SweClockers drop!
Permalänk
Skrivet av Handa:

Hur bra är MediaPortal på att hitta serier och filmer? Om den nu klarar .rar (gjorde den inte senast jag testade) så borde det gå lite bättre att hitta serier och filmer som är sparade i rar.

Vad menar du med hitta?

Filmer och serier indexeras automatiskt i de plugins som du använder.

Ex för metadatakällor:
TV-Series använder http://thetvdb.com
Moving Pictures kan använda flera källor men imdb duger bra.

Såklart kan du inte döpa en filmfil för lotr-sceenGrp.mkv och lägga den i en mapp som heter "blandade filmer" och förvänta dig att metadata för Lord of the Rings dyker upp. (Eller jo föresten i fallet med moving pictures, skapa en textfil på samma ställe som filmen med namnet lotr-sceenGrp.nfo och innehållet tt0120737)

EDIT:
Och som den uppmärksamme läsaren kanske har noterat tidigare i tråden så kan man spela upp rarade filmer.
EDIT igen:
Om man har definierat .rar som en filmfil i config så indexeras den såklart på samma sätt som .mkv, .avi, .mov, .3gp, .xvid, osv

Visa signatur

The statement below is true.
The statement above is false.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ministerkrister:

Vad menar du med hitta?

Filmer och serier indexeras automatiskt i de plugins som du använder.

Ex för metadatakällor:
TV-Series använder http://thetvdb.com
Moving Pictures kan använda flera källor men imdb duger bra.

Såklart kan du inte döpa en filmfil för lotr-sceenGrp.mkv och lägga den i en mapp som heter "blandade filmer" och förvänta dig att metadata för Lord of the Rings dyker upp. (Eller jo föresten i fallet med moving pictures, skapa en textfil på samma ställe som filmen med namnet lotr-sceenGrp.nfo och innehållet tt0120737)

Klarar .rar gör den också och har gjort länge, tror det senaste pluginet som behövs heter rarfilesource innan det har det funnits andra t.ex rarmount

Permalänk
Skrivet av Nebudchanezzer:

Klarar .rar gör den också och har gjort länge, tror det senaste pluginet som behövs heter rarfilesource innan det har det funnits andra t.ex rarmount

Om du tittar lite längre upp så har jag redan kommenterat detta Vill inte upprepa mig hela tiden. Men bra att du gör länkar

Off topic
Vi mediaportalister måste rycka upp oss lite promota lite mer. Just nu så innebär en HTPC på sweclockers:
1) En spelmaskin med grafikkort som är ett GTX560Ti eller sämre och har mpc-hc installerat
2) En burk med XBMC

Visa signatur

The statement below is true.
The statement above is false.

Permalänk
Medlem

Jag håller helt med. Dock så är det inte så svårt att sätta upp en HTPC vilket gör att trådarna blir få.

Visa signatur

AMD FX-8350 @ 3,5 GHz, Gigabyte GA-990FXA-UD3, 2X Crucial Ballistix Sport DDR3 PC12800/1600MHz CL9 2x8GB (16GB total), Asus GTX 970 Turbo, Corsair CX600M, 2x HDD 7200 RPM 1TB Raid 1, Fractal Design Core 3000, 2x Intel SSD 40GB Raid 0.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ministerkrister:

Vad menar du med hitta?

Senaste gången jag testade och körde med något RAR-plugin så var den inte så bra på att hitta rätt utan mycket blev lämnat p.g.a. att programmet inte hittade någon serie med de filnamn som jag hade. Hade säkert gått att fixa med att redigera någon fil och lägga till bra regex men detta fungerar alltid bra i XBMC nästan oavsett vad filerna har för namn.

Ska iallafall hem och testa igen för att se om det fungerar bättre.