Permalänk
Avstängd
Skrivet av qif:

Orkar inte med "lol är bättre för det är därför" snacket. Fan värre än MW3 vs BF3.

Låter i princip som HoN fanboys

Visa signatur

[ Fractal Design R3 ] [ Corsair AX850 ] [ AMD Phenom II 955BE C3 @ 4.5GHz ] [Asus Crosshair IV Formula] [GTX 470 Gainward 825core/1650shader/1895mem] [ 16GB Dominator 2000MHz ] [ Corsair Force 120gb + 1TB WD Black 64mb Cache ]
[ Corsair Hydro H70 med 2xScythe Gentle Typhoon 1150rpm] [ Win7 x64 Pro]

Permalänk
Medlem

Fick min nyckel igår, har hunnit lira 3 games. Har haft kul faktiskt och ser fram emot releasen

Visa signatur

Intel Core i7 4790K | Noctua NH-U14S | MSI Z97-S02 | GTX 970

Permalänk
Medlem

grattis, väntar fortfarande på key här men det kommer väl..... eventually (portalröst)

Visa signatur

[i]You have two stamp.One red, one green.
- So ?
- I have chance to go New York. 50-50.
[/i]

Permalänk
Medlem
Skrivet av BareHipster:

Låter i princip som HoN fanboys

Njae. Finns inte så många honspelare jämfört med lol så det ser man inte så ofta.

Permalänk
Medlem

Verkar som dom har börjat skicka invites kontinuerligt eller kommer att göra det åtminstånde så förhoppningsvis så kommer vi börja lira snart

Visa signatur

[i]You have two stamp.One red, one green.
- So ?
- I have chance to go New York. 50-50.
[/i]

Permalänk
Musikälskare

Fick nyckel nu (har inga över så PMa mig inte)

Spelat några matcher men de var som jag trodde, stelt och långsamt

Nej kommer väll att lira Dota2 men HoN kommer först, iaf för mig

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem
Skrivet av zafen:

Fast då kommer du bli besviken, för det dom har gått ut och sagt är ju att det ska bli så likt DotA som möjligt alltså långsammare än HoN och det är ju helt klart en smaksak och vad man är van med. Själv som DotA spelare så anser jag att det som gör DotA så mycket bättre än HoN är till stor del tempot (förutom hero balance då).
Så efter att ha lirat det en vecka nu kan jag bara säga att jag gillar Dota 2 starkt, känns som DotA med en ny motor och de funktioner som saknades.

Förklara gärna det där, hur kan det anses vara något bra att det är delay mellan klick och att det händer något. Det var ju knappast meningen att det skulle vara så i DotA, det handlar till 100% om begränsningar i WC3s motor och nätkod. Jag har över 5 år inom DotA på relativt hög nivå (IHCS, DI..) och du är inte den första som (helt felaktigt) anser att begränsningarna skulle vara någon form av feature i DotA. Ge mig en ända anledning till att det är något positivt med denna delay? Att det "är som DotA" är ju en brutalt kass anledning, jag trodde hela poängen med att få över DotA på en egen motor var att man skulle slippa de begränsningar som det föråldrade WC3 motorn har (däribland detta). Sen om man gillar lägre tempo är ju upp till var och en, men lågt tempo är inte samma sak som input lag vilket är vad DotA 2 och framförallt DotA har!

Fast det är klart jag kan förstå om du tycker det är skönt att man hinner gå och laga mat innan heron reagerar

Visa signatur

Home: i5 3570K, 16GB RAM, Gigabyte HD7950 WF, Samsung 830 SSD 128GB, Corsair 650W.
Work: Xeon X5260, 8GB RAM, nVidia Quadro FX 4600.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av qif:

Njae. Finns inte så många honspelare jämfört med lol så det ser man inte så ofta.

Ser väldigt många HoN fanboys som uppför sig på det sättet.

Visa signatur

[ Fractal Design R3 ] [ Corsair AX850 ] [ AMD Phenom II 955BE C3 @ 4.5GHz ] [Asus Crosshair IV Formula] [GTX 470 Gainward 825core/1650shader/1895mem] [ 16GB Dominator 2000MHz ] [ Corsair Force 120gb + 1TB WD Black 64mb Cache ]
[ Corsair Hydro H70 med 2xScythe Gentle Typhoon 1150rpm] [ Win7 x64 Pro]

Permalänk
Medlem
Skrivet av BareHipster:

Ser väldigt många HoN fanboys som uppför sig på det sättet.

Jag skulle hävda att en enorm skillnad är att många LoL spelare verkar tro att LoL var första spelet i genren, som när första DotA 2 trailern kom så översvämmades vi av LoLare som försökte få det till att DotA 2s Traxex var en copia av någon bågskytt med ispilar i LoL..

Det är så patetiskt att man bara kan hånskratta..

Visa signatur

Home: i5 3570K, 16GB RAM, Gigabyte HD7950 WF, Samsung 830 SSD 128GB, Corsair 650W.
Work: Xeon X5260, 8GB RAM, nVidia Quadro FX 4600.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Om någon söker en inte allt för bra mate till Dota 2 att spela med så kan jag joina, har mumbleserver. Spelat lite HoN , låg 1500+ före MMR iaf stadigt.

Vore skojj om någon har en key över , får aldrig det där förbaskade mailet av valve .

Ha det skönt

Permalänk
Medlem

fan då... När ska man få testa detta underbara spel:(?
SLUTA VARA SÅ SEGA VALVE!

Permalänk
Medlem

kan låna ut mitt konto om någon vill testa idag. Spelar ändå helldre HoN fortfarande då det har ranking system osv.

först till KVarn

Permalänk
Medlem

Blir väl lite meckigt om man försöker logga in från en annan dator måste in på mailen och skit, hoppas jag får invite snart fan orkar inte HoN så jävla tråkigt =/

Visa signatur

[i]You have two stamp.One red, one green.
- So ?
- I have chance to go New York. 50-50.
[/i]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Essin:

Förklara gärna det där, hur kan det anses vara något bra att det är delay mellan klick och att det händer något. Det var ju knappast meningen att det skulle vara så i DotA, det handlar till 100% om begränsningar i WC3s motor och nätkod. Jag har över 5 år inom DotA på relativt hög nivå (IHCS, DI..) och du är inte den första som (helt felaktigt) anser att begränsningarna skulle vara någon form av feature i DotA. Ge mig en ända anledning till att det är något positivt med denna delay? Att det "är som DotA" är ju en brutalt kass anledning, jag trodde hela poängen med att få över DotA på en egen motor var att man skulle slippa de begränsningar som det föråldrade WC3 motorn har (däribland detta). Sen om man gillar lägre tempo är ju upp till var och en, men lågt tempo är inte samma sak som input lag vilket är vad DotA 2 och framförallt DotA har!

Fast det är klart jag kan förstå om du tycker det är skönt att man hinner gå och laga mat innan heron reagerar

Men nu är det ju så att delayen gör att tempot blir lägre. Men ja detta är en begränsning som är kvar från wc3 motorn som en del kanske vill bli av med. Personligen så anser jag dock att det är en viktigt del för att Dota 2 ska kännas som DotA. Efter att spelat DotA i 6 år och troligtvis på minst lika högnivå som dig och sedan testat lira en del HoN så anser jag att det är delayen som till stor del gör DotAs tempo långsammare och härifrån kan man börja diskutera fördelar och nackdelar med det vilket jag inte orkar.

SEN så kan det ju också vara för att jag är så jävla van med hur delayen är efter att ha lirat så mycket DotA så att det är inget jag märker av i samma utsträckning som andra kanske gör. Men jag är i alla fall jävligt nöjd med att Dota 2 känns som DotA.

Permalänk
Medlem
Skrivet av zafen:

Men nu är det ju så att delayen gör att tempot blir lägre. Men ja detta är en begränsning som är kvar från wc3 motorn som en del kanske vill bli av med. Personligen så anser jag dock att det är en viktigt del för att Dota 2 ska kännas som DotA. Efter att spelat DotA i 6 år och troligtvis på minst lika högnivå som dig och sedan testat lira en del HoN så anser jag att det är delayen som till stor del gör DotAs tempo långsammare och härifrån kan man börja diskutera fördelar och nackdelar med det vilket jag inte orkar.

SEN så kan det ju också vara för att jag är så jävla van med hur delayen är efter att ha lirat så mycket DotA så att det är inget jag märker av i samma utsträckning som andra kanske gör. Men jag är i alla fall jävligt nöjd med att Dota 2 känns som DotA.

mhm.. kan förstå din tanke.

Men om man ser vad flest borde föredra så är det flyt framför lite extra tänk. Svårt att göra en publiksport av schack utan tid lixom. Med tid på 8 sekunder / drag så blir det antagligare roligare för majoriteten förutom en del av eliten.

Permalänk
Medlem

jaja 8 sek delay okey

Visa signatur

[i]You have two stamp.One red, one green.
- So ?
- I have chance to go New York. 50-50.
[/i]

Permalänk
Medlem

Fick min nyckel i går, men har bara hunnit spela ett game och hinner inte med något i dag.

Docka kan jag dela med mig om mina första intryck.

*UI'n är värdelös, jag ser hellre att de går till baka till hur det ser ut i wc3 än behåller detta...
*Att kunna titta på matcher under tiden som man köar är riktigt skönt MEN kommer inte det skada alla proplayers som vill streama för lite extra pengar?
*Spelet känns som man man har dränkt hela mappen med sirap. Allt går så OTROLIGT LÅNGSAMT!!! Dock är väll detta något som man vänjer sig med men jäklar vad det är segt att spela och för den delen titta på...
*Saknar kontrast ingame, Allt går i en för mycket gråaktig cartonstyle för mitt tycke. Men samma här, något som man lär vänja sig med.

Tror det var det som slog mig efter att jag var klar med första matchen. Mer kommer när jag har hunnit spela mer

Permalänk
Medlem
Skrivet av zhizo:

*Spelet känns som man man har dränkt hela mappen med sirap. Allt går så OTROLIGT LÅNGSAMT!!! Dock är väll detta något som man vänjer sig med men jäklar vad det är segt att spela och för den delen titta på...

Lite min tanke.

Ska E-sporten inom DotA genren växa är det bara ren idioti att förminska action. Vem vill exempelvis sitta på Dream Hack på läktaren och gäspa lite och undra vem som har bäst carry i 70 minuter och när teamfigherna väl är där så är det wooooooooooonnggggggg-wooooongggggg-wooooooonggg, " Åh nice".

Istället för PANG PANG PANG early game gank gank " WEEEEYYY BIG PLACE!!!"....

Permalänk
Medlem
Skrivet av thunberg:

kan låna ut mitt konto om någon vill testa idag. Spelar ändå helldre HoN fortfarande då det har ranking system osv.

först till KVarn

Yes Please

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR!

"I'm not completely worthless,I can be used as a bad example!"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Essin:

Förklara gärna det där, hur kan det anses vara något bra att det är delay mellan klick och att det händer något. Det var ju knappast meningen att det skulle vara så i DotA, det handlar till 100% om begränsningar i WC3s motor och nätkod. Jag har över 5 år inom DotA på relativt hög nivå (IHCS, DI..) och du är inte den första som (helt felaktigt) anser att begränsningarna skulle vara någon form av feature i DotA. Ge mig en ända anledning till att det är något positivt med denna delay? Att det "är som DotA" är ju en brutalt kass anledning, jag trodde hela poängen med att få över DotA på en egen motor var att man skulle slippa de begränsningar som det föråldrade WC3 motorn har (däribland detta). Sen om man gillar lägre tempo är ju upp till var och en, men lågt tempo är inte samma sak som input lag vilket är vad DotA 2 och framförallt DotA har!

Fast det är klart jag kan förstå om du tycker det är skönt att man hinner gå och laga mat innan heron reagerar

Tycker inte hittills att det har varit någon input delay i DotA2, kanske bara är det för dig?
Kan hålla med om att det är det i DotA, om man inte är host för då är den nästan 0 tycker jag.
Håller också med om att man såklart vill ha att gubben gör det man trycker på direkt, så det verkligen är 0 lagg och 0 input delay. Andra som säger att det är skönt med delay för det är så i DotA är föråldrade imo.

Permalänk

Finns det ingen som har en key över som kan tänka sig och sälja för en mindre summa ? eller eventuellt byta mot ett annat spel ? /Mvh en desperat skåning som älskar dota!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av acckee:

Tycker inte hittills att det har varit någon input delay i DotA2, kanske bara är det för dig?
Kan hålla med om att det är det i DotA, om man inte är host för då är den nästan 0 tycker jag.
Håller också med om att man såklart vill ha att gubben gör det man trycker på direkt, så det verkligen är 0 lagg och 0 input delay. Andra som säger att det är skönt med delay för det är så i DotA är föråldrade imo.

Det finns en input delay i Dota 2. Den beror dock på nätkoden (den är alltså INTE intended), och jag har hört att de ska försöka fixa den.

Permalänk
Medlem
Skrivet av zafen:

Men nu är det ju så att delayen gör att tempot blir lägre. Men ja detta är en begränsning som är kvar från wc3 motorn som en del kanske vill bli av med. Personligen så anser jag dock att det är en viktigt del för att Dota 2 ska kännas som DotA. Efter att spelat DotA i 6 år och troligtvis på minst lika högnivå som dig och sedan testat lira en del HoN så anser jag att det är delayen som till stor del gör DotAs tempo långsammare och härifrån kan man börja diskutera fördelar och nackdelar med det vilket jag inte orkar.

SEN så kan det ju också vara för att jag är så jävla van med hur delayen är efter att ha lirat så mycket DotA så att det är inget jag märker av i samma utsträckning som andra kanske gör. Men jag är i alla fall jävligt nöjd med att Dota 2 känns som DotA.

Fast om man vill ha "delay" så lägg in en längre preswing på alla attacker, rörelser och spells m.m. så får du samma effekt, men jag kan inte se någon form av vinning med en delay mellan när man klickar och när heron reagerar..

Visa signatur

Home: i5 3570K, 16GB RAM, Gigabyte HD7950 WF, Samsung 830 SSD 128GB, Corsair 650W.
Work: Xeon X5260, 8GB RAM, nVidia Quadro FX 4600.

Permalänk
Medlem
Skrivet av aejt:

Det finns en input delay i Dota 2. Den beror dock på nätkoden (den är alltså INTE intended), och jag har hört att de ska försöka fixa den.

Står i kommentarerna att de har fixat den, eller håller på iaf. Sen är det ju faktiskt beta också

Permalänk
Medlem

I diskussionerna kring tempot så anser jag att en av fördelarna med ett lite mindre tempo är att spectators har lättare att följa med i fighterna, när det är 10 heroes som alla spränger av var sin spell blir det lätt grötigt och genom att ha ett lite mindre tempo kan man då enkare se vad det är som händer!

Sen om det ska göras med delay eller inte är ju snarare det som bör ifrågasättas. Jag hoppas personligen att valve sakta men säkert sänker delayen (kanske 10ms/vecka) tills det att delayen är kanske hälften så stor!

Jag bör tillägga att jag inte spelat dota2 pga att jag inte fått någon key än men baserar mina åsikter på skillnaderna mellan DotA och HoN

Permalänk
Medlem

17-0 med mirana första gamet, FUCK YEAH! 610 gold per minute osv

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR!

"I'm not completely worthless,I can be used as a bad example!"

Permalänk
Medlem
Skrivet av acckee:

Står i kommentarerna att de har fixat den, eller håller på iaf. Sen är det ju faktiskt beta också

Jo, man får hoppas att dom gör det. Den är inte fixad än i alla fall, även om jag inte märker av den mycket.

Permalänk
Medlem
Skrivet av thunberg:

kan låna ut mitt konto om någon vill testa idag. Spelar ändå helldre HoN fortfarande då det har ranking system osv.

först till KVarn

FAN, jag hann nästan..

Permalänk
Medlem

ahh du som försökte snika och ändra hans mail eller ? tack thunberg hann lira ett game sen fick jag en invite

Visa signatur

[i]You have two stamp.One red, one green.
- So ?
- I have chance to go New York. 50-50.
[/i]