3D film på datorn med nvidia 3d vision

Permalänk
Medlem

3D film på datorn med nvidia 3d vision

Hallå!

Jag undrar hur man får till film i 3d med 3d vision. Har allt som krävs gällande skärm, glasögon och grafikkort.
Några förslag?

Permalänk
Medlem

Alla filmer jag har är i "side by side" eller vad det heter, så får inte 3d då. Kör med VLC.

Ursäkta att det är lite rörigt, är trött och lite lätt irriterad.

Permalänk
Medlem

Pöser dvd 11 funkar bäst för mig.

Permalänk
Medlem

Pöser dvd 11?

Permalänk
Medlem

Rekommenderar också Pöser, ett utav dom bästa programmen på marknaden

Permalänk
Medlem

(y)

Jag skulle ge Pöser DVD 11 Fem 3D glasögon av fem möjliga!

riktigt smidigt program faktiskt

*nöjd pöser andvändare*

Permalänk
Medlem

Vart kan man hitta det? Jag måste vara dålig, men hittar det inte...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lunkan90:

Det är ju så att Pöser är ett betalprogram och du måste gå till en fysisk butik för att få tag på det...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lunkan90:

Testa söka på power DVD 11 så går det nog bättre

Fast när du skaffa dom där 3D sakerna, följde det inte med nått du kan använda? viserligen kanske bara nån "limited" program, men iallafall

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Medlem

Men är det verkligen där mitt problem ligger? Som sagt filmen körs i "Side by Side" om det nu heter så, avhjälper Pöser det? Anar att det är någon inställning eller dylikt jag måste göra.. Vlc ska väl funka för 3D?

Permalänk
Medlem

Vet inte riktigt. Kan du få 3d på den här videon? http://www.youtube.com/watch?v=dIvnu97xRUY&feature=feedlik
Annars kan det vara problem med hårdvaran...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lunkan90:

Finns inget som heter Pöser DVD 11 lol. (Finns det inte på google så finns det inte -Svenska Akademien 2011 §1)

Visa signatur

AMD 7800X3D | MSI MAG X670E TOMAHAWK WIFI | MSI GeForce RTX 4080 SUPER 16GB | G.Skill Trident Z5 Neo 32GB 6000MHz | Kingston Fury Renegade M2 2TB | Alienware AW2723DF 280hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lunkan90:

Men är det verkligen där mitt problem ligger? Som sagt filmen körs i "Side by Side" om det nu heter så, avhjälper Pöser det? Anar att det är någon inställning eller dylikt jag måste göra.. Vlc ska väl funka för 3D?

Nej VLC funkar inte

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Medlem

Testar se t.ex. http://www.youtube.com/watch?v=5ANcspdYh_U men det är bara side by side, alltså jag ser två exakt likadana bilder brevid varandra.

Allt funkar dock som det ska i spel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tovi:

Vet inte riktigt. Kan du få 3d på den här videon? http://www.youtube.com/watch?v=dIvnu97xRUY&feature=feedlik
Annars kan det vara problem med hårdvaran...

Det var kul första tre gångerna. Sluta trolla med stackarn

Visa signatur

AMD 7800X3D | MSI MAG X670E TOMAHAWK WIFI | MSI GeForce RTX 4080 SUPER 16GB | G.Skill Trident Z5 Neo 32GB 6000MHz | Kingston Fury Renegade M2 2TB | Alienware AW2723DF 280hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oggelito:

Finns inget som heter Pöser DVD 11 lol. (Finns det inte på google så finns det inte -Svenska Akademien 2011 §1)

Då är min fråga; Hur länge har du jobbat i mjukvarubranschen? Pöser är ett tyskt professionellt uppspelsprogram.

Permalänk
Medlem

föresten vad är det för glasögon som du har? det går inte med vilka som nämligen

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Medlem

Kör med nVidias vad de nu heter..

Permalänk
Medlem
Skrivet av tovi:

Då är min fråga; Hur länge har du jobbat i mjukvarubranschen? Pöser är ett tyskt professionellt uppspelsprogram.

Pöser finns inte. Tovi betyder tomte på tyska. Om vi nu ska sitta och ljuga. Jag har jobbat inom mjukvarubranschen sen 2005, men inofficiellt hela mitt liv spelar det någon roll?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lunkan90:

Kör med nVidias vad de nu heter..

Ok bra bra, titta närmare på power DVD 11 http://www.cyberlink.com/index_en_GB.html?r=1
inte säker på om alla versionerna stödjer 3D dock, brukar vara ofta ultra som behövs för att få dom gottigaste funktionerna

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Medlem

Men är det inte skumt att jag i vilket fall inte kan se klipp på Youtube i 3D?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lunkan90:

Men är det inte skumt att jag i vilket fall inte kan se klipp på Youtube i 3D?

Jo sant men kör du firefox 4.0 eller senare FF?? har för mig inga andra funkar

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Medlem

Om jag sen fixar "pöser"... Måste man göra några inställningar eller är det bara mounta en MKV fil då?

Permalänk
Medlem

Har nyaste FF så det ska inte vara ett problem.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lunkan90:

Har nyaste FF så det ska inte vara ett problem.

Du måste också gå hit och ställa in 3D vision i youtube http://www.youtube.com/select_3d_mode

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Medlem

Får "Side by Side" där då jag väljer NVIDIA vision..

Permalänk
Medlem

Fick det här failet: Hardware Check

- You do not have stereo currently enabled. Please enable stereo if you wish to watch stereo content.

Då jag valde NVIDIA, sen tryckte på den lilla "help" rutan där på sidan..

Permalänk
Medlem

Nu har jag fått tuben att fungera, men fortfarande inte i Pöser...