Battlefield 3 problem med Thompson TG-784 router

Permalänk

Battlefield 3 problem med Thompson TG-784 router

som topic lyder har jag stött på en del problem med BF3 sen jag fick byta till denna router/gateway då min trofasta DLINK gav upp, problemet finns bara i BF3 så vitt jag vet random DCs stup i kvarten men spelar man wow eller andra spel inga problem, på dlinken hade jag inte dessa DC problem för då var det offtast om servern laggade ur men nu får jag random dcs men kan inte tracka några dcs med ping kommandon i cmd.

tänkte kolla ifall någon som har en TG-784 eller liknande har samma problem eller lösning till detta då det är ganska störande när det går bra för en och sen poff dc :/

Visa signatur

[CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D][MB: Asus ROG Strix B650E-F Gaming]
[GPU: Power Color RX 9070xt Red Devil 16GB -70mV/-10PL/2668MHz Vram OC]
[Kylare: Arctic Liquid Freezer III 420 Stealth][RAM: G.Skill Trident Z5 Neo RGB 6000MTs CL30]
[PSU: Asus ROG Strix 1000W Aura][Case: Lian Li O11D Evo RGB Black]
[DAC/Amp: Asus Xonar Essence One][Lurar: Sennheiser HD650]

Permalänk
Medlem

Har samma router. Pröva att stänga av upnp, brandvägg och ja, allt du kan komma på!

Visa signatur

Phantek P400S | Asus ROG Strix Z370-F | i7 8700K | Corsair H115i | Corsair Vengeance 16GB 3000MHz | GeForce 2080 Super | Corsair AX 850W | Samsung 850 Pro 512GB | Samsung 840 EVO 256GB | 3TB WD Green |

Permalänk

Har en likadan, efter Battlelog patchen igår slutade mitt BF att fungera
helt och hållet. Går inte heller att stänga av UPnP i gateway konfigen.
Verkar som att UPnP valet är låst utan att dem talar om det för en.
Sämsta skitroutern there is?

Permalänk
Medlem

Jo det går att stänga av uPnP i TG784.
Fick lov att göra det för att kunna spela betan, med uPnP aktiverat så kunde jag knappt ansluta till någon server alls.

Visa signatur

Stationär i5 12600KF + NH-D15S Chromax - TUF Gaming B660M-PLUS D4 - 32GB DDR4 3600MHz - Vega 56 /w Vega 64 bios + Morpheus II - 960 EVO 500GB - Phanteks Eclipse P400S TG - RM750x - AOC Agon AG271QX
Laptop Xeon W-10885M - 32GB DDR4 3200MHz - Quadro RTX 3000 - Samsung 1TB SSD

Permalänk
Medlem

Hade samma problem, men när jag stängde av uPnP så fungerade det.
Det är dock lätt att missa "inställningsmöjligheten" inne i routerns inställningssida.
Har för mig att det man efter att ha tryckt på Spel & Programvara ska trycka på konfigurera som står i liten text uppe i höger hörn.

Permalänk
Medlem

Thompson TG789un, kan inte heller ansluta till någon server efter senaste uppdateringen @ battlelog.

Visa signatur

Chassi HAF 922 | Mobo P67 Sabertooth | CPU i5 2500k | GPU Gainward GTX 970 | PSU Corsair HX 750 | RAM 2x8GB Corsair Vengeance 1600mhz | HDD 1TB + 2TB + 3TB | SSD Samsung 830 128gb | Cooler Zalman CNPS 9900 Max | Bildskärm 2x Dell U2312HM | Tangentbord G510 | Mus Corsair Ironclaw | Ljudkort ASUS Xonar D2X/XDT

Permalänk
Visa signatur

ASUS P8Z77-V, Core i7 3770K, Corsair HX 1000W, Corsair 8GB (4x2048MB) 1600Mhz , Gigabyte GTX570 OC (windforce), Asus Xonar Essence STX, Corsair Force 3 SSD 120GB,WD Black 1TB, 4x 2TB Samsung Ecogreen F4EG, 2x 1TB Samsung 7200rpm.

Permalänk
Medlem
Skrivet av nothingtoxic:

som topic lyder har jag stött på en del problem med BF3 sen jag fick byta till denna router/gateway då min trofasta DLINK gav upp, problemet finns bara i BF3 så vitt jag vet random DCs stup i kvarten men spelar man wow eller andra spel inga problem, på dlinken hade jag inte dessa DC problem för då var det offtast om servern laggade ur men nu får jag random dcs men kan inte tracka några dcs med ping kommandon i cmd.

tänkte kolla ifall någon som har en TG-784 eller liknande har samma problem eller lösning till detta då det är ganska störande när det går bra för en och sen poff dc :/

Samma problem här, och stänger jag av upnp så får andra program jobbigt istället. och försöker jag öppna portarna till BF3 så dör routern och återställs till standard inställningar(?!)
Drog nyss iväg ett argt mail till Telia(Läs Felia) där jag säger att jag vill ha en ny router som man iaf kan öppna portar på!

Visa signatur

5900x, asus dark hero, 64GB ram, RTX 3090

Permalänk
Skrivet av 1Z3C0LD:

Samma problem här, och stänger jag av upnp så får andra program jobbigt istället. och försöker jag öppna portarna till BF3 så dör routern och återställs till standard inställningar(?!)
Drog nyss iväg ett argt mail till Telia(Läs Felia) där jag säger att jag vill ha en ny router som man iaf kan öppna portar på!

portar och dylikt funkar för mig, men UPnP gör ingen skillnad för mig men verkar som jag har mindre dcs och oftast är det enstaka random servrar som ballar ur medans swec och webhallen servrarna är stabila

Visa signatur

[CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D][MB: Asus ROG Strix B650E-F Gaming]
[GPU: Power Color RX 9070xt Red Devil 16GB -70mV/-10PL/2668MHz Vram OC]
[Kylare: Arctic Liquid Freezer III 420 Stealth][RAM: G.Skill Trident Z5 Neo RGB 6000MTs CL30]
[PSU: Asus ROG Strix 1000W Aura][Case: Lian Li O11D Evo RGB Black]
[DAC/Amp: Asus Xonar Essence One][Lurar: Sennheiser HD650]

Permalänk
Medlem

Stängde av UPnP, bf3 fungerar klockrent nu

Visa signatur

Citera för svar