Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Okt 2010

Skicka in CV

Halloj tänkte bara kolla snabbt då jag inte vet hur detta fungerar men det är så att ett företag som min kompis arbetar på söker arbetare just nu och frågade han om han kunde snacka med personen som har hand om detta. Hon sa då att det är klart att jag kan skicka in ett CV men jag vet inte om jag ska skriva med min kompis namn i mitt CV eller inte eftersom hon inte vet vem jag är?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Arlanda!
Registrerad
Nov 2002

Skicka det till din kompis som sedan skickar det vidare till rekryteraren är det absolut enklaste.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Okt 2010
Skrivet av Handa:

Skicka det till din kompis som sedan skickar det vidare till rekryteraren är det absolut enklaste.

Det finns inget snyggt sätt på att nämna det i mitt CV eller något då? Redan bett han prata med henne om mig och vill ju göra något själv också så hon inte tror att jag inte ens är motiverad

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Helltown
Registrerad
Nov 2002

Beskriv situationen i ditt personliga brev som oftast skickas vid sidan om ditt CV. Om du mailar direkt till rekryteraren så kan du ju även beskriva situationen i mailet.

Viva las vegas....

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
\\Localhost
Registrerad
Mar 2006

gå dit personligen och ge na CV't i hand direkt.

brukar räcka att säga att man vill söka jobb i receptionen så blir man hänvisad till den som har hand om det.

Asus Z97-A, I7 4790K @4.8GHz 1.29V, 24Gb ram, 2x GIGABYTE GTX 970 WindForce 3X OC @ 1511Mhz/7246Mhz.
[Lista] De bästa gratisprogrammen

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Okt 2010
Skrivet av lando:

Beskriv situationen i ditt personliga brev som oftast skickas vid sidan om ditt CV. Om du mailar direkt till rekryteraren så kan du ju även beskriva situationen i mailet.

Hur ska man skriva det då, "Nisse Nilsson tipsade mig om jobbet"? Japp jag ska skicka in ett mail till rekryteraren

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Feb 2004
Skrivet av Zlagge:

Hur ska man skriva det då, "Nisse Nilsson tipsade mig om jobbet"? Japp jag ska skicka in ett mail till rekryteraren

"Ert företag har intresserat mig länge och när Nisse Nilsson som är anställd hos er berättade för mig att det fanns en ledig tjänst så tvekade jag inte att höra av mig. Jag bifogar därför CV som vi kom överens om när jag kontaktade er."

"It's Tommy this, and Tommy that, And chuck him out the brute,
But it's 'Savior of his Country,' When the guns begin to shoot!"

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Borlänge
Registrerad
Mar 2005

Det känns inte som om den uppgiften hör hemma i ett seriöst CV, men ska du inte skicka något personligt brev? Där brukar man ju skriva varför man söker arbetet.

Bra, snabbt, billigt; välj två.

Ljud
PC → ODAC → Objective2 → Sennheiser HD650/Ultrasone PRO 900
Portabelt → Sennheiser Momentum/Sennheiser Urbanite XL/Sennheiser Momentum In-Ear