haha då har man 36 zoner och 218 pph

Men lär väl ha förlorat alla när man vaknar imorgon :/ Försökte vara ute på udda ställen långt bort och ta så jag har nånting iaf. Hoppas det funkar. 5-6 timmar turfande en dag är väl inte så dåligt

Permalänk
Skrivet av Shimonu:

Haha då har man 36 zoner och 218 pph

Men lär väl ha förlorat alla när man vaknar imorgon :/ Försökte vara ute på udda ställen långt bort och ta så jag har nånting iaf. Hoppas det funkar. 5-6 timmar turfande en dag är väl inte så dåligt

36.. Sjuuukt mycket.. Men men, ska ge mig ut och köra en heldag i morgon. Tror ni att man hinner plocka hela norra stockholm innerstad på en dag?

Visa signatur

Avatarkreds till: http://imgur.com/HOxIL
Alakai säger: Ryssen skrattar. Norrland hembränner på uppdrag av regeringen. Sälar dör i blyförgiftning, fulla och glada. Förvirringen är total. Kungen är nöjd.

Permalänk
Medlem

Verkar som min navdynamo-laddare funkar.

Vart ute och cyklat en del nu. Vissa zoner var aningen dryga att hitta i mörkret, och det blev lite offroad med damsnurran till och med.

Så nu sitter jag här med skavsår i häcken och genomblöta fötter. Oh the humanity!

Edit: Och just det, min cykel passade på att nedgradera sig till enväxlad nu. Jag har bara 2an som funkar nu. 1:an och 3:an händer det inget när jag försöker lägga i. Och så tror jag det är dags för LED-framlyse, halogenlampan lyser visserligen bra, men fan vad det går åt batterier!

Visa signatur

AMD Athlon XP 2000+(Palomino) | 512MiB DDR333 | Gigabyte GA-7VRXP | Point of View GeForce 4 Ti4200 XP | 2x IBM Deskstar 80GB i Raid 0 | Chieftec Dragon | Win2k |

AMD Ryzen R7 5700X | 16GiB DDR4 3200 CL14 | MSI B450 Tomahawk II | Sapphire RX5700 Pulse | Intel 660p 1TiB | Nanoxia Deep Silence | AOC CQ32G1 144Hz 1440p | Win 10 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nightcrawl:

Du kan lägga till mig i listan, har inte tänkt på den...

Stockholm, Handa - Handa

Vad rekommenderas för cykel förövrigt?

Permalänk
Medlem

Hur fungerar de här tävlingarna(med priser)? Är det ny varje månad eller är perioderna längre än så? Återställs ens poäng vid varje nytt tävlingstillfälle?

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av puppisen:

Hur fungerar de här tävlingarna(med priser)? Är det ny varje månad eller är perioderna längre än så? Återställs ens poäng vid varje nytt tävlingstillfälle?

Japp, ny varje månad och allting återställs.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shimonu:

Japp, ny varje månad och allting återställs.

Crap :/ Bryr mig inte så mycket i tävlingen då jag vet att jag aldrig kommer vinna med skulle varit kul om man kunde se sina gamla stats och kanske efter ett halvår se hur mycket man faktisk rört sig Vet dock inte om man fortfarande håller på då, men iaf.

Den där j*vla Silversmurfen som håller till i Stockholm. Han är överallt! Argh!