Hur pass bra internet behöver man för att kunna live-streama spel utan delay?

Permalänk
Inaktiv

Hur pass bra internet behöver man för att kunna live-streama spel utan delay?

Som titeln säger så undrar jag hur pass bra internet man behöver för att kunna live-streama spel utan delay.
Jag brukar sitta i VOIP chatter med över 20 personer som tycker om att lyssna på mina kommentarer när jag spelar spel x)
Så då tänkte jag live-streama så dom kan se också men det blir tyvärr en 10sekunders delay när jag gör det med mitt 12-24mbit/s internet.

Permalänk
Medlem

Vad använder du för program? Vi ska själva börja live-streama våra CS:S pracc och matcher.

Visa signatur

Never trust a computer you can't throw out a window

Permalänk

Det beror helt på vars du bor samt vilken server du streamar till, även jag som har 100/100 fiber har mellan 2-15 sekunders delay då dom flesta stream servrarna ligger såpass långt bort.

Annars så finns det ju en enkel lösning om du nu inte vill höra vad dom andra säger så är det ju bara och prata i streamen.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Arc - Moderkort: Asus P8Z68 V-GEN3 - CPU: Intel i5 2500K @ 4.5GHz - Kylare:Corsair H60 - Minnen: Corsair 16GB (4x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE BLUE - GPU: Gigabyte 460GTX 1GB Super Overclock SLI - Nätagg: Corsair HX 650W 80+ - HDD: Corsair SSD Force 3 Series 120GB / 1TB Western Digital Caviar Green

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Semplezz:

Vad använder du för program? Vi ska själva börja live-streama våra CS:S pracc och matcher.

Jag har använt ett flertal olika program så som:
Livestream.com's program
Own3d
+något annat jag inte kommer ihåg namnet på.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av zchwiptah:

Det beror helt på vars du bor samt vilken server du streamar till, även jag som har 100/100 fiber har mellan 2-15 sekunders delay då dom flesta stream servrarna ligger såpass långt bort.

Annars så finns det ju en enkel lösning om du nu inte vill höra vad dom andra säger så är det ju bara och prata i streamen.

Att höra dom är inget som jag måste göra då dom mest bara skrattar och skriker x)
Men om jag pratar kommer rösten komma samtidigt som videon då?
Går det att inkludera in-game ljud också?

Permalänk
Medlem

10 sek låter väl inte så farligt.
Informationen ska ju gå igenom många steg innan det visas hos tittaren.

Du kanske kan dra ner på tiden om du startar din egna streamtjänst på samma dator och inte komprimerar informationen. Men det verkar känsligt och måste nog buffras iaf på något sätt.

Skrivet av Morpiha:

Att höra dom är inget som jag måste göra då dom mest bara skrattar och skriker x)

Ja xsplit eller vilken mjukvara du nu gör ser till att ljudet och din mic kommer samtidigt med bilden.

Visa signatur

Kan en del om trä
Ctrl-Shift-N

Permalänk
Skrivet av Morpiha:

Livestream.com's program
Own3d

Du mena Xsplit antar jag?
Och som någon sa, det beror vart servern ligger.
Har dock märkt med xsplit att det är ganska kort delay 2 - 5 sec max har jag haft de senaste stream sessionerna, kör med Twitch/justin.tv via xsplit

Permalänk
Skrivet av Morpiha:

Men då är det bara och välja din mic inne i General Settings i Xsplit och se till att den inte är mutad så kommer den vara i synk med video ja.

Skrivet av Bojjeshon:

Du mena Xsplit antar jag?
Och som någon sa, det beror vart servern ligger.
Har dock märkt med xsplit att det är ganska kort delay 2 - 5 sec max har jag haft de senaste stream sessionerna, kör med Twitch/justin.tv via xsplit

Streamar också till twitch.tv men bor väldigt långt upp i landet vilket gör en skillnad på ca. 160mil mellan dig och mig så delayen kanske är bättre längre ner i landet så twitch har sina servrar i Amsterdam och London som närmast.

Own3d.tv har väl också sina servrar i Österrike nånstans där jag får bara nån sekunds delay och brukar vanligtvis vara bättre för folk i europa att stream till men twitch har lite större community samt fler tittare, men beror helt på vilket spel du tänkt streama också.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Arc - Moderkort: Asus P8Z68 V-GEN3 - CPU: Intel i5 2500K @ 4.5GHz - Kylare:Corsair H60 - Minnen: Corsair 16GB (4x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE BLUE - GPU: Gigabyte 460GTX 1GB Super Overclock SLI - Nätagg: Corsair HX 650W 80+ - HDD: Corsair SSD Force 3 Series 120GB / 1TB Western Digital Caviar Green

Permalänk

Helt utan delay kommer du aldrig bli det hoppas jag du förstår.

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Nixxor123:

Helt utan delay kommer du aldrig bli det hoppas jag du förstår.

Nej men med mindre delay då det nu är så pass att när jag har sagt något så har det kommit alldeles för sent liksom.
Spelade Penumbra och så blev jag jagad av ett monster så sa jag en massa kommentarer. 20 sekunder senare så sa min kompis att han såg monstret.

Permalänk
Medlem

www.twitch.tv

Finns hur mycket guider & skit som helst på hur du får det att bli precis som du vill.

Visa signatur

Jag ansvarar för vad jag skriver, inte för vad du förstår.
Förlåt, jag hörde inte vad du tänkte säga.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Nanae:

www.twitch.tv

Finns hur mycket guider & skit som helst på hur du får det att bli precis som du vill.

Tack så mycket
Jag ska testa att streama med Twitch.tv

Några polare som kollar Live Streamen är från USA. Kommer det vara större delay för dom än för dom i Sverige som kollar?

Permalänk

Jag brukar streama när jag och grabbarna spelar på kvällarna och på LAN, jag använder own3d och här är mitt internet mot närmaste server och mina inställningar:

Fungerar hur fint som helst, dock så klagade mitt lag på att det laggade när vi spelade LoL på lan och jag streamade, själv märkte jag dock inget, men när vi sitter hemma och spelar så lirar det hur fint som helst

Och delay gör väl inget? Sålänge bilden och fps är bra så gör det väl inget om tittarna ser det 10 sek efter att du ser det?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Morpiha:

Livestream.com's program
Own3d

Vi har kollat där, men xsplit kostar pengar;( och pengar som vi inte har lust med att betala för att streama något ibland.

Har du något annat förslag? på streaming program.

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av Semplezz:

Vi har kollat där, men xsplit kostar pengar;( och pengar som vi inte har lust med att betala för att streama något ibland.

Har du något annat förslag? på streaming program.

Xsplit kostar inte pengar, ÄNNU. Det som kommer är bara ett erbjudande att göra ett förköp på Xsplit och spara några slantar men är helt gratis då det är i beta ännu.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av zchwiptah:

Xsplit kostar inte pengar, ÄNNU. Det som kommer är bara ett erbjudande att göra ett förköp på Xsplit och spara några slantar men är helt gratis då det är i beta ännu.

jasså:O men ska be honom kolla igenom det igen, och en sak som var konstig, han fick inte igång streamen när han spelade. han fick en svart bild bara.. någon som har en aning?:P jag satt inte och kollade ingenom hans inställningar dock, men någon på rak arm som vet?

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av Semplezz:

jasså:O men ska be honom kolla igenom det igen, och en sak som var konstig, han fick inte igång streamen när han spelade. han fick en svart bild bara.. någon som har en aning?:P jag satt inte och kollade ingenom hans inställningar dock, men någon på rak arm som vet?

Kan vara en hel del olika saker, har ni lagt till screen region? Kör ni rätt scene? Ni kör inte fullscreen i spelet va? För det funkar inte med xsplit, om du inte köper det och använder game source eller ett tilläggsprogram som Dxtory.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av zchwiptah:

Kan vara en hel del olika saker, har ni lagt till screen region? Kör ni rätt scene? Ni kör inte fullscreen i spelet va? För det funkar inte med xsplit, om du inte köper det och använder game source eller ett tilläggsprogram som Dxtory.

Ah! you gave me the answer!
Han startade nog med fullscreen!
Ska kolla när jag kommer hem, tänkte inte ens på det igår oO, men läste tidigare att man inte kunde köra i fullscreen.
Tack!:) Sorry för lånad tråd.

Visa signatur

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Semplezz:

Ah! you gave me the answer!
Han startade nog med fullscreen!
Ska kolla när jag kommer hem, tänkte inte ens på det igår oO, men läste tidigare att man inte kunde köra i fullscreen.
Tack!:) Sorry för lånad tråd.

It's k
Har också haft problem med att det bara blir svart skärm