Permalänk
Medlem
Skrivet av GrymmeMannen:

Otroligt vackert fin byggt och härlig belysning
Får man ge ett litet tips att jag nog kört ut sug på dom fläktarna i topen på chassit värmen går uppåt sen hadde jag tagit in ny kall luft under i från i stället bara för att få en bra cirkulation i chassit bara ett tips annas väldigt vackert bygge

Om du läser så skriver han varför han har vänt just den fläkten.

men för att göra det lätt för dig så skriver han att pga av att fläkten tar i kylpaketet så måste han ha den vänd på det sättet.

Ha en bra dag och fortsätt läs, inte bara titta på fina bilder

Visa signatur

/car2ns

Permalänk
Skrivet av car2ns:

Verkligen snyggt.Det där lyckades du riktigt bra med. Tycker du ska överasska frugan med en dator som din fast i rosa och kanske andra komponenter som passar hennes behov.

Dock tycker jag du ska rycka ut hårddiskhållarna och sätta diskarna i 5,25"-platserna, kanske i en låda som dämpar och kyler diskarna också. Som du målar vita. Då får du 5p av mig.

Tack
Ja vi får väl se om det kan bli något bygge framöver till frugan, Får se om jag orkar göra nåt åt hårddishållarna , just nu känner jag inte för att rota i det.

Visa signatur

| Intel Core i7 4790K |NZXT Kraken X61 | ASUS Z97-A |Asus GTX 780 DCII OC 3GB SLI |16 gb Corsair 1600Mhz vengeance |Cooler Master V1200 | Kingston Hyper X 240GB , Corsair force series3 120GB, 1TB WD Caviar Black | Fractal Design Define XL R2 | Acer Predator XB270HU| Win 10 Pro 64 bit |

Permalänk
Skrivet av GrymmeMannen:

Otroligt vackert fin byggt och härlig belysning
Får man ge ett litet tips att jag nog kört ut sug på dom fläktarna i topen på chassit värmen går uppåt sen hadde jag tagit in ny kall luft under i från i stället bara för att få en bra cirkulation i chassit bara ett tips annas väldigt vackert bygge

Tack!

Skrivet av car2ns:

Om du läser så skriver han varför han har vänt just den fläkten.

men för att göra det lätt för dig så skriver han att pga av att fläkten tar i kylpaketet så måste han ha den vänd på det sättet.

Ha en bra dag och fortsätt läs, inte bara titta på fina bilder

Jo som sagt hade inget annat val än att vända på den fläkten då fläktbladen slog i radiatorn , mindre kul då jag helst hade velat ha fläkten så att den blåser in kall luft. Men det funkar faktiskt ganska bra ändå att ha ett insug och ett utblås i toppen.

Visa signatur

| Intel Core i7 4790K |NZXT Kraken X61 | ASUS Z97-A |Asus GTX 780 DCII OC 3GB SLI |16 gb Corsair 1600Mhz vengeance |Cooler Master V1200 | Kingston Hyper X 240GB , Corsair force series3 120GB, 1TB WD Caviar Black | Fractal Design Define XL R2 | Acer Predator XB270HU| Win 10 Pro 64 bit |

Permalänk

Riktigt snyggt gjort, men tror du att man kan byta ut alla 120mm och 140mm fläktar till 3 pin Corsair Air series? För jag ska också skaffa mig NZXT Phantom chassi

Permalänk
Skrivet av CrazySwede JR:

Riktigt snyggt gjort, men tror du att man kan byta ut alla 120mm och 140mm fläktar till 3 pin Corsair Air series? För jag ska också skaffa mig NZXT Phantom chassi

Ja det går att byta ut dom fläktarna om man vill , men om jag hade varit dig så hade jag nog väntat med att köpa andra fläktar och använt nzxt:s egna först.
Dom är rätt bra och är inte så högljuda av sig tycker jag. Är du sen inte nöjd är det bara till att köpa andra fläktar.

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av Phantomcf:

Ja det går att byta ut dom fläktarna om man vill , men om jag hade varit dig så hade jag nog väntat med att köpa andra fläktar och använt nzxt:s egna först.
Dom är rätt bra och är inte så högljuda av sig tycker jag. Är du sen inte nöjd är det bara till att köpa andra fläktar.

Okej men jag tycker de borde bli lättare att köpa andra fläktar som är bättre än NZXT egna från första början för då slipper man koppla ur fläkt kablarna när man har gjort allt och jag bryr mig inte om ljudnivån alls för jag kör med headset hela tiden så man kan typ släppa en bomb utan för min lägenhet utan att jag märker något xD

Permalänk

Inte så svårt att byta fläktar i efterhand men det väljer du själv som sagt

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Phantomcf:

Tack! Men jag e nöjd med hur den sitter idag, hade jag köpt en h100 hade den hamnat i taket.

Inte funderat på en H100? Sitter riktigt bra där.
Var har du köpt alla dina extensions? Bara sett några här o där.
Btw, snyggt!

Visa signatur
Permalänk
Skrivet av MP-Jan:

Inte funderat på en H100? Sitter riktigt bra där.
Var har du köpt alla dina extensions? Bara sett några här o där.
Btw, snyggt!

Tack!

Jag köpte mina på liontech och komplett.
Dom finns att köpa lite här och var.
Jo tanken har slagit mig att sätta dit en H100 men fick H80 till ett bra pris så det vart en sån istället.

Visa signatur