MSI släpper moderkort med Intel X79

Permalänk
Melding Plague

MSI släpper moderkort med Intel X79

Komponenttillverkaren MSI storsatsar på Intels nya plattform LGA 2011 för Sandy Bridge-E och släpper fem nya moderkort, bland annat i storleken Micro ATX.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

First, vad blir mängden gb man kan ha på ett sånt därn kort? är det windows som blir o flaska eller? also; pistolskotten är löljiga.

Visa signatur

Asrock x570m Pro - AMD 3700x - Sapphire 5700XT Nitro+ 8GB - CM Hyper 212 black edition - Corsair Vengeance 16GB DDR4 3200MHz - Samsung 960 EVO M.2 250GB SSD - Samsung 970 Pro 512GB - Fractal Design Define Mini C Window- Acer 27" XF270HU WQHD 144Hz - OPO 7T + massa annat kul

Permalänk
Master of Overkill

Tror det blir 48 gig eller 32

Visa signatur

CASE CaseLabs SMA8-A + CaseLabs Nova X2M CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 7950X3D @5.7GHz GPUs RTX 3090 FE + RTX 3080 FE RAM 2x32GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x32GB 6000MHz CL30 Dominator Titanium PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD Corsair Force MP700 Pro M.2 NVMe 2.0 Gen 5 2TB, 2x Samsung 990 Pro 2TB M.2 Headphones Audeze Maxwell + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard ASUS ROG Crosshair X670E Hero + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mordrana:

First, vad blir mängden gb man kan ha på ett sånt därn kort? är det windows som blir o flaska eller? also; pistolskotten är löljiga.

De lägre versionerna av Windows klarar 32g och de högre över 200

Visa signatur

Citera för svar

Permalänk
Medlem

64gb 8gbx8

Permalänk
Medlem
Skrivet av iamdanne:

64gb 8gbx8

Rätt. tills 16Gb-stickor kommer ut

För övrigt så är mATX-kortet det enda som ser intressant ut. Liten låda med mycket kraft är ett koncept jag gillar

Visa signatur

Har ett moderkort men vart fan köper man ett pappakort!?
Dator som moddas för fullt: SilverStone Raven RV02 White| i7 2600k @ 4,6GHz | ASUS P8P67 WS Revolution| Tri SLI Asus GTX580 DCII| 16Gb Corsair Vengence 1600MHz | Corsair AX 1200i| 2st OCZ Vertex 3 MI 120GB | Skärmar: 3x Dell U2311

Permalänk
Medlem

så spännande med ny hårdvara. trist att mjukvara, i detta fall spel, är så många år efter

Visa signatur

Ominous Doctrines Of The Perpetual Mystical Macrocosm

Permalänk

Bara jag som stör mig enormt mycket på dessa löjliga utsmyckningar?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Vad är det med denna XL-ATX formfaktor jag ser mer och mer av.
Är det ens en riktig standard? Chassi utbudet av denna formfaktor växer ju inte på träd direkt heller.

Visa signatur

Stationär: AMD 5800X - 32GB - RTX3080
Bärbar: Surface Pro 7

Permalänk
Medlem
Skrivet av DonPulpito:

Bara jag som stör mig enormt mycket på dessa löjliga utsmyckningar?

Knappast, kort som utsmyckas leksaksvapen och transformers från toysRus, jösses. MSI, GB och Asrock verkar ha hamnat i någon form av p12-krig.

Permalänk
Medlem

Första bilden; varför döda ett annars så fint moderkort med massa jävla vapendetaljer? Jag blir förbannad...

Visa signatur

Stationär: i5 2500K @ 4.3 GHz / GTX570 / 8GB @ 1600MHz / P8Z68-V Pro / 120GB SSD + 320 GB HDD / HX650 / FD Define R3 / W7 64 bit
Bärbart: 13.3" MacBook Pro / iPhone 4 / Nikon D80 + 18-135/3.5-5.6 + 50/1.8D
Hemmabio: Samsung 40" UE40D6515 / Yamaha RX-V465 + Canton GLE 490 (MW)
Kaffe: Moccamaster KB741 || Planerat: Rancilio Silvia + Gaggia MDF

Permalänk
ADATA

NU får Ni ta och skärpa Er. PÅ ett enda kort av de fyra X79 som MSI släpper har man gjort misstaget att smycka med vapen detaljer, det kan jag hålla med om. Men vad jag inte förstår varför Ni bara hänger upp er på det? Ett kort utav 4 och Ni går loss på det?? Snacka om barnsligt...

Visa signatur

Suljo

Permalänk
Medlem

Lite fånigt med pistolkulorna måste jag säga, men minigunen ser helt okej ut, smälter in bra. Inte lika löjligt som Gigabytes motsvarighet iallafall.

Menmen, 64 GB ram :D, OS på Ram-disk anyone?

Visa signatur

Main Rigg: MSI Z87-G45 Gaming | i5 4670k | Gigabyte GTX 660ti | Kingston ValueR 4x2GB | Fractal Design Newton 600W | NZXT H630 | Cooler Master Hyper 212+ med Enermax 12cm |

Laptop 1: Huawei Matebook X | i5-7200U | HD Graphics 620 | 8 GB 1866Mhz |
Laptop 2: MSI GT663r-415n | i5-460m | GTX 460m | 4 GB |

Permalänk
Medlem

Skiter i utsmyckning. Det kan vara Hello Kitty eller vad fasen som helst för mig. Har det rätt prylar på kortet så är det intressant. Massor med PCIe, 8 minnesslottar, gott om sata och dual nics. Låter bra. En klar kandidat. Vill se tester på flera topp-kort av tillverkare innan jag slår till.

Om det är rosa med änglar, vapen-tema eller kanske en bild på Justin Bieber är helt ointressant för mig. Who cares, bara kortet levererar prestanda och features.

Visa signatur

Whisky kan drickas på 3 sätt:
1. Utan vatten. 2. Med vatten. 3. Som vatten.

WS: z790 ProArt + 13900K + 4080 + 2x32GB 6400 MT/s + 19 TB NVME. Bambu labs P1S.
Server: Klassiskt PC-V2000 med skapligt mycket SSD (ca 33 + 57 TB) och dual 10G.

Permalänk
Skrivet av Suljo:

NU får Ni ta och skärpa Er. PÅ ett enda kort av de fyra X79 som MSI släpper har man gjort misstaget att smycka med vapen detaljer, det kan jag hålla med om. Men vad jag inte förstår varför Ni bara hänger upp er på det? Ett kort utav 4 och Ni går loss på det?? Snacka om barnsligt...

Vad lustigt.. Jag tänkte samma sak, fast mera; Fan va barnsliga MSI (och Gigabyte) som pyntar sina moderkort med vapenliknande delar.
Men alla är vi olika..

Permalänk
Skrivet av Pappy:

Skiter i utsmyckning. Det kan vara Hello Kitty eller vad fasen som helst för mig. Har det rätt prylar på kortet så är det intressant. Massor med PCIe, 8 minnesslottar, gott om sata och dual nics. Låter bra. En klar kandidat. Vill se tester på flera topp-kort av tillverkare innan jag slår till.

Om det är rosa med änglar, vapen-tema eller kanske en bild på Justin Bieber är helt ointressant för mig. Who cares, bara kortet levererar prestanda och features.

inte justin bieber ffs .. där drar jag gränsen

Permalänk
Skrivet av FP94AD:

Vad är det med denna XL-ATX formfaktor jag ser mer och mer av.
Är det ens en riktig standard? Chassi utbudet av denna formfaktor växer ju inte på träd direkt heller.

kommer nog bli vanligare hela tiden. Om 2 år är alla prestandakort i xL-format

Permalänk

är epic fail att satsa stort på sandybridge-e brädor när alla väntar på ivybridge? det fattar till och med jag

Permalänk
Medlem

snacka om att förstöra utseendet helt.... + att "kulorna" ser ut som ifrån förskolan osv....

Visa signatur

Ohoj Kapten!

Permalänk
Medlem

Ser riktigt bra ut! Bästa moderkortet ute nu?

http://www.youtube.com/watch?v=PqGq_Q_noGE