Jo, Dustin home finns ju också, men de upplever jag som struliga - kanske har de blivit bättre? Men sak samma Webhallen har fungerat perfekt mig och jag har handlat för 33000 fördelat på 13 tillfällen i år - inte ett klick och det duger gott för mig. Inet har ju faktafel på sin sida på produkterna ibland och det ogillar jag.
Jag förstår inte riktigt varför alla tycker att Inet har så bra support?
Jag köpte en ny speldator hos dem i sommras (taurus hardcore) och endast efter ngra veckor så började det strula med grafikkortet. Jag har nu valt att lämna in den hos dem sedan deras support inte hjälpte, (jag ringde upp dem och gjorde vad killen tipsade om vad jag skulle tweaka i biosen.) Jag har även sökt på detta forum och google om detta och andra som har haft detta problem har också lämnat in. Jag har nu lämnat in den för 5 dagar sedan och dem har inte äns rört den. Visst, dem sa att det kan ta 5-10 arbetsdagar innan dem rör den men det tycker jag är alldeles för lång tid! Skulle vara så mycket lättare om det skulle vara som hos en bilverkstad elller hos läkaren, att du beställer en tid. Visst, du kanske får en tid om två veckor, men när du då lämnar in datorn så vet du att dem kommer titta på den med en gång. Är det ingen annan som tycker som jag? Får väl se om dem löser felet på datorn men tycker att det här är otroligt segt. Sista gången man köpte en dator hos Inet...
En sak med Inet är att de har bra fakta på sina produkter om du jämför med många andra butiker. De plockar gärna bort det man inte vill se men känns som Inet skriver allt, både dåligt och bra.
Sedan är ju leveranstiden en sak som får mig att gå igång
Kolla på cdon och nyttja deras aggressiva prissättning och dessutom 5% rabatt.
Kanske inte snabbaste leveranstiderna eller bästa supporten, men vill man spara kulor kan det lätt vara värt.
Jämfört en del och Corsair nätdel var 250kr billigare, moderkort 200kr, chassi, exempelvis obsidian 800D är
dryga 500 billigare än inet.
Blir lätt en tusenlapp billigare.
Jag har beställt delar från komplett till min blivande dator och kollade nu prisskilladen.
Delarna jag beställde från komplett har nu gått upp i pris (+ moderkortet var med på superweekend=200kr billigare) men om man jämför med priserna som är satta nu så kostar komponenterna från komplett 14801 kr och Inet 14910 (har ej räknat med fraktavgifter på detta).