Missa inte Amazon Prime Deal Days!

Samsung 957DF Vilket skit.

Permalänk
Medlem

Samsung 957DF Vilket skit.

Köpte mig nyligen en ny Samsung syncmaster 957DF, då min gamla 17" efter 4 år´s tid gjort sitt. Förväntade mig en skärm med skarpa färger och klar bild, men fick istället en skärm som flimmrar, och är suddig. Har rattat med inställningarna i flera timmar hit och dit, utan att det blir bättre.

Bästa resultatet får jag då jag sätter den på factory settings, dock är detta långt ifrån acceptabelt. Kör en upplösning om 1280x1024@85Hz.

Ska försöka få den utbytt mot en ny, i förhoppningen att det blir bättre.

Visa signatur

Abit NF7 | AMD Barton 2500+ @ 3200+ | Gainward Geforce FX5600 | Twinmos 256 DDR 2700 Dual Channel (2.5-3-3-0) | 3dmark2k1 = 9800

Permalänk
Medlem

Fy fan, byt den direkt, att ha en suddig skärm suger verkligen...

Visa signatur

11600K@5.1 GHz + 32GB Corsair Vengeance RGB PRO 3200@3400 MHz + MSI RTX 2080 Super Gaming X Trio +
WDC Blue SN550 1TB + Black OEM SN730 500GB + Kingston A1000 480GB + A2000 500GB + NV2 1TB + 2TB R10 + RGB most of THE THINGS! + Corsair 4000D Airflow + 2*ZyXEL NSA326 2*3TB @ R1 + Netgear RN2100 4*3TB @ R10 + RN204 4*4TB @ R5 + Synology DS216j 2*4TB @ SHR R1 + DS418 4*8TB @ SHR R6
| tmp: R5 3600@4.2 GHz + 32GB 2666@3066MHz + 2070 8GB + 1 TB NV2 & 512GB SN730

Permalänk
Medlem

Jag har en sådan skrärm och den funkar bra det enda dåliga jag kan tänka på är att färgskärpan är lite sämre på kanterna inget man märker direkt och att den piper lite grann i 640*480 ibland

Bytte du skärmen samtidigt som grafikkortet lr?

Isåfall så är det några som har haft problem med suddighet på GF4 och har du testat att ändra moire?

Permalänk
Medlem

aph: Har du testat att köra skärmen med 640 x 480 i 60 Hz? Om du får skarp bild då kan det vara grafikkortet som inte klarar den upplösning och uppdateringsfrekvens du vill ha. Mitt tips är att testa på en annan dator och se om det blir bättre.
Annars är det bara att ringa till Anta-service så skickar de en ny skärm, och du skickar tillbaka den gamla.

Visa signatur

...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MrJonas
aph: Har du testat att köra skärmen med 640 x 480 i 60 Hz? Om du får skarp bild då kan det vara grafikkortet som inte klarar den upplösning och uppdateringsfrekvens du vill ha. Mitt tips är att testa på en annan dator och se om det blir bättre.
Annars är det bara att ringa till Anta-service så skickar de en ny skärm, och du skickar tillbaka den gamla.

Är inne på min annda 959NF skärm från nu som annta skickade.
Min föra vibrerade och det gör denna med.
Bilden vibrerar i pixlarna fram å tillbaks väldigt störande
Kör 1600x1200 med 85Hz.
Blir värre på högre frekvens men har alltid set det mer eller mindre på olika frekvens å upplösning.
Har testat på morrsans dator med men det gör så ändå till å fårn.
Båda är GeForce PRO repecktive GeForce 3 kort
Bra skärpa å så har jag.
Får testa lite till men har inte hittat nåt orsaken till felet än.
Har testat gjordat utag mm men inget fungerar.
Stängt av allt onödigt runt om kring inom 2-3 meter i från skärmen.
Vet bara att ingen av mina 2st 15 eller morsans 17 har detta problemet.
Var nån mer här på swec som var inne på sin fjärde 959NF från samsung med samma problem som jag.
Vet e fan men jag tycker det osar problem med denna modellen.
Hade inte köpt den om jag vetat detta innan.

Ha hört både bra å dåligt om Samsungs skärmar.
Personligen tycker jag samsungs support suger fet.

Permalänk
Medlem

Jag har en 757NF som jag fått efter att ha skickat in en defekt skärm till Anta. Den är så gott som perfekt, det är bara överkanten som är lite böjd.
Jag antar att man får fortsätta byta skärm tills man lyckas få en som är något så när felfri...

Det blir ingen Samsung nästa gång, det är något som är säkert. Såvida jag inte har råd med en likadan skärm som jag har på jobbet, en Samsung 181T. Älskar den. Undrar om någon märker om den försvinner?

Visa signatur

...

Permalänk
Medlem

Det verkar som om Samsung har problem med stabiliteten på sina skärmar, vissa får tydligen perfekt bild direkt och andra har stora problem. Jag hade själv problem med 900NF, dålig skärpa, "hängmatta" mm som inte gick att tweaka bort. Bilden blev bättre med Matrox-kort så testa med ett G550 eller liknande och om problemet kvarstår, lämna in för utbyte.
Man ska inte acceptera "hängmatta" eller suddig/oskarp bild på en skärm i prisklass runt 4-5000:-
Jag håller med MrJonas, ingen mer Samsung för min del heller oavsett om somliga tycker dom är jättebra.

Angående Anta-supporten, det har iaf fungerat bra för min del så dom ska inte kastas skit på tycker jag.
[edit]Moirémönster blir bilden nog inte suddig av utan man får som cirklar på bilden, kolla in denna bild så syns det om det är moiré som spökar:

Visa signatur

Navigare necesse est.
Sailing is a blowjob...

Permalänk
Medlem

Jag hade en SyncMaster 950P. Fick byta den 4-5 gånger. Verkade som Anta-Service bara skickade iväg en skärm utan att testa den. Till slut fick jag en ny SyncMaster 957p. Den har jag varit nöjd med. Men nu har jag insett att den tar för stor plats :/

Permalänk
Medlem

Apollo: Vilken av skärmarna hade bäst skärpa osv?
Vad hade du för problem med skärmen?

Permalänk
Medlem

Jag har en 957p, tror inte där är så hemsk skillnad mellan dessa två skärmar och jag älskar min. Inga fel eller något sådant alls. Knivskarp bild ända uppe i typ 2000x1600...

Visa signatur

Ryzen 7 5700X3D | Gigabyte B550 Gaming X V2 | 32 GB HyperX Beast 3600 MT/s | Asrock RX 9070 | 1 TB Kingston Fury Renegade | 2 TB Samsung 860 EVO | EVGA G2 750W | FD Define R5 Ti | 2 x 27" MSI MAG274QRF-QD

Permalänk
Medlem

Ni misstänker aldrig att de bara skickar er skärm som ni tycker funkar kasst vidare till nästa person, och ni får någon annans skärm som de inte var nöjda med. Låter så på hur många skärmar ni skickat fram och tillbaks

Visa signatur

Opteron 165 (291x9 = 2620MHz), DFI LanParty UT Ultra-D, G-Skill PC4000(9/10, 3-4-3-8), PC X1800XT512Mb(Stock) Lian Li PC73-SLB, Tagan 580W

Permalänk
Medlem

Är det möjligt att grafikkortet kan ha en bidragande del av varför bilden blir fel geometriskt etc.?

Har inte testat med något annat grafikkort än MX kortet. Funderar på att kontakta Anta, men jag kanske skulle vänta tills jag får mitt Radeon 8500 som kommer iveckan....

Visa signatur

| E8400 | MSI P35 Neo2 | 4Gb Corsair Dominator | HD3870 Ultimate | Benq 2200HD | Antec P160 |

Permalänk
Medlem

Jag har en samsung syncmaster 957df
och ett geforce 4 ti 4600
har inga problem alls

Visa signatur

AMD Ryzen 9 9900X3D 4. 4GHz 140MB
ASUS ROG Crosshair X870E Hero
Corsair iCUE Link Titan RX LCD 360
G.Skill 64GB (2x32GB) DDR5 6000MHz
MSI GeForce RTX 5060 Ti 16GB Gaming Trio OC