Flytta Grafikkortet med hjälp av PCI-X16 Riser

Permalänk

Flytta Grafikkortet med hjälp av PCI-X16 Riser

Tjena Swec!

Nu är det så att jag håller på att experimentera lite fram och tillbaka till ett eventuellt bygge.

Det är så att jag köpte två sånna här :
Ebay Länk till Produkten

När jag provmonterade en av de så fick jag följande resultat:

Datorn startar som vanligt, kör igenom boot och kommer fram till själva inloggningen till windows. Så fort jag skriver mitt lösenord och trycker på Logga in så möts jag av en svart skärm och datorn rebootar.

Tänkte att produkten kanske är sönder och provade med den andra. Men får precis samma sak där.

Så nu undrar jag vart felet ligger, datorn startar i övrigt bra med grafikkortet monterat på moderkortet.

Det jag tror är att den risern inte överför data snabbt nog?

Permalänk
Medlem

Vad har du för grafikkort?

Grafikkortet matas även med ström genom pci-express porten så om kortet inte har extern strömmatning kanske det är problemet.

Permalänk
Skrivet av Divil:

Vad har du för grafikkort?

Grafikkortet matas även med ström genom pci-express porten så om kortet inte har extern strömmatning kanske det är problemet.

Sitter just nu på ett GTX 570 med 2 x 6-pin för ström som matas som vanligt

Permalänk

Någon som har nåt tips?

Permalänk
Medlem

nu vet inte jag om detta har nått med nått att göra elleri nte men tänkte att den du köpte är PCI e x16 riser, skulle du inte behöva en PCI e 2.0 x16 riser istället?
http://www.ebay.com/itm/PCI-Express-2-0-x16-Flex-Riser-5-15cm...

har självi ngen aning om det skulle kunna göra någon skillnad, men vill veta själv också då jag går i tankar om att göra något som ska navända riser kablar också

Visa signatur

Maximus X Hero - 8700k @5.1GHz - H115i - 32GB LPX@3466MHz - MSI 980Ti Gaming - EVGA SuperNova 750 G2 - Asus vg248qe - FD R5