Permalänk

2 pip när jag startar datorn

för några dagar sedan så fick jag ingen signal i skärmen, datorn startar som den ska men, ingen signal står det sen går den in i väntuläge som om datorn var av. efter det joxade jag runt och tog ur alla sladdar ur datorn och satte i dem, jag letade efter glapp i sladden men efter att ha testat 2 skärmar med både VGA och DVI så antog jag att det var fel på datorn. jag fick lite tips och tog ur BIOS batteriet i 30 sek men då hände det någonting, när jag startar nu låter det vanliga pipet men sen kommer 2 snabba pip och fläktarna snurrar inte så fort + ingen signal i skärmen.
jag har:
win 7 x64
XFX RADEON HD 5770 1GB GDDRS PCI EXPRESS 2.1
ASUS M4A78LT-M LE
AMD ATHLON X2 (nånting mer som jag inte vet)
2X2GB RAM
550w nätagg

jag behöver HJÄLP, ska på ett LAN om 3 dar.

Permalänk
Inaktiv

Läs vad pipen betyder i manualen.

Permalänk
Skrivet av El_Raspberry:

Läs vad pipen betyder i manualen.

kan inte hitta den delen manualen:((har letat en stund)

Permalänk
Medlem
Permalänk

Parity circuit failure ?? fattar nada.

Permalänk

Det är antingen en kortslutning någonstanns eller så är det inte anslutning på något ställe.
Förmodligen nätaggregatet som inte ger ström i någon sladd

Permalänk
Skrivet av Deathdevil:

Det är antingen en kortslutning någonstanns eller så är det inte anslutning på något ställe.
Förmodligen nätaggregatet som inte ger ström i någon sladd

finns det nått sätt att lokalisera problemet??

Permalänk

har nu bytt nätagg utan framgång. är det fel på moderkortet tror ni??

Permalänk
Medlem
Skrivet av Devil_0129:

har nu bytt nätagg utan framgång. är det fel på moderkortet tror ni??

Det är antingen ram minnena eller moderkortet som felar. Testa med ett minne åt gången.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 870 EVO 1TB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p