Permalänk
Medlem
Skrivet av anden12:

Då gör du ju uppenbarligen något galet.
Den tiden jag hade Viaplay fungerade det "ypperligt". Visst, det är inte HD-kvalité men jag upplevde inte någon bild som eftersläpande eller liknande (som tidigare person nämnde), jag upplevde heller inga stopp i sändningen pga av buffring.. och, enligt dig, sitter jag ju på betydligt sämre setup och lina (~20/3).

Det jag störde mig på, och anledningen till att jag sa upp det, var att jag inte kunde köra fullskärm på ena skärmen och använda den andra till annat (när det verkar sjukt lätt att implementera dessutom). Fick till svar av supporten att det var för att "...detta skulle kräva för mycket utav er kunders dator.".
När denna funktion implementeras betalar jag gärna för viaplay igen.

Jag gör preics de du säger, jag har t ex kollat på Champions League i fullskärm på ena och spelat dataspel på andra skärmen utan några som helst problem. Det fanns en inställning, kommer inte ihåg om det var i silverlight eller om det var i viaplays där man kryssade i något med fortsätt i fullskärm när man lämnar just de fönstret.

För er andra också som är intresserade så fungerar mitt viaplay perfekt i kvalité. Även hd sändningen till champions league senast var helt utan problem. Dock har min sambo problem från sin dator det blev bättre när hon bytte från firefox till internet explorer som webläsare men ändå inte riktigt 100%. Vi har 100mbit full duplex lina, kör inte trådlöst. Jag använder google chrome som webläsare och har fått min sambo att byta till detsamma. Får se om hon märker någon skillnad.

Visa signatur

Xavve

Permalänk
Medlem
Skrivet av XavienuZ:

Jag gör preics de du säger, jag har t ex kollat på Champions League i fullskärm på ena och spelat dataspel på andra skärmen utan några som helst problem. Det fanns en inställning, kommer inte ihåg om det var i silverlight eller om det var i viaplays där man kryssade i något med fortsätt i fullskärm när man lämnar just de fönstret.

För er andra också som är intresserade så fungerar mitt viaplay perfekt i kvalité. Även hd sändningen till champions league senast var helt utan problem. Dock har min sambo problem från sin dator det blev bättre när hon bytte från firefox till internet explorer som webläsare men ändå inte riktigt 100%. Vi har 100mbit full duplex lina, kör inte trådlöst. Jag använder google chrome som webläsare och har fått min sambo att byta till detsamma. Får se om hon märker någon skillnad.

hur är kvalitén?? är de 720p de kör med? kan du ge lite info om de?? eller rättare sagt vilket bitstrate kör de i? kan ju köra med 720p å kass bitrate så blir de skit av de ändå vilket de säkert kör för de är så flashigt å säga de sänder i HD

Visa signatur

Fractal Design Define S | ASUS ROG STRIX Z270H GAMING | i7 7700k @ 4.8GHz | Noctua NH-D15 | Corsair 16GB DDR4 3000Mhz CL15 Vengeance | ASUS GeForce GTX 1080 8GB ROG STRIX DC3 Gaming | OCZ SSD Vertex3 120GB | Intel 330 120GB | Seagate Desktop 3TB | EVGA Supernova G2 750W | Acer Predator XB271HUBMIPRZ | Optoma Uhd60 + Kingpin 90" | Denon Avr-X3600H | Dali Zensor 5 x2 | Dali Oberon on-wall x2 | Dali Zensor Vokal | Aragon Alto4wall x4| XTZ 99 W12.16 |

Permalänk

Usch vad negativ vissa medlemmar är här i tråden, och agressiva, skriver bullshit osv. Går väl att hålla diskussionen något schysst i alla fall.

Visa signatur

"The real danger is not that computers will begin to think like men, but that men will begin to think like computers."
-Sydney J. Harris

Spela lite EVE Online!

Permalänk
Medlem

Skaffa er en dreambox istället, mycket billigare än den där skiten. Inte för att det har något med tråden att göra

Permalänk

Kan jag som inte har någon tv köpa viaplay så jag får det i datorn utan att få hem någon boxer o dylikt? eller måste man ha abonnemang hos dom sen innan?

tänkte isåfall köpa tv+filmpaketet såg att det var bra utbud på filmer.

Permalänk
Rekordmedlem

Viaplay fungerar via internet, så det är bandbredd som krävs http://viaplay.se/viaplay/requirements

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk

Kan man betala genom internetbank eller hur fungerar det?

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av Stefan240:

Kan man betala genom internetbank eller hur fungerar det?

Det är inte så svårt att gå in på hemsidan å läsa själv, där står det du frågat om
http://viaplay.se/help/view/faq
Vilka betalningssätt godtar ni?
Vi godtar betalningar med Visakort (ej Visa Electron) och Mastercard via vår webbsida.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

Jag kör viaplay för att kolla på NHL har fungerar väldigt bra, väldigt nöjd över att man kan se matcher i efterhand. Har fungerar bra att kolla på live sända och i efterhand i 3000kbps tidigare men de senaste 2 veckorna har det inte gått att kolla på live sändningar, använder NHL gamecenter länken, spelar ingen roll vilken kvalité jag väljer bilden hackar och ljudet är väldigt konstigt tillslut så pauser den sändningen för att buffra. Samma sak har även börjat hända när jag kollar på matcher i efterhand inte alls lika omfattande men väldigt störande. Har en 100mbit lina och all övrig trafik fungerar bra. Speglar viaplay alla NHL matcher eller streamar man direkt från NHL gamecenter? Har inte orkat ringa viaplays support ännu men tänkte ringa nästa vecka och felanmäla.

Visa signatur

Macbook Air 13" (2012)

Permalänk
Medlem

Har aldrig kört Silverlight, krävs det inte mer än de specar som finns på viaplay's hemsida?
Har en gammal bärbar jag kopplar till TV'n men om silverlight äter resurser likt Playkanalernas flash så är det ingen ide...

Permalänk
Skrivet av wisdom:

Jag kör viaplay för att kolla på NHL har fungerar väldigt bra, väldigt nöjd över att man kan se matcher i efterhand. Har fungerar bra att kolla på live sända och i efterhand i 3000kbps tidigare men de senaste 2 veckorna har det inte gått att kolla på live sändningar, använder NHL gamecenter länken, spelar ingen roll vilken kvalité jag väljer bilden hackar och ljudet är väldigt konstigt tillslut så pauser den sändningen för att buffra. Samma sak har även börjat hända när jag kollar på matcher i efterhand inte alls lika omfattande men väldigt störande. Har en 100mbit lina och all övrig trafik fungerar bra. Speglar viaplay alla NHL matcher eller streamar man direkt från NHL gamecenter? Har inte orkat ringa viaplays support ännu men tänkte ringa nästa vecka och felanmäla.

Man streamar direkt från NHL GC. För mig funkar det klockrent, bra flyt i bilden och alltid högsta bildkvalitén när jag kör via HTPCn eller den stationära datorn. Testat att köra trådlöst på alla mina datorer och kvalitetsmässigt blir bilden lika, men kan lagga till lite snabbt någon gång ibland. Trådat har jag aldrig haft några problem. Dock klarar inte min trötta netbook av att köra matcherna i någon högra upplösning, men det kan man inte förvänta sig med dom komponenterna

Visa signatur

|| Desktop: Intel i7 4770K @4,5GHz / ASUS MAXIMUS VI IMPACT mITX / ASUS Radeon R9 290 DirectCU II OC 4GB @1100/6000MHz/ A-Data XPG 16GB 1600MHz CL9 @2133MHz CL10 / Seasonic Platinum SS-860XP2 860W / Samsung 840 Pro 256GB + 850 EVO 500GB/ Bitfenix Phenom Mini / Win 10 / Ubuntu ||