var kan man köpa temperatursensorer?

Permalänk
Medlem

var kan man köpa temperatursensorer?

(Bilden hämtat från Sweclockers Recension av ColorCase Air Silver)

Hej, någon som vet var man kan köpa dom där sensorer? har letat i Elfa, men utan resultat, tror inte dom har det, eller så är det jag som är dåligt på derans sök-funktion

Permalänk
Medlem

Tror det är NTC motstånd du skall leta efter (60-279-32)

Som i denna artikeln (om jag fattat vad du menar)
http://www.sweclockers.com/html/artikel/art_010824_lcdmultise...

Permalänk
Medlem

(60-279-32)

hmmmmm...........
tror att dom är en aning lite större än dom som finns på första bilden, och blir nog ett litet problem om man vill klämma in sensoren på gpu lr cpu,,,..lr nåt annat

Permalänk
Medlem

med vad ska du använda dom med?

Visa signatur

Hopp jag har en MONSTER DATOR. GRR SÄGER DEN...
| Intel E8500 | Asus PQ5-E | Corsair XMS2 Dominator TwinX DDR2 PC8500/1066MHz CL5 2x2GB | Club Ati 4870 1GB @ Hazro 30"TFT 2560x1600 + DELL 2001FP 20.1"TFT | WesterDigital Raptor 300GB Sata2 | CoolIT Vatteenkylning | Logitech diNovo | Tvåa i Coolermaster Contest på optihack-05 !

Permalänk

är åxå intreserad...

Visa signatur

| i9 9900K | Z390 AORUS | 48GB Corsair VENGEANCE LPX | RTX 2600 SUPER |
| Dell UltraSharp U2724 x2 | Logitech Z5500 | Dygma Defy | Logitech lift |

Permalänk

Jag har precis en sån som visas på din bild vingen. Den medföljer Soltek korten. Iaf Drv5 varianten..

Visa signatur

I´m not a player, I just fuck a lot...

Ingen tjej kan någonsin tillfredställa mig lika mycket som min dator gör.

Permalänk

hehe fans på drv4 varianten också men jag råkade bryta sönder min efter typ en vecka
jag vill ha en sån jag med å sätta dit på kontakten så jag kan stopa in pc speakern utan att temp programet man får med soltek kortet dampar å skriker i pc ljudet

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Skee^
med vad ska du använda dom med?

köpte två

förra veckan, redan efter 10 min så råkar jag klämma sönder ett sensor, och garantin täcker inte sånt, har ifs klippt bort lite sladdar medså....

Permalänk
Medlem

ok men jag har två st små jäklar kvar från en digidoc och kan undanvara en till dig;)

Du hjälper ju mig så.

Det är en liten sensor ytterst liten.

BILD
http://skee.hem.netlink.se/sensor.jpg

Ge mig din adress så skickar jag den.(ICQ)

Off topic
(Jävla pump kommer alldrig)

Visa signatur

Hopp jag har en MONSTER DATOR. GRR SÄGER DEN...
| Intel E8500 | Asus PQ5-E | Corsair XMS2 Dominator TwinX DDR2 PC8500/1066MHz CL5 2x2GB | Club Ati 4870 1GB @ Hazro 30"TFT 2560x1600 + DELL 2001FP 20.1"TFT | WesterDigital Raptor 300GB Sata2 | CoolIT Vatteenkylning | Logitech diNovo | Tvåa i Coolermaster Contest på optihack-05 !

Permalänk
Medlem

Skee, tack för ditt erbjudandet, men den skulle nog inte passa, men tack ändå.. jag får nog maila till derans företag och höra efter..

OT: har du mailat dom? men ska nog tror att den kommer i början av nästa vecka...

Permalänk
Medlem

e det någon som vet om ch1 på tempsensorn leder ström iom att den inte har plast