Permalänk
Medlem

Command Center

Hej Sweclockers,

Efter all den inspiration som ni har skänkt mig till min nya datorhörna så kändes det inte mer än rätt än att dela med sig av resultet i form av ett galleri. Jag hoppas att det skall falla er i smaken och vara lika inspirerande som de övriga gallerierna här på Sweclockers.

All kritik är välkommen, och jag ser gärna att ni både röstar och lämnar en motivering till varför ni har röstat som ni gjort. Tack på förhand.

Jag kommer att göra mitt yttersta för att besvara alla eventuella frågor, men jag vore tacksam om ni ställer dom i kommentarsfältet så att jag slipper besvara samma fråga två gånger.

Skrivbordet och skärmhyllan

• IKEA GALANT Hörnskrivbord vänster vit x2

• IKEA CAPITA Ben 11 cm x4

• IKEA SIGNUM Kabelkanal x4

• Flügger färg Interior High Finish 90 råvit x2

• Flügger färg Interior Wood Primer x1

• BAUHAUS FLEXIBEL LED-list (4 x 40 cm) x2

Kringutrustning

• Benq G2420HD 24"

• Logitech Z-5500 (tillfälligt utbytt mot något system från Philips)

• Razer BlackWidow Ultimate Nordic

• Razer Abyssus

• QPAD CT Large 4mm Black

• Steelseries Siberia V2 White

• Western Digital Elements 500GB 7200RPM 3.5" USB 2.0

Datorn

• APLUS Case CS-Twin Engine Color Black

• ASUS P7P55D-E LX

• Intel Core i7 870 2.93 GHz

• Corsair Vengeance™ DDR3 1600MHz 16GB CL9

• Gigabyte GeForce GTX 470 Super OC 1280MB

• Corsair Force 3 Series 180GB

• Western Digital Caviar® Green 2TB

• Corsair HX 750W PSU

Command Center

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Trevligt rum!

Permalänk
Medlem

Riktigt trevligt!
Vart köpte du ljusslingorna?

Permalänk
Medlem

myyyyycket trevligt! 5p!

Permalänk
Medlem
Skrivet av alexander_s:

Trevligt rum!

Tack så mycket!

Skrivet av Tunezz:

Riktigt trevligt!
Vart köpte du ljusslingorna?

Tack! Jag köpte dom på BAUHAUS. Två stycken paket á 4x40cm LED-lister med tillhörande fjärrkontroll och strömadapter mm.

Skrivet av Kines:

myyyyycket trevligt! 5p!

Stort tack!

Visa signatur
Permalänk
Medlem

tja,... måste säga riktigt trevlig hörna =D

undrar samma som Tunezz, vart köpte du slingorna? vad heter produkten=? =D

åter igen riktigt nice hörna,..

Visa signatur

i7 4790K, BeQuiet! SR2, Asrock z97e-itx/ac, HyperX FURY 16GB,
R9 380 4G, Raid-0 3xKingston ssdNOW300V 120GB,
Bitfenix Prodigy, OCZ ZT 750W

Twittwit@enRodjavel

Permalänk
Medlem

Command center i amazonas eller =D . Men riktigt nice hörna får jag säga

Permalänk
Inaktiv

Väldigt mysig och trevlig hörna!
Har gett mig ett par tips som jag nog kommer använda när ja byter rum snart!

Permalänk
Medlem

jäklar vad mycket växter

Permalänk
Medlem

LED-listerna

Skrivet av enRödjävel:

tja,... måste säga riktigt trevlig hörna =D

undrar samma som Tunezz, vart köpte du slingorna? vad heter produkten=? =D

åter igen riktigt nice hörna,..

Tackar! Jag köpte dom på BAUHAUS för 299:- paketet och de heter något i stil med Flexibel LED-list. De verkar tyvärr inte finnas tillgängliga i deras webshop men jag har hittat dom i två olika BAUHAUS-varuhus så de tillhör säkert grundutbudet. Där fanns även helt flexibla slingor (4x50cm) för 399:- om du nu skulle föredra det.

Skrivet av vicevire:

Command center i amazonas eller =D . Men riktigt nice hörna får jag säga

Haha, jag gillar växter! Tack så mycket!

Skrivet av Maccan4:

Väldigt mysig och trevlig hörna!
Har gett mig ett par tips som jag nog kommer använda när ja byter rum snart!

Jag tackar så mycket och önskar dig lycka till med ditt nya rum!

Visa signatur
Permalänk
Medlem

5 av 5, gillar hur du har gått till väga och så blev det ganska stilrent(bortsett från växterna) riktigt snyggt med slingan faktiskt

Visa signatur

What comes around goes around.

Permalänk
Medlem
Skrivet av meth00d:

5 av 5, gillar hur du har gått till väga och så blev det ganska stilrent(bortsett från växterna) riktigt snyggt med slingan faktiskt

Stort tack! Jag håller helt och hållet med angående växterna, men samtidigt renar de luften och skapar en intressantare miljö för våra katter. Vi får se om jag tar bort några vid nästa uppdatering.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Läckert!
Ett bevis på att det går att måla dom där skivorna!
Har nämligen liknande bord hemma, fast träfärgade...
Och har lust att dra in ett i rummet, så man får lite större yta, men är ett stort nej när det är trä!
Kanske man skulle...
Det är dock inte Ikeas Galant serie men ser ungefär likadant ut
Var riktigt snyggt med hyllan också
Nu saknas bara 2 skärmar till

Visa signatur
Permalänk

Påminner om ett sådant där tropiskt terrarium med alla växter:P

Visa signatur

Corsair Obsidian 800D | Intel 2700K @ 4.5 Ghz | ASRock Fatal1ty Z68 Professional Gen3 | XFX HD 7970 Black Edition | Corsair Force GT 120GB SSD | Corsair 16GB Vengeance 1600 MHZ | Corsair AX 850W | Asus Xonar STX | Qpad 5k | Qpad MK-80 PRO | Qpad Heaton XL
The Black,Blue & Red Ocean

Permalänk
Medlem

Färgens torktid

Skrivet av xion_drifter:

Läckert!
Ett bevis på att det går att måla dom där skivorna!
Har nämligen liknande bord hemma, fast träfärgade...
Och har lust att dra in ett i rummet, så man får lite större yta, men är ett stort nej när det är trä!
Kanske man skulle...
Det är dock inte Ikeas Galant serie men ser ungefär likadant ut
Var riktigt snyggt med hyllan också
Nu saknas bara 2 skärmar till

Tack så mycket!

Ja, bara man ser till att slipa och grunda väl samt låta färgen torka ordentligt mellan målningarna. I mitt fall hade såväl grundfärgen som den slutgiltiga färgen en torktid på 16 timmar, varför det tog tre dagar att måla. Jag lät emellertid allting torka i ytterligare en vecka innan montering, för att verkligen låta färgen hårdna.

Ah, bland annat men det kommer nog!

Skrivet av wartech:

Påminner om ett sådant där tropiskt terrarium med alla växter:P

Haha, det tar jag som en komplimang!

Visa signatur
Permalänk
Discokungen

Alltså, förlåt, men det här kommer säkerligen börja den eviga diskussionen om ergonomi, men det blir 4/5 eftersom jag aldrig hade kunnat sitta vettigt där, sorry. <3 Skärmen för högt upp!

Snygg idé dock, massa fina växter och så! Jag gillar't!

Visa signatur

AMD 9800X3D - Corsair 32GB 6000 CL30- Gigabyte B650 Aorus Elite - Inno3D 4090 - Intel 900p - CaseLabs SMA8 - LG 42C2 - Asus Loki 1000W SFX-L - Aquaero 6 - Vattenkyld - Steam Deck LCD 1TB

Permalänk
Medlem

Riktigt snyggt! Stilrent, genomtänkt och vägjort. Full pott!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flamso:

Alltså, förlåt, men det här kommer säkerligen börja den eviga diskussionen om ergonomi, men det blir 4/5 eftersom jag aldrig hade kunnat sitta vettigt där, sorry. <3 Skärmen för högt upp!

Snygg idé dock, massa fina växter och så! Jag gillar't!

Ingen fara, du har en väldigt bra poäng där! Jag kan emellertid försäkra dig att den passar mig och min kropp, då jag lagt ner mycket tid på att få den ergonomiskt korrekt. Tack för att du röstar och kommer med konstruktiv kritik!

Skrivet av Sideburns:

Riktigt snyggt! Stilrent, genomtänkt och vägjort. Full pott!

Åh, stort tack!

Visa signatur
Permalänk
Discokungen
Skrivet av MSc:

Ingen fara, du har en väldigt bra poäng där! Jag kan emellertid försäkra dig att den passar mig och min kropp, då jag lagt ner mycket tid på att få den ergonomiskt korrekt. Tack för att du röstar och kommer med konstruktiv kritik!

Ja det är klart, man ska inte bråka om sånt. Jag klarar inte av att sitta så högt upp att jag får övre kanten på skärmen i ögonhöjd om jag inte har undre kanten av skärmen typ 5-10cm från bordet. x)

Visa signatur

AMD 9800X3D - Corsair 32GB 6000 CL30- Gigabyte B650 Aorus Elite - Inno3D 4090 - Intel 900p - CaseLabs SMA8 - LG 42C2 - Asus Loki 1000W SFX-L - Aquaero 6 - Vattenkyld - Steam Deck LCD 1TB

Permalänk
Medlem

väldigt snyggt, men du borde skaffa dig eyefinity, din datorhörna är ju som gjord för det:)

Visa signatur

fanns inte plats för alla mina leksaker här:(

Permalänk
Medlem
Skrivet av godspeed:

väldigt snyggt, men du borde skaffa dig eyefinity, din datorhörna är ju som gjord för det:)

Tack så mycket! Ah, absolut! Antar det får bli nästa projekt.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Är väldigt likt min hörna därför kan jag inte annat än att ge den 5p Snyggt! hoppas jag kan utöka mitt skrivbord till den storleken i framtiden

Visa signatur

Citera för garanterat svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xcym:

Är väldigt likt min hörna därför kan jag inte annat än att ge den 5p Snyggt! hoppas jag kan utöka mitt skrivbord till den storleken i framtiden

Stort tack! Det kommer du säkert kunna göra, och med tanke på hur driftig du verkar vara så sker det nog inom en snar framtid! Lycka till!

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Fräsigt!

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem
Visa signatur

AMD Athlon II x4 3,1ghz||ASUS M4N75TD||AMD Radeon hd5830||4gb Corsair DDR3||1TB Samsung HD

Permalänk
Medlem

Belysningen

Skrivet av KKay:

Fräsigt!

Tackar!

Tack för tipset. Det är emellertid inte exakt den belysningen som jag har använt till mitt bygge. Jag valde mellan två typer av LED-lister på BAUHAUS, båda med produktnamnet "FLEXIBEL LED-LIST". Den ena var väldig flexibel (likt ett snöre) precis som den du länkade från Kjell & Company (fast 4x50cm istället för 1x200cm) medan den andra utgjordes av 4x40cm raka lister. Om jag inte minns fel så monteras alternativ 1 med dubbelhäftande tejp, medan alternativ 2 monteras mha. konsoler som man skruvar fast. Just konsolerna och det faktum att listerna var raka gjorde att jag valde alternativ 2. Med facit i hand så skulle jag fotograferat förpackningen innan jag slängde den.

Visa signatur
Permalänk

Awesome...........
*Drägglar...*
Om ditt rum försvinner inatt så vet du att jag snott det

SNYGGT SOM FAN!

Visa signatur

MacKnight - Order XIII, The Last Order. Pirate For Life!
Windows 10 - Pro Edition 64-bit, AMD Ryzen 5 6C 3,6Ghz AM4v3, Powercolor Radeon RX VEGA 56 8GB Red Dragon, Corsair 32GB (2x16GB) DDR4 3200MHz CL16, 19 TB HDD, WD Green SSD 240GB M.2, Gigabyte X570 UD, Phanteks Enthoo Pro 2 D-RGB Tempered Glass, Fractal Design Integra M 750W 80+ Guld

Permalänk
Medlem

rätt ballt med alla växter men fattar bara inte hur du kan hålla alla vid liv! varje gång jag testar att ha nån/några växter på mitt rum så stendör dom eftersom jag glömmer vattna :/

btw. 5/5 poäng för du har gjort så mycket själv så jäkla snyggt

Permalänk
Medlem

Mysigt. Skule alltid ha rött, som på en ubåt! (eller en porrklubb )

Visa signatur

[i7 920 stock] [Asus Rampage II Extreme] [12 GB Corsair XMS3] [Asus GTX 580 Matrix] [Aerocool Extremengine 3T]
[MacBook Pro 2,4 GHz C2D, 2010]

Permalänk
Medlem

Riktigt snyggt! Passar riktigt bra ihop med med musen och tangentbordet. Ville också göra något sånt en gång i tiden men blev aldrig av. Du får skaffa en skärm med blå power LED och samma sak med datorchassit

Visa signatur

Windows 8.1 64 bit, EVGA GeForce GTX 980Ti DirectCU II 2GB , 8 GB Corsair Vengeance, P8Z68-V LX, Intel Core i5 2500K, Creative XtremeMusic X-fi, 700W CoolerMaster SilentPro, Fractal Design R3, 128 GB Kingston HyperX + Sandisk Ultra Plus 256 GB + 2 TB + 500 GB.