Permalänk
Medlem

Minnen till Fusion

Hej!

Jag har börjat tröttna på min PS3 som mediaspelare i vardagsrummet, mest för att jag bara nyttjar den som detta och har slutat spela. Tänkte därför sälja den och snickra ihop en HTPC. Är sugen på en Fusion och har tittat på ASUS E350 lyxkort med passiv kylning etc. http://www.prisjakt.nu/produkt.php?e=805736

Min fråga gäller minnen, moderkortet (och CPUn, sitter ju ihop) ska nämligen stödja DIMM DDR3 800 och 1066mhz, går det att använda exempelvis 1333mhz eller kommer datorn att inte fungera då? Jag undrar lite eftersom jag kan få det billigare med snabbare minnen än de långsammare.

Tacksam för hjälp!

Sen har jag lite allmäna HTPC-funderingar, men det får bli på rätt ställe...

Visa signatur

Storburk: Ryzen 7 3700X, MSI B450M Mortar, FD Define Mini, CM M2 Silent 720W, 32 GB, RX 5700 XT 8GB, NVME SSD + HDD - HTPC: Ryzen 5 2400G, 16 GB, NVME SSD, BeQuiet 550W

Permalänk
Avstängd

Det ska inte spela någon roll. Minnenas hastighet är ju vad de max klarar så att köra dem långsammare ska inte vara några problem.

Permalänk
Medlem
Skrivet av snajk:

Det ska inte spela någon roll. Minnenas hastighet är ju vad de max klarar så att köra dem långsammare ska inte vara några problem.

Tack!

Misstänkte det men ville bara vara säker. Nu blir det mer planerande.

Visa signatur

Storburk: Ryzen 7 3700X, MSI B450M Mortar, FD Define Mini, CM M2 Silent 720W, 32 GB, RX 5700 XT 8GB, NVME SSD + HDD - HTPC: Ryzen 5 2400G, 16 GB, NVME SSD, BeQuiet 550W