Permalänk
Medlem

Garanterat routern. Testa utan den inkopplad.

Permalänk
Skrivet av anon88790:

Testade att ändra disk cache och gick från 2.5 mb/s till 11 mb/s trådburet Dock så får jag fortfarande bara ut runt 2.5 mb/s när jag kör trådlöst med en asus rt56nu i en liten lägenhet på 24 kvadrat och med inga väggar mellan router och dator.

Trådburet får jag ut 98 mbit genom bredbandskollen medans trådlöst får jag enbart ut 45mbit

Trevligt Jag sökte på din router men hittar ingen information överhuvudtaget om den, kan vara så att den inte stödjer n-standarden och därmed får du inga högre hastigheter. g-standarden har stöd för 54Mbit/s, så det kan ju vara så att din router endast har g-standarden, och hastigheten sänks ju alltid lite med trådlöst.

Skrivet av eparaggare:

Jag testade detta, men stod att jag inte hade tillräckligt diskcache? Hur löser man?
EDIT: De va inget, man kanske skulle läsa hela rutan =D

Detta ökade från 1.3 till 1.5 för mig? Vad är detta som man inte visste nått om?

Det var ingen jätte ökning direkt, men alltid något Jag har inte någon exakt koll varför man behöver ställa in den manuellt, man tycker att µTorrent ska sköta det automatiskt. Men det hjälper iaf hastigheten väldigt mycket, framförallt om man vill nå upp till de högsta hastigheterna

Permalänk
Avstängd

piratebay tankarN

Permalänk
Skrivet av korabosh:

piratebay tankarN

Du ska vara väl medveten om att torrents används till annat än piratkopiering.

Edit: typo

Permalänk
Medlem
Skrivet av evoke:

Garanterat routern. Testa utan den inkopplad.

så har jag också världens skummaste problem när jag ska försöka att koppla mig in i uttaget utan att ha en router imellan, det går helt enkelt inte. har testat med 4 olika datorer varav en helt ny. den verkar inte få någon ipadress. måste vara min leverantör som krånglar eller?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mingan84:

så har jag också världens skummaste problem när jag ska försöka att koppla mig in i uttaget utan att ha en router imellan, det går helt enkelt inte. har testat med 4 olika datorer varav en helt ny. den verkar inte få någon ipadress. måste vara min leverantör som krånglar eller?

Du får troligen bara en ip-adress från din ISP och den är låst till MAC-adressen på routern , vänta till leaset löpt ut , kan räcka att du startar om modemet men det beror på vilken ISP du har.

Visa signatur

Fractal Define 7 | ASUS ROG Strix X670E-F Gaming WIFI | AMD Ryzen 7 9800X3D | Noctua NH-D15 G2 | Kingston 2x32GB DDR5 6000MHz CL36 FURY Beast | Asus RTX 5090 ROG Astral OC | Corsair RM1000X ATX 3.1 1000W | Kingston Fury Renegade M. 2 Gen 4 1+4TB + Samsung 860 EVO 1TB + 870 EVO 4TB | Samsung Odyssey G8 G80SD | APC
Back-UPS Pro Gaming UPS 2200VA 1320W | Synology DS 411j

Permalänk
Medlem

Antar att du har koll på kablarna du använder också ? Så du inte råkar sitta med en twinnad mellan router o datorn osv.
Har ju hänt man gjort den tabben själv i all hast.

Visa signatur

CPU: I7 8086K MOBO: Asus Rog Strix Z370-F GAMING PSU: Corsair HX850i 850W GFX: ASUS eForce RTX 2080 Ti 11GB DUAL OC DISC: M.2 960 RAM: 16 Gig Corsair 2666Mhz DISP: Predator XB1 27" gaming XB271HU CASE: Fractal Design Define R6 OS: Win 10 x64

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av mr_sQuinty:

Du får troligen bara en ip-adress från din ISP och den är låst till MAC-adressen på routern , vänta till leaset löpt ut , kan räcka att du startar om modemet men det beror på vilken ISP du har.

använder universal telecom
låter som något liknande, för jag beställde det så funkade det inte med en gång och jag ringde support och så frågade de efter den fysiska adressen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av karjix:

Antar att du har koll på kablarna du använder också ? Så du inte råkar sitta med en twinnad mellan router o datorn osv.
Har ju hänt man gjort den tabben själv i all hast.

tvinnad som i korsad eller tvinnad som i tvinnad? Då korsad inte bör påverka hastigheten med ett modernt nätverkskort.

Va ligger du på för processorbelastning? vet att våra skol-laptops går upp i en 90%ish när hastigheten peakar.

Har för mig µtorrent (uttalas my-torrent) prioriterar klienter efter hur mycket du seedat dvs. seedar du i 1 KB/s så skiter den i dig.

Visa signatur

Be wiser than other people if you can; but do not tell them so.

►Jag förbehåller mig rätten att ha helt upp åt väggarna fel◄

Permalänk

Är det Comhem så vänj dig

Edit: Det var inget

Visa signatur

3570K | Asus P8Z77-V Pro | Corsair 16GB | Asus 7970T DCII | Fractal Design R3 | Phanteks PH-TC14P | Svintyst

Permalänk
Medlem

jag använder ej korsade kablar så det kan ju inte vara det. måste vara något med isp eller router, tror inte det är datorn som sätter någon gräns heller

Permalänk
Medlem

µTorrent begränsar hastigheten på varje torrent om du har en uppladdningsbegränsning. Högerklicka på µTorrent-loggan till höger på task baren, välj "Uppladdningsgräns" och sen "Obegränsat".
Märkte detta själv när jag tankade (Unigine Heaven från deras officiella torrent om någon undrar :), när jag ändrade uppladdningsbegränsningen till obegränsat gick det helt plötsligt upp i 1.6 mbit per sekund, vilket är max med min internetuppkoppling. Dock laggade jag så mycket i skype och spel då, så vart tvungen att begränsa både uppladdning och nedladdning.

Visa signatur

"Att installera AMD-drivrutiner är lite som en Svensson-variant av rysk roulette.." //Kazuo

Permalänk
Medlem
Skrivet av skooglund:

Är det Comhem så vänj dig

Edit: Det var inget

Jag har Com Hem sedan många år , fungerar utan några större problem , maxar linan både upp och ner (100/10) med torrent trafik , ok det finns dom som verkar ha problem men att generalisera att Com Hem inte fungerar... , det ämnet finns redan i andra trådar så att dra upp det här leder ingen vart.

Visa signatur

Fractal Define 7 | ASUS ROG Strix X670E-F Gaming WIFI | AMD Ryzen 7 9800X3D | Noctua NH-D15 G2 | Kingston 2x32GB DDR5 6000MHz CL36 FURY Beast | Asus RTX 5090 ROG Astral OC | Corsair RM1000X ATX 3.1 1000W | Kingston Fury Renegade M. 2 Gen 4 1+4TB + Samsung 860 EVO 1TB + 870 EVO 4TB | Samsung Odyssey G8 G80SD | APC
Back-UPS Pro Gaming UPS 2200VA 1320W | Synology DS 411j

Permalänk

Sorry om jag inte läst alla kommentarer nu, men här kommer en fråga:

På slutet har jag haft relativt långsamma hastigheter... kollade runt lite i utorrent och såg att jag hade bara t.ex 30 av 550 anslutna och 333 i svärm? varför?

Permalänk
Medlem

ringde min ips och de fixade med mac-låset så nu kör jag direkt till uttaget utan någon router, funkar perfekt, hastigheten är skyhög

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mingan84:

ringde min ips och de fixade med mac-låset så nu kör jag direkt till uttaget utan någon router, funkar perfekt, hastigheten är skyhög

Summa Kardemumma:
Köp ny router.