Permalänk
Medlem

Bästa Cydia Apparna?

Skriv alla era favorit appar från Cydia nedan!

Hej!
Har precis jailbreakat min iPhone(4) inte gjort det på ett år men nu var det gjort ingen.
Men tänkte fixa några roliga appar från Cydia, som teman och andra roliga grejer.
För 1år sen hade jag bitesms men finns ingen nytta med det längre, känns som Appel får alla nya idéer till iPhone/iPad/iPod från jailbreakgrejer?
Men min fråga, någon som vet några smarta och roliga grejer du kan fixa från Cydia för att få mobilen mer personlig och lättantändlig?
Alla grejer och tips är välkomna!

Permalänk

Installous är ju ett måste.

Permalänk
Medlem

directcloser
manualcorrect

Visa signatur

Gaming: Asus 3080 Ti + 5900X
Proxmox: Intel NUC,i7-8559U + i5-8259U 32GB Ram
Rojter: UCG-Ultra, WAN 1000/1000

Permalänk
Medlem

Kolla på iPodUplinks videos, han visar de bästa apparna från cydia varje vecka och uppdateringar om jailbreak. Subscriba till han och du kommer ha fullproppat med appar från cydia i din iphone x)
http://www.youtube.com/user/iPodUplink?ob=0&feature=results_m...

Kan rekommendera en direkt
IntelliScreenX - den "fliken" du drar ner är mycket "smartare", du kan scrolla till höger o vänster o snabbkolla dina mail. Det står också dina påminnelser (typ möten eller vad du nu har) 1 dag innan så du vet (den gör mycket mer också)

Visa signatur

Intel Core i5 3570K @ 4.0GHz / Noctua NH-D14 | Gigabyte Geforce GTX 670 WindForce 3X| ASRock Z77 Pro4 | Cooler Master Silent Pro M 600W | Corsair Vengeance CL9 2x4GB LP | Seagate Barracuda 1TB 7200rpm| Fractal Design R4 | Acer 24'' G245HQbid |||| *Tillbehör* | Razer Megalodon 7.1 Headset | Razer Mamba | Citera gärna! Annars glömmer jag!! | Fri frakt för Swec!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sandrerind:

Installous är ju ett måste.

Första jag fixade:)

Skrivet av qhrizz:

directcloser
manualcorrect

Ser inte vitsen med directcloser, correct verkar smart!

Skrivet av Buzz996:

Kolla på iPodUplinks videos, han visar de bästa apparna från cydia varje vecka och uppdateringar om jailbreak. Subscriba till han och du kommer ha fullproppat med appar från cydia i din iphone x)
http://www.youtube.com/user/iPodUplink?ob=0&feature=results_m...

Kan rekommendera en direkt
IntelliScreenX - den "fliken" du drar ner är mycket "smartare", du kan scrolla till höger o vänster o snabbkolla dina mail. Det står också dina påminnelser (typ möten eller vad du nu har) 1 dag innan så du vet (den gör mycket mer också)

Trevligt ska följa han!
Fixade den, verkar som man måste lägga ner lite tid för att få den bra? Känns som Facebook och twitter spammar den, men ska ge den ett försök och fixa till lite saker i den:)

Kom med mer förslag!

Antar att det är av jailbreaken mobilen har blivit så ruggigt laggig av, känns som 1sek delay på allt:/ men sånt får man tåla när man vill ha lite kul!

Fast nu har jag hittat mitt tidsfördriv många bussresor framåt, Pokemon! Hehe...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Paprikan:

Första jag fixade:)

Ser inte vitsen med directcloser, correct verkar smart!

Trevligt ska följa han!
Fixade den, verkar som man måste lägga ner lite tid för att få den bra? Känns som Facebook och twitter spammar den, men ska ge den ett försök och fixa till lite saker i den:)

Kom med mer förslag!

Antar att det är av jailbreaken mobilen har blivit så ruggigt laggig av, känns som 1sek delay på allt:/ men sånt får man tåla när man vill ha lite kul!

Fast nu har jag hittat mitt tidsfördriv många bussresor framåt, Pokemon! Hehe...

Beror oftast på att du har installerat något som segar ner t.ex. winterboard.

Jo, pokemon är för jävla kul - spelade ut fire red för någon månad sen

Jag gillar också Move2Unlock, springtomize och xmessage

Visa signatur

Gaming: Asus 3080 Ti + 5900X
Proxmox: Intel NUC,i7-8559U + i5-8259U 32GB Ram
Rojter: UCG-Ultra, WAN 1000/1000

Permalänk

Barrel kanske är en kul grej ibörjan?

Permalänk
Medlem
Skrivet av qhrizz:

Beror oftast på att du har installerat något som segar ner t.ex. winterboard.

Jo, pokemon är för jävla kul - spelade ut fire red för någon månad sen

Jag gillar också Move2Unlock, springtomize och xmessage

Hur ska man få teman och sånt utan att använda snowboard?
Move2unlock var trevligt, ska kolla dom andra senare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Paprikan:

Hur ska man få teman och sånt utan att använda snowboard?
Move2unlock var trevligt, ska kolla dom andra senare.

Jo, det blir tyvärr svårt med teman utan winterboard - ett alternativ kanske kan vara dreamboard? har själv inte provat detta då min gamla 3gs är lite klen

Andra saker som kan orsaka lagg är t.ex minneläckande cydia apps - jag hade problem med spire som glatt åt upp minne men frigjorde inget, hade liknande problem med några andra appar också men minns inte riktigt namnet på dem. Det du kan göra är att installera sbsettings och göra så att den visar hur mkt ram du har ledigt - så märker du om en app tar men inte frigör minne

Visa signatur

Gaming: Asus 3080 Ti + 5900X
Proxmox: Intel NUC,i7-8559U + i5-8259U 32GB Ram
Rojter: UCG-Ultra, WAN 1000/1000

Permalänk
Medlem
Skrivet av qhrizz:

Jo, det blir tyvärr svårt med teman utan winterboard - ett alternativ kanske kan vara dreamboard? har själv inte provat detta då min gamla 3gs är lite klen

Andra saker som kan orsaka lagg är t.ex minneläckande cydia apps - jag hade problem med spire som glatt åt upp minne men frigjorde inget, hade liknande problem med några andra appar också men minns inte riktigt namnet på dem. Det du kan göra är att installera sbsettings och göra så att den visar hur mkt ram du har ledigt - så märker du om en app tar men inte frigör minne

Okej, ska skippa snowboard, finns andra program som jag har hittat som gör nästan samma grejer:)

Ojj tack! Ska kolla upp det nu.

Springtomize2 var Precis det ja ville ha!:)

Permalänk
Medlem

De bästa jag har hittat är:

Källor:

Crackade versioner av cydia tweaks som kostar
http://cydia.xsellize.com/ -
http://ihacksrepo.com/

Tweaks/appar

Extra bra = fet stil

Installous - gratis appar
AccountChanger - Byt till ett US appstore konto (kan vara bra ifall du vill ha appar som inte finns i sverige.
ActionSlider - en slider i notification center som du kan ge olika funktioner t.ex. när du drar slidern åt höger stängs alla appar.
SBSetting - genvägar till allt viktigt ETT MÅSTE
animate + animate fix for iOS 4.x - boot logo, måste ha animate fix funkar ej annars bry dig inte om att dedet står 4.x
AppStoreIous - Lägger till två knappar i Appstore, typ genvägar till installous
awesome music controller - Ett enklare sätt att kontrollera musiken helt enkelt, (mycket bra, används varje dag om man inte har spotify)
Bars - tydligare signal styrka litet, tweak bara
Bigify+ - minska/förstora app ikon storlek
Brightness Switcher - enklare sätt att ändra ljusstyrka (används varje dag av mig.)
Color Keyboard - theme för tangentbordet
CyDelete - ta bort Cydia appar som vanliga appar utan att behöva göra det från cydia.
Direct Closer Pro - enklare sätt att stänga öppna appar
Double At - Skriv @@ så ploppar din mailadress upp
FolderEnhancer - du kan ha mappar i mappar!!! (använd varje dag av mig, det bästa tweaket jag har tror jag)
GPower Pro - Power Screenen med typ funktioner som reboot och respring
iAP Cracker - Gratis in-app purchases
Icon Renamer - säger sig självt
Iconoclasm - Nya icon layouts istället för 4x4, typ 6x6 hade jag förut nu har jag 3x3 med jättestora ikoner
Infinidock - ha så många appar du vill i docken
Masks - gör så att dina app ikoner ser olika ut lite som ett theme men, svårt att förklara. Den är bra i alla fall
MultiIconMover - säger sig självt. grymt bra ett måste
Open backup - gör en backup på alla dina cydia grejer i t.ex iCloud eller en fil.
Pull To Refresh Safari - säger sig självt
Sparrow Push - Push för sparrow om du använder det, dock inga banners (än)
Swipe back - som en bakåt knapp fast du "swipar" tillbaka istället (mycket bra)
Zeppelin - Carrier bilder, kan vara lite snyggt

Det var de bästa jag har i alla fall

Permalänk
Medlem
Skrivet av Terrabyte:

De bästa jag har hittat är:

Källor:

Crackade versioner av cydia tweaks som kostar
http://cydia.xsellize.com/ -
http://ihacksrepo.com/

Tweaks/appar

Extra bra = fet stil

Installous - gratis appar
AccountChanger - Byt till ett US appstore konto (kan vara bra ifall du vill ha appar som inte finns i sverige.
ActionSlider - en slider i notification center som du kan ge olika funktioner t.ex. när du drar slidern åt höger stängs alla appar.
SBSetting - genvägar till allt viktigt ETT MÅSTE
animate + animate fix for iOS 4.x - boot logo, måste ha animate fix funkar ej annars bry dig inte om att dedet står 4.x
AppStoreIous - Lägger till två knappar i Appstore, typ genvägar till installous
awesome music controller - Ett enklare sätt att kontrollera musiken helt enkelt, (mycket bra, används varje dag om man inte har spotify)
Bars - tydligare signal styrka litet, tweak bara
Bigify+ - minska/förstora app ikon storlek
Brightness Switcher - enklare sätt att ändra ljusstyrka (används varje dag av mig.)
Color Keyboard - theme för tangentbordet
CyDelete - ta bort Cydia appar som vanliga appar utan att behöva göra det från cydia.
Direct Closer Pro - enklare sätt att stänga öppna appar
Double At - Skriv @@ så ploppar din mailadress upp
FolderEnhancer - du kan ha mappar i mappar!!! (använd varje dag av mig, det bästa tweaket jag har tror jag)
GPower Pro - Power Screenen med typ funktioner som reboot och respring
iAP Cracker - Gratis in-app purchases
Icon Renamer - säger sig självt
Iconoclasm - Nya icon layouts istället för 4x4, typ 6x6 hade jag förut nu har jag 3x3 med jättestora ikoner
Infinidock - ha så många appar du vill i docken
Masks - gör så att dina app ikoner ser olika ut lite som ett theme men, svårt att förklara. Den är bra i alla fall
MultiIconMover - säger sig självt. grymt bra ett måste
Open backup - gör en backup på alla dina cydia grejer i t.ex iCloud eller en fil.
Pull To Refresh Safari - säger sig självt
Sparrow Push - Push för sparrow om du använder det, dock inga banners (än)
Swipe back - som en bakåt knapp fast du "swipar" tillbaka istället (mycket bra)
Zeppelin - Carrier bilder, kan vara lite snyggt

Det var de bästa jag har i alla fall

Ojj tack du!
Ska kolla lite på dom senare.
En fråga bara? På vissa grejer på cydia står det att den kostar 0.99 (tex) men på vissa måste man logga in och skriva in betalningsätt och sånt men på vissa går det att ladda ner endå även fast det står att den kostar? Är det någon bug på vissa eller att man laddar ner någon Free version? Eller kommer ja få någon på mailen att jag ska betala något? Hehe inte så insatt i Det här....

Permalänk
Medlem
Skrivet av Paprikan:

Ojj tack du!
Ska kolla lite på dom senare.
En fråga bara? På vissa grejer på cydia står det att den kostar 0.99 (tex) men på vissa måste man logga in och skriva in betalningsätt och sånt men på vissa går det att ladda ner endå även fast det står att den kostar? Är det någon bug på vissa eller att man laddar ner någon Free version? Eller kommer ja få någon på mailen att jag ska betala något? Hehe inte så insatt i Det här....

antagligen trial du laddar ner

Visa signatur

Gaming: Asus 3080 Ti + 5900X
Proxmox: Intel NUC,i7-8559U + i5-8259U 32GB Ram
Rojter: UCG-Ultra, WAN 1000/1000

Permalänk
Legendarisk

§7

Visa signatur

Abstractions all the way down.