Permalänk
Medlem

Lite mer jag tänkt beställa mot slutet av månaden http://www.inet.se/kundvagn/visa/1310048/mer-uppgradering-d

Tar gärna i mot tipps o synpunkter !!

Visa signatur

Ledare & Webbansvarig inom www.balderdash-gaming.com

Permalänk
Avstängd

5/5, mycket trevligt läsning

Får jag ditt gamla nätagg? sambon behöver ett nytt <3

Visa signatur

♪ ♪ (っ◕‿◕)っ ♥ Nvidia ♥ (♥♥,) ♪ ♪

AMD

Permalänk
Medlem
Skrivet av SideWinder86:

5/5, mycket trevligt läsning

Får jag ditt gamla nätagg? sambon behöver ett nytt <3

Tackar! uppskattas verkligen, kul att ni gillar det.
Får? gratis eller?

Visa signatur

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Solding:

Tackar! uppskattas verkligen, kul att ni gillar det.
Får? gratis eller?

Haha aa, Om jag frågar riiiktigt snällt ge som en gåva till en annan människa

Har du nån prisidé (Jag är en fattig man :P*)

Visa signatur

AMD

Permalänk
Medlem
Skrivet av SideWinder86:

Haha aa, Om jag frågar riiiktigt snällt ge som en gåva till en annan människa

Har du nån prisidé (Jag är en fattig man :P*)

Vi får se:) ska fundera på det. Varför behöver hon nytt mm? berätta gärna lite inte omöjligt att dt går att lösa men vill görna veta lite mer om varför hon behöver det, så jag inte ger dt bara för att!!

Visa signatur

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Solding:

Vi får se:) ska fundera på det. Varför behöver hon nytt mm? berätta gärna lite inte omöjligt att dt går att lösa men vill görna veta lite mer om varför hon behöver det, så jag inte ger dt bara för att!!

Hon uppgraderade sin dator för en summa hon hade sparat ihop under en längre tid, och vi trodde att hennes CX500W skulle räcka till den nya datorn, men det gjorde den inte :(, när vi spelar te.x ett mer krävande spel som bfc2 så blir agget varmt och dess fläkt snurrar i 2000rpm

Har lyckats att skrapa ihop 400:-

Visa signatur

AMD

Permalänk
Inaktiv

Blev riktigt nice=)

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon186175:

Blev riktigt nice=)

nej det håller på att bli nice:P blir bättre när moderkort o nätagg kommer om 3 veckor
kul ni gillar det!

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Färgerna passar inte för 5öre tycker jag, men annars gillar jag sleevningen

Visa signatur

Iphone 11 pro 256GB
Ipad mini 4 16GB
Macbook Pro 13 Touch Bar 256GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av NiCkArN:

Färgerna passar inte för 5öre tycker jag, men annars gillar jag sleevningen

jag vet, experementera lite men det blev bara värre o värre XD nytt nätagg o moderkort ska beställas mm ska köra med bara svart sleeve då

Visa signatur

Permalänk
Avstängd

haha grafikkortkylaren o gpun fick mej o skratta lite,,. ser mycket bra ut annars

Permalänk
Medlem
Skrivet av og900turbo:

haha grafikkortkylaren o gpun fick mej o skratta lite,,. ser mycket bra ut annars

Hehe, blir bättre har sålt GPU, moderkot, nätagg mm ska köpas nytt. fläktar mm med Det va bara "träning" innan, hehe XD

Visa signatur

Permalänk
Inaktiv

Blir bara bättre och bättre!

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon186175:

Blir bara bättre och bättre!

Tackar!

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Nu börjar det bli väldigt intressant
Vill se mer nu!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tunezz:

Nu börjar det bli väldigt intressant
Vill se mer nu!

De va ju bra de kommer mer snart

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Nitat fast den nya frontplåten och 5,25" "buren" o testmonterat radiatorn

vart köpte du plåten ifrån?den som sitter på framsidan!! jag moddar mitt chassi jag med ;D

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gulbanan:

vart köpte du plåten ifrån?den som sitter på framsidan!! jag moddar mitt chassi jag med ;D

Jag jag skar ut en bit från ett gammalt chassi som jag sen skar ut efter min ritning

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Solding:

Jag jag skar ut en bit från ett gammalt chassi som jag sen skar ut efter min ritning

smart ju, gratis också ;D synd att man inte kan använda sitt pappas chassi får nog dra till tippen och komma hem med ett kylskåp ;D hehe

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gulbanan:

smart ju, gratis också ;D synd att man inte kan använda sitt pappas chassi får nog dra till tippen och komma hem med ett kylskåp ;D hehe

Hehe, ja men det e bara o ta vad man kommer över:) Bara det inte är tjockare än 2mm, blir lite väl rejält då

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Solding:

Hehe, ja men det e bara o ta vad man kommer över:) Bara det inte är tjockare än 2mm, blir lite väl rejält då

hehe, det e sant ju jag modda mitt chassi nu också när jag väntar på moderkortet, det e mitt första dag idag, men har gjort rätt mycket, du kanske får lite ideer, men du får absolut inte ta min hårddisk upphängnings ide ;D jag länkar när jag har laddat upp klart alla bilder

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gulbanan:

hehe, det e sant ju jag modda mitt chassi nu också när jag väntar på moderkortet, det e mitt första dag idag, men har gjort rätt mycket, du kanske får lite ideer, men du får absolut inte ta min hårddisk upphängnings ide ;D jag länkar när jag har laddat upp klart alla bilder

okej ska bli kul o se sen:) nejdå det ska jag inte har redan fixat plats till min HD + SSD som ska köpas sen
Ska lacka om hela chassit nu i dagarna med:)

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Solding:

hur går det??

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gulbanan:

hur går det??

Jodå det går bra, men har stått lite stilla. Har spenarat lite mycket penar så blir inte mer föräns i slutet på månaden:/
Men har monterat ihop den o satt i alla komponenter mm. Ska bara bestämma mig för vad jag ska göra först!? sleeva alla kablar o lite sånt eller köpa restarande till vattenkylningen. pump mm.
Har lite bilder jag ska slänga upp ikväll om det inte strular som det gör ibland när jag ska ladda upp bilder:/
Mvh

Visa signatur

Permalänk
Permalänk
Medlem
Skrivet av Gulbanan:

min mod <3 ;D

Så den duger då? ;D
gissa vad jag använde för material

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Solding:

Så den duger då? ;D
gissa vad jag använde för material

jag den blev skitfin tycker jag, blev tom bättre än mitt ;D, hade dock för tunn plåt, så den böjdes lite :/ ska göra om den ;D
använde du alu? finfilat på sidorna ser jag ;D

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gulbanan:

jag den blev skitfin tycker jag, blev tom bättre än mitt ;D, hade dock för tunn plåt, så den böjdes lite :/ ska göra om den ;D
använde du alu? finfilat på sidorna ser jag ;D

TACKAR!
nepp, Plexiglas:P slipa o lacka ovansidan sen kasta den på GPUn, här är vi inte rädda för ESD
jag kan göra en i plexi till dig

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Solding:

TACKAR!
nepp, Plexiglas:P slipa o lacka ovansidan sen kasta den på GPUn, här är vi inte rädda för ESD
jag kan göra en i plexi till dig

Ärligt!!! Bra ide och så slipper man lacka undersidan och tejpa också som jag gjorde, för att undervika kortslutning ESD ehhh nej tack då är det inte lika roligt då
Några mer mods som du har tänkt göra?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gulbanan:

Ärligt!!! Bra ide och så slipper man lacka undersidan och tejpa också som jag gjorde, för att undervika kortslutning ESD ehhh nej tack då är det inte lika roligt då
Några mer mods som du har tänkt göra?

har lite funderingar:
bild på chssit http://www.google.se/imgres?q=CM+690+basic&um=1&hl=sv&safe=of...
* köpa nytt "Mesh" (hålplåt) då jag kapat bort 2 st 5,25" platser så har jag 2 st luckor på framsidan som inte ska användas för radiatorn ska sitta där, så sätta en hel ny bit över framsidan+ dom 2 5,25" platserna!

* sen göra liknande på ovansidan, har plasskit där som är hårddisk dockningstation för Adnanced modellen. så ska skära bort den jäveln o sätta nytt sånt "galler" där!

* sen funderar jag på att göra vid taket på chassit o sätta en 360 radiator eller liknande där:P

det är lite jag funderar på:) kommer säkert på ngt annat roligt sen. ska sleeva mitt siverstone agg o lite andra kablar idag så kommer förhoppningsvis lite bilder idag

Visa signatur