Permalänk

Hjälp med datorbygge...

Tjena!

Tänkte om någon snäll själ här på sweclockers kunde slänga ihop en dator som klarar de flesta spelen på medium- high med ca 60fps som en bonus... Är nämligen inte det absolut viktigaste för mig om jag hamnar på 50fps. Tacksam också om man kan spara in på pengarna också!
f.ö. spelen som är tänkta är typ BF3, saints row, GTA IV- V, assassin's creed och diverse andra spel

Tack på förhand!

Visa signatur

| NZXT S340 Elite | i5 6600K @ 4.6Ghz | Vengeance LPX 16GB |
| ASUS 1070 @ 2.1Ghz | Z170 Pro Gaming | Samsung 850 pro 250GB |
| Western Digital Blue 1TB |

Permalänk
Medlem

Vad ligger din budget på då?

Visa signatur

=)

Permalänk
Skrivet av Dorantic:

Vad ligger din budget på då?

säg absoluta max är 9000:-

Visa signatur

| NZXT S340 Elite | i5 6600K @ 4.6Ghz | Vengeance LPX 16GB |
| ASUS 1070 @ 2.1Ghz | Z170 Pro Gaming | Samsung 850 pro 250GB |
| Western Digital Blue 1TB |

Permalänk

Försöker att få liv i tråden igen och denna gång få lite mer respons...

Hej alla Sweclockers!

I vintras var jag helt insatt i datorer och bergsäker på att jag skulle ha en också... Men intresset dog lite när jag började tänka på vad mera jag ska ha datorn till än att lira bf3 och lite annars spel och ja lade ner projektet.

Nu så har intresset vaknat igen men jag har fortfarande tankar om det verkligen är värt ca 9k för en duglig spelburk som det kommer spelas ungefär ett spel...

Till skolan har jag en laptop men helt den är inkapabel till att spela minsta lilla på, och jag vill ju ändå spela...

Jag undrar då är det värt 9k? Är det värt att köpa en ny dator bara för att spela på? Om ni kunde göra en lista på för-/nackdelar (helst väl motiverade tankar) med stationär spelburk eller liknande så skulle det vara guld värt!

Tack på förhand!

-Supertuba

Visa signatur

| NZXT S340 Elite | i5 6600K @ 4.6Ghz | Vengeance LPX 16GB |
| ASUS 1070 @ 2.1Ghz | Z170 Pro Gaming | Samsung 850 pro 250GB |
| Western Digital Blue 1TB |

Permalänk

Någon?

Visa signatur

| NZXT S340 Elite | i5 6600K @ 4.6Ghz | Vengeance LPX 16GB |
| ASUS 1070 @ 2.1Ghz | Z170 Pro Gaming | Samsung 850 pro 250GB |
| Western Digital Blue 1TB |

Permalänk
Hedersmedlem

Du måste nog fråga dig själv hur stor behållning du har av att spela datorspel. Är datorspel ett stort intresse så kan du nog ha mycket glädje av en stationär prestandaburk.

Visa signatur

Eighty percent of air pollution comes from plants and trees. - Ronald Reagan