Permalänk
Medlem

hd 6990, eller?

Jag och polaren hittade lite saker som hans farsa har sparat på!
Vi tänkte dela med oss lite och så har vi lite frågor vad det är för kort och vad dem kan har används till på sin tid?
Och så lägger vi med en liten hemmabyggd lankabel från 96!

hd 6990, eller?

Visa signatur

Dell S2721DGFA ■ 5800X3D (Noctua NH-U12P) ■ RTX 3070 AORUS Master ■ 16x2 3200 CL16 ■ MSI B450M Mortar Max ■ Samsung EVO 970 1 TB ■ Fractal Design North + Switch OLED

Old: Pentium 4 -> Core 2 Duo E6750 -> i7 2600k -> R7 3700X

Permalänk
Medlem

översta är ett tv kort tor jag

Permalänk

gillar lankabeln starkt!

Permalänk
Medlem

Lankabeln är samma sorts kabel som vi använder för att föra över program från en server till en cncsvar/fräs kan bara säga att den kabeln är ingen höghastighetskabel direkt

Visa signatur

"Hur sätter man in ett minne åt fel hål ? typ 100% våld? "

Permalänk
Medlem

Inte fan är det ett grafikkort?

Snarare ett nätverkskort...

"Lankabeln" är en seriell kabel.

Permalänk
Medlem

Nätverkskort med koaxial anslutning skulle jag tror det är på första bilden. Andra kortet har någon form av parallell anslutning.
Lan-kabeln har ju seriella kontakter i ändarna, kopplade i något typ parallellt. Två datorer kunde på den tiden utbyta information via den kabeln på samma sätt som vi kan med tp-kabel och våra lan. Skillnaden är hastigheten och att det antagligen var krångligare att konfigurera.
Skriv en bättre rubrik på galleriet? Uppdatera under tiden med info under bilderna så man lär sig något.

Permalänk
Medlem

hur många här använde sådanna kort o lana me räck upp en han:P *viftar me handen*

Visa signatur

ORD POLISER O FOLK SOM STÖR SEJ PÅ SÄTTET JAG SKRIVER HITTA ER EN VETTIG MENING ME LIVET IST FÖR SOM I MITT FALL HACKA PÅ EN MED ETT HANDIKAP. FÖR DE E BARA TRÖTTSAMT

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bokenbergen:

Inte fan är det ett grafikkort?

Snarare ett nätverkskort...

"Lankabeln" är en seriell kabel.

Det är ett nollmodem

Permalänk
Medlem

Oh! man blir ju helt varm i kroppen av detta. Bnc-nätverkskort och nollmodemkabel. Det var tider det.