Missa inte Amazon Prime Deal Days!
Permalänk
Medlem

Multiplayer bugg

Hej
När jag ska köra på en server så kan jag bygga på den i ett tag, men sen så börjar det bugga och det jag bygger försvinner! Vet inte vad jag ska göra har provat att kolla brandväggen.
P.S jag har köppt spelet.
Är väldigt tacksam ifall någon med liknande problem kan komma med svar!
///Irriterad Minecraft spelare!!

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Bugg är det säkert men jag har fått nåt liknande.. Startade om båda datorerna så försvann det, totallaggade, det jag byggde försvann osv.

Permalänk
Medlem

Servern du är på tillåter byggande?

Visa signatur

Raven RV02-e // 2500k@4.5GHz // 16GB 1866MHz // Sapphire 390// AX1200 // Silver Arrow // AsRock p76 E4 Gen 3 // Majestouch 2, bruna // 128GB Crucial m4 som systemdisk, 2TB WD Green som lagring och BX100 250GB för spel // ATH-m50x

AW 14
"Citera" för svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Anky:

Hej
När jag ska köra på en server så kan jag bygga på den i ett tag, men sen så börjar det bugga och det jag bygger försvinner! Vet inte vad jag ska göra har provat att kolla brandväggen.
P.S jag har köppt spelet.
Är väldigt tacksam ifall någon med liknande problem kan komma med svar!
///Irriterad Minecraft spelare!!

är du "Whitelisted", altså en member på servern, vissa servrar har whitelists som gör att folk som inte är med på listan inte får bygga eller föstöra saker (anti greef skydd) hör med admin eller andra members på servern.

vissa servrar har också en spawnpoint där man inte får bygga eller liknande, så gå en bra bit från spawnpunkten

Visa signatur

http://ninite.com/ - Perfekt vid ominstallation av windows.

Permalänk
Medlem
Skrivet av KRQKAN:

är du "Whitelisted", altså en member på servern, vissa servrar har whitelists som gör att folk som inte är med på listan inte får bygga eller föstöra saker (anti greef skydd) hör med admin eller andra members på servern.

vissa servrar har också en spawnpoint där man inte får bygga eller liknande, så gå en bra bit från spawnpunkten

Jag är member på servern för att jag kunde bygga halva huset sen började det bugga. Jag vet inte än vad felet är. Förr hade jag en egen server och då hände samma sak.